Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Saddam verduisterde 40 miljard dollar! Is het leugen, propaganda of de waarheid!

Pagina's : [1] 2

LZN
29-12-2003, 22:15

Bron: nu.nl Vandaag is bekend geworden dat Saddam Hussein de Amerikanen van informatie heeft voorzien over verborgen wapendepots en geld dat hij zich had toegeëigend, toen hij president van Irak was. Het zou hierbij gaan om in totaal veertig miljard dollar. Dat meldde een lid van de Iraakse interim-regering vandaag, Iyad Allawi. Saddam vertelde de Amerikanen onder meer dat het geld is overgemaakt naar bankrekeningen van fictieve bedrijven in onder meer Zwitserland, Japan en Duitsland. Verder gaf Saddam aan de ondervragers namen van personen die de rest van het geld voor hem bewaren. "Bovendien weten die personen waar de wapens momenteel zijn", aldus Allawi. Sinds zijn aanhouding wordt Saddam voortdurend ondervraagd. De Amerikanen beschouwen hem als een zeer belangrijke informatiebron. Zo proberen de Amerikanen er achter te komen of er directe verbanden bestaan tussen Saddam en het gewelddadige anti-Amerikaanse verzet in Irak. Na Saddams arrestatie worden nog altijd veel aanslagen gepleegd in Irak. Naschrift: Saddam heeft de zaak niet goed gedaan om zich gevangen te laten nemen. De Yankees gebruiken hem en zullen hem misbruiken en ons met nog meer leugens opzadelen! Een Arabier verraad zijn eigen kameraden nooit aan roze varkens! Dus ik heb wel mijn twijfels!.

Peej
29-12-2003, 23:15
Tsja, we zullen wel zien of het waar is wat er nu gezegd wordt. Voor mij is het ook eerst zien en dan geloven... Als er de komende weken opeens een hoop geheime opslagdepots vol wapens gevonden gaan worden aan de hand van de aanwijzingen die Satan Hoessein nu heeft (of zou hebben) gegeven dan liegen de Amerikanen misschien toch niet. En als het werkelijk waar blijkt te zijn dat die hufter 40 miljard heeft gestolen van zijn eigen volk. Dan moeten bepaalde mensen op dit forum zich toch eens gaan afvragen waarom de Irakezen de laatste jaren onder het bewind van Satan Hoessein zoveel honger hebben gehad en zoveel pijn hebben moeten lijden als gevolg van gebrek aan medische hulp. Want los van het feit dat Satan Hoessein dat had kunnen voorkomen door in 1991 op te stappen (wat de wens was van de VN) had hij met die eventuele 40 miljard veel ellende kunnen voorkomen. En dat hij stal van zijn eigen volk bleek overigens wel uit het feit dat het bouwen van paleizen voor zijne duivelheid de laatste jaren meer prioriteit had dan het bouwen van ziekenhuizen.

Peej
29-12-2003, 23:19
Origineel gepost door Corrie Maar dat amerika slechtere dingen doet maakt saddam niet heilig... Het gevecht van saddam tegen amerika maakt hem ook niet heilig... Het blijft gewoon een hond van een kerel, dat amerika een grotere hond is veranderd daar niets aan. Verheerlijk saddam niet omdat hij tegen de amerikanen vocht, hij heeft onuitsprekelijke dingen gedaan, ook al is maar de helft waar dan is het nog ronduit walgelijk. Zijn daden zijn niet nobel geweest, het was pure machtsbelustheid en geldlust, amerika heeft niet voor niets saddam gekozen om dienst voor hen te doen, vergeet dat nooit... Hier ben ik het dus helemaal mee eens. Satan Hoessein was alleen nog een stuk erger dan de Amerikanen want hij moordde op grote schaal zijn eigen volk uit. En voor wat betreft de rood gemaakte tekst...Beter had ik het zelf niet kunnen zeggen. De Amerikanen hebben niet voor niets gekozen voor Satan Hoessein. Soort zoekt soort (wat dat betreft is de bekende foto waarbij Rumsfeld, Satan Hoessein de hand schud veelzeggend). Alleen hebben de Amerikanen te laat doorgehad dat ze te maken hadden met een seriemoordende gek.

an3sdej
30-12-2003, 00:12
Saddam had dus heel veel arme kinderen van de hongerdood, en dood door medicijn tekort kunnen redden. En maar oreren dat die dode kinderen door de boycot veroorzaakr werden. Eindelijk komt de smerige waarheid van Saddam boven!

Zelfkritiek
30-12-2003, 02:29

HOU TOCH OP!!! Saddam was een vieze hond!! Een ieder die dat durft te ontekkenen ten overstaan van overlevenden van zijn regime, moet dat lekker doen. Beetje respect voor de vele vele vele duizenden geloofs-broeders die hun leven hebben moeten geven voor de wandaden van Sadam. En nog veel veel veel respect voor de doden, die de wreedheden van Sadam helaas niet kunnen navertellen!

Peej
30-12-2003, 11:27
Origineel gepost door youssef85 :D saddam minder bloedig dan amerika?> nou....... wat de amerikanen doen is internaal terrorisme, somalie, afghanistan, irak, palestina, vietnam, japan... ....!! tussen 1990 en 2003 ruim één miljoen irakees kind zijn doodgegaan op basis van leugens door amerikanen, de leugens o.a over WMD, maar ja.. allah zal wreken, allah houdt niet van het onrecht, allaho acbar, sinds 2001 leven amerikanen in angst voor mogelijke aanslagen, en zo zullen ze blijven, wat er nog komt, is nog veel erger, Jij snapt het echt niet hè Simpelmans. Met de 40 miljard die Satan Hoessein mogelijk van zijn eigen heeft volk gestolen hadden eventueel heel veel van die levens gered kunnen worden. En als die hufter meteen was opgestapt in 1991, roen de VN de sancties over Irak instelde, dan waren al die doden ook niet gevallen. Maar nee, Satan wilde blijven regeren over de hel die Irak door zijn beleid was geworden en hij had schijt aan het volk. De mogelijke diefstal van 40 miljard dollar (voornamelijk bijeengeschraapt door de illegale verkoop van de olie van het Iraakse volk) kan daar een getuige van zijn. En over je internationale terrorisme van de Amerikanen. De Amerikanen zijn ook niet mijn vrienden. Maar jij slaat zo ver door in je blinde haat tegen Amerika dat je alleen hun blunders ziet maar niet de fouten van anderen die minstens even fout waren. Japan en Amerika hebben uitstekende onderlinge betrekkingen. En als je terugvalt op de tweede wereldoorlog dan loop je wel erg ver achter. Japan heeft de Amerikanen al lang vergeven voor die twee atoombommen. Want ook Japan zag in dat het in die oorlog fout was en heeft ook vele miljoenen mensen afgeslacht. Waarom wordt er als we het over Afghanistan hebben alleen gesproken over de Amerikanen. De Russen hebben er jarenlang veel erger huis gehouden en ook de Taliban heeft meer Afghaanse doden op hun geweten dan de Amerikanen. Op het moment dat de Amerikanen ingrepen was het alnd allang verwoest door de orlog met de Russen en door interne conflicten. Nu de Taliban verjaagd is heeft mhet volk (en met name de vrouwen) weer veel meer vrijheid. In Vietnam waren de Amerikanen erg fout ja. Maar niet minder fout dan de Russen en de Chinezen die de Vietcong sponsorden en constant geld in de Vietcong stopten om de oorlog en daarmee het moorden op gang te houden. In Somalië (een straatarm land met maar weinig natuurlijke rijkdommen zoals olie) probeerde de VS op verzoek van de VN de strijdende partijen uit elkaar te houden. Dit is ze helaas niet gelukt en ze hebben zich terug moeten trekken. Met als gevolg dat daar nog steeds een zeer bloedige burgeroorlog woedt. En Israël/Palestina...Tsja, dat is een moeilijk verhaal. ik ben van mening dat niemand de Israëlisch nog moet steunen. Er is daar maar een oplossing en dat is vrede. Het moorden moet stoppen. Maar dat was allemaal of topic...We hadden het hier over de 40 miljard Dollar die Satan Hoessein mogelijk gejat heeft. Gejat van zijn volk wat van honger en ziektes lag te kreperen omdat hun grote leider geen voedsel en medicijnen wilde kopen met die 40 miljard.

sisterhood
30-12-2003, 14:05
HET liefst zou ik nou gewoon willen zeggen van hou op deze discusie suck... MAAR aangezien ik heb geleerd dat ik mijn mening moet onderbouwen zeg ik. stelling :SLECHT bestaat maar SLECHTER bestaat niet. AL dood je 1 mens of je dood er miljoenen het maakt geen verschil.niet in mijn ogen ALTANS EN Zo zou het ook moeten zijn bij jullie. het is zinloos om er op door te gaan en om uit tevissen wie nou begon. Al begon Saddam OF Bush ,gaan de weg WERDEN hen kansen geboden om te stoppen geen van beide gaven op. het was en blijft lang na Saddam gepoakt was een MACHTSPEL. Onrecht ligt nu alleen in de aftermath en dat is dat Saddam nu wel berecht wordt voor zijn daden en Bush niet. Maar wees eerlijk en denk na..... zouden dan niet alle leiders van grootstaten opgepakt moeten worden en vervolgens berechtigd.. en denk dan bij je zelf of dit realistisch is conclusie is nooi zal dit gebeuren dus.... DEZE DISCUSIE SUCKSSSS :ego:

sisterhood
30-12-2003, 14:13
HET uitoefenen van militaire druk dient vergezeld te gaan van diplomatieke inspanningen (citaat* "Oorlog is de voortzetting van de politiek met toevoeging van andere middelen ".)) doelstellingen te realiseren. Een weg die om voor de hand liggende redenen ver te preferen valt boven de militaire. Zeker in moderne westerse democratieen wordt de militaire weg gezien als een " falen van de politiek" met vernietinging en menselijk lijden als gevolg. Het is dus niet meer dan normaal om diplomatieke contracten tijdens conflicten voort te zetten. De inspanningen van de politiek moeten dus vanzelfsprek een grote rel spelen bij het beeindingen van de conflicten rond IRAK. * citaat is van de pruisische theoreticus Carl von Clausewitz

sisterhood
30-12-2003, 14:27
Origineel gepost door youssef85 ten eerste: het is nog niet zeker dat het om 40 milj. dollar gaat,,.. ik verdedig hem niet, dat is ook niet mijn taak . dat amerika een grote rol speelde en nog steeds speelt in de internationale politiek, en omdat amerika zich bemoeit met binnenlandse zaken van andere landen bijv. ( irak, iran, saudie, lybie, palestina ect.. ) is het dus weer de schuld van amerika wat nu allemaal gaand is, zoals ik al eerder heb gezegd, demonstreren, je menig laten horen , speelt nauwlijks een rol bij de amerikanen, alleen heftige reacties en bedreigingen tellen mee, "denk aan noord korea, stel dat dat land geen kernbommen had,..!! " en denk aan pakistan ( stel als een islamistische leider, gekozen door de pakistanen aan de macht komt) dan worden alle keukenmessen en scharen opeens wapens van mass...... ik ben van mening dat de v.n geen rol meer mag spelen, want de vn is nu meer een middel van amerika om oorlogen te verklaren en om andere landen te bedreigen, kortom , dit globale systeem moest verstoord worden en als het kan, uitgeschakeld worden.. en ik denk niet dat een schurkensuperpower als amerika, saddam niet kon uitschakelen en dat de machtige cia, nsa en fbi, zo zwak waren om saddam te liquideren zonder millitaire oorlog te beginnen of embarkoS:D van 12 jaar!! ook mocht ik *als kijkeer van de hollywood movies* niet twijfelen aan de gerechtvaardigheid van de huidige situatie in irak. maar ja, iedereen wordt nu bestraft, en de Air france van de franKEn, is maar een begin. ik ben het grotendeels met je eens youssef85 al heb ik nooit veel van politiek wilen begrijpen. in de hele politiek is er slechts1 ding dat ik begrijp en dat is de opstand, ik geloof of je nou alles doet om de vooruitgang van de mensheid te bevorderen of helemaal niet het geen greintje verschil uitmaakt. wat de vooruitgang betreft.... en ik verafschuw moderne teranie omdat die op mij als stom, zwak en zonder de moed van zijn overtuigingen over komt. :o

AlHoceima_Leila
30-12-2003, 14:56
ik denk een leugen

Pagina's : [1] 2