Bekijk originele versie : Buitenechtelijk kind
Het volgende probleem heeft zich ontwikkeld.
Marokkaanse jongen valt voor hollands meisje en gaat uiteindelijk met haar naar bed. Ze raakt ongewenst zwanger en besluit het kind te houden. De jongen is radeloos en heeft spijt. Hij wil niet de rug toe keren aan de islam, maar hij houd van haar en wil met haar trouwen. Alleen zij is geen muslima, en verlangt er ook niet naar. Wat te doen?
1. Kiezen voor de eigen famillie en alle banden met de vrouw laten vallen. Band met kind blijft, maar dit zal minder effect hebben op de (islamitische)opvoeding dan een altijd aanwezige vader.
2. Toch met haar trouwen en blijven hopen dat ze voor de islam kiest. Hierdoor zal de famillie verscheurd worden.
Wat zijn jullie oplossingen, argumenten? Waar zou jij voor kiezen?
SabroenDjamiel
29-12-2003, 19:57
Uh uh let me think?.....Hmm wel de laatste strohalm voor veel Marokkaanse jongens is de importvrouw, als ze hier nie aan de vrouw geraken kunnen ze altijd nog importeren....Wel ik stel voor; je kiest voor je familie, je huwt een importvrouw, je betaalt alimentatie aan je bastaardkind, en je blijft gewoon Moslim?....Toch?....Wel het komt er gewoon op neer knul; da jullie Mocro boys jullie (....) teveel achterna lopen, pas als de daad heeft plaatsgevonden laten jullie die grijze hersencellen ff in actie komen :rolleyes: ....
karima001
29-12-2003, 20:30
Origineel gepost door Nawera
Uh uh let me think?.....Hmm wel de laatste strohalm voor veel Marokkaanse jongens is de importvrouw, als ze hier nie aan de vrouw geraken kunnen ze altijd nog importeren....Wel ik stel voor; je kiest voor je familie, je huwt een importvrouw, je betaalt alimentatie aan je bastaardkind, en je blijft gewoon Moslim?....Toch?....Wel het komt er gewoon op neer knul; da jullie Mocro boys jullie (....) teveel achterna lopen, pas als de daad heeft plaatsgevonden laten jullie die grijze hersencellen ff in actie komen :rolleyes: ....
De jongen vraagt om oplossingen meid, niet om onze mening wat betreft zijn daden...
Wat betreft je situatie beste broeder...ik zou echt niet weten wat je zou moeten doen, wel zou IK ALS IK JOU WAS Allah soubhana wa taa'ala om vergeving vragen..verder zou ik proberen om de vrouw te overtuigen dat de Islam de eneige ware godsdienst is...en tja verder wens ik je veel succes...
Sweetest_Girl
29-12-2003, 21:00
Ik zou met haar trouwen. Je vond haar wel leuk genoeg om een kindje bij haar te maken. Ze draagt JOUW baby in haar buik. Alles in dit leven is door God gegeven, alles wat gebeurt in je leven is door zijn wil.
Stimuleer het meisje wat betreft de Islam, geef haar informatie, vertel haar alles wat ze wil weten en insha Allah zal ze inzien dat islam het ware geloof is.
Veel succes en moge Allah (swt) je bij staan.
Mocro4eva
29-12-2003, 21:01
Origineel gepost door Trql
Marokkaanse jongen valt voor hollands meisje en gaat uiteindelijk met haar naar bed. Ze raakt ongewenst zwanger en besluit het kind te houden. De jongen is radeloos en heeft spijt. Hij wil niet de rug toe keren aan de islam, maar hij houd van haar en wil met haar trouwen. Alleen zij is geen muslima, en verlangt er ook niet naar. Wat te doen?
1. Kiezen voor de eigen famillie en alle banden met de vrouw laten vallen. Band met kind blijft, maar dit zal minder effect hebben op de (islamitische)opvoeding dan een altijd aanwezige vader.
2. Toch met haar trouwen en blijven hopen dat ze voor de islam kiest. Hierdoor zal de famillie verscheurd worden.
Weten je ouders van het kind?
Kiefesch oplossingen???? Voor de daad te verrichten ben je met zijn 2 en jij moet nu je verantwoordelijkheid opnemen als man of ben je een mietje.Moest je eerder maar denken aan de gevolgen je eigen schuld zehma ik kan niet trouwen is geen moslima get real .Oooooh de familie zal zooooooo geschokt zijn ik zie het al voor me de jongen komt aan met een nederlandse meid ach is de gewoonte geworden bij de meeste.Snel een smoes verzinnen ja de familie zal verscheurd zijn mijn advies? eigen schuld!! Zina gaan plegen en se x bedrijven is dat niet erg hahaha
sweet_nadoria
29-12-2003, 21:45
Ik denk dat de meeste Marokkaanse jongens kiezen voor de gehele band met de vrouw te stoppen.
ik denk zelf dat ze eerder kiezen voor hun familie.
Ik ken zelf een jongen die dit is overkomen. Hij ging een tijdje met een Nederlands meisje. Ze raakte zwanger van hem, ewa de hele buurt komt er natuurlijk achter. Zijn ouders zijn er natuurlijk helemaal van slag van wat hen moet overkomen. Want zij wou absoluut geen moslima worden.
Zijn ouders hebben duidelijke afspraken met hem gemaakt;
Hiema je kiest voor je kind en je vriendin, en wij kennen je niet meer, of
je kent haar niet meer en kiest voor je eigen familie.
Hij koos uiteindelijk voor zijn familie, en liet het meisje vallen.
Maar toch vind ik dit niet terecht. Hij heeft een dochter gekregen, en zijn voormalige vriendin loopt langs hem met zijn hun dochter en wallah hij kijkt zijn dochter niet eens aan.
Dit mag toch eigenlijk niet van Allah. Ik bedoel het is toch zijn kind ...
Tuurlijk begrijp ik zijn ouders, maar hoe je het ook went of keer het is en blijft zijn kind ..
Mohiem ....
Zo een probleem is echt heel erg, vooral in onze cultuur.
Je hebt ten eerste een fout gemaakt om met een niet-islamitsche zina te plegen vervolgens draagt ze je kind. Er wordt van je gevraagd te kiezen tussen 2 partijen die beiden een grote rol spelen in je leven.
Mijn advies zou zijn ....
Praat ontzettend goed met het meisje en maak haar duidelijk in wat voor dilemma je nu staat. Vraag haar alle respect te hebben voor je familie en wellicht ziet ze op een gegeven moment wel in wat het geloof voor je betekent en bekeert ze zich ook tot de islam.
Insha Allah kunnen ze dan beiden een gezegende huwelijk binnentreden en de toekomst op een islamitsche wijze tegemoet gaan.
Alhoewel het ook een bitch kan zijn die het gewoon geen ene ?!#$ kan schelen waar jij voor moet kiezen. Had je maar je broek aan moeten houden. Ewa neem nu maar de verantwoordelijkheid als vader zijnde op je aankomende kind :ego:
Pff het vereist ontzettend veel inspanning om zoiets goed voor elkaar te krijgen. Moge Allah bij degene zijn die zo een fout zijn begaan en hen vergeven.
Ameen ...
Moge Allah mij vergeven als ik hierboven fouten heb gemaakt :rolleyes:
Liefs,
S. Nadoria
Als eerste hartelijk dank voor jullie reactie.
Ik heb gemerkt dat de situatie die ik heb geschetst wordt gezien als mijn eigen. Dit is niet het geval. Mijn excuses indien ik dit niet juist heb doen overkomen. Daarentegen heb ik wel reacties ontvangen direct vanuit jullie gevoelens.
Ondanks dat deze situatie niet mijn eigen, is het wel de realiteit. Deze sitauatie ben ik de laatste tijd vaak tegen gekomen in het jeugdcentrum waar ik 's weekends werk. Veel van deze jongeren richten zich tot mij, omdat ik een vetrouwensband met ze heb.
Ik probeer zo veel mogelijk wijsheid in te winnen uit de koran en uit de hadith. Hier staat ook veel in. Wat ik echter mis zijn de hedendaagse opvattingen en gevoelens. Ik bedoel dat wij moeten accepteren dat we leven in een land dat niet ideaal is voor de islam. We leven nu eenmaal tussen de hollanders(christenen). We kunnen ook niet het feit negeren dat er verbintenissen en conflicten zullen ontstaan tussen de twee.
Mijn bedoeling was om een discussie te beginnen om te zien hoen men denkt over de situatie die ik heb geschetst. Deze dingen gebeuren nu eenmaal en dit zal in de toekomst alleen vaker gebeuren. Het is namelijk een onmogelijke situatie. Hoe kan nou iemand kiezen tussen zijn eigen kind of de vrouw die hem ter wereld heeft gebracht.
Fouad
Mocro4eva
30-12-2003, 11:24
Als eerste hartelijk dank voor jullie reactie.
Ik heb gemerkt dat de situatie die ik heb geschetst wordt gezien als mijn eigen. Dit is niet het geval. Mijn excuses indien ik dit niet juist heb doen overkomen. Daarentegen heb ik wel reacties ontvangen direct vanuit jullie gevoelens.
Ondanks dat deze situatie mijn eigen is het wel de realiteit. Deze sitauatie ben ik de laatste tijd vaak tegen gekomen in het jeugdcentrum waar ik 's weekends werk. Veel van deze jongeren richten zich tot mij, omdat ik een vetrouwensband met ze heb.
Ik probeer zo veel mogelijk wijsheid in te winnen uit de koran en uit de hadith. Hier staat ook veel in. Wat ik echter mis zijn de hedendaagse opvattingen en gevoelens. Ik bedoel dat wij moeten accepteren dat we leven in een land dat niet ideaal is voor de islam. We leven nu eenmaal tussen de hollanders(christenen). We kunnen ook niet het feit negeren dat er verbintenissen en conflicten zullen ontstaan tussen de twee.
Mijn bedoeling was om een discussie te beginnen om te zien hoen men denkt over de situatie die ik heb geschetst. Deze dingen gebeuren nu eenmaal en dit zal in de toekomst alleen vaker gebeuren. Het is namelijk een onmogelijke situatie. Hoe kan nou iemand kiezen tussen zijn eigen kind of de vrouw die hem ter wereld heeft gebracht.
Fouad
Asalaam aleikoum wr wb,
Je was inderdaad niet zo duidelijk, want ik dacht net als de andere leden dat je het over jezelf had. Helaas gebeuren dergelijke dingen wel steeds vaker in de marokkaanse gemeenschap, zoals jij zei en het is daarom ook goed om hierover te discussiƫren.
In zo een geval zal een jongen of man voor zijn kind moeten kiezen. In die zin dat hij er altijd voor het kind zal zijn en het zo goed en kwaad als het gaat opvoedt. In bepaalde gevallen betekent dit dat hij de moeder zal huwen en in andere gevallen niet.
Persoonlijk vind ik niet dat ouders van hun eigen kind kunnen verlangen dat hij zijn kind als een baksteen laat vallen, ook als dit betekent dat hij met een non-moslima moet trouwen. Hij heeft eenmaal een verantwoordelijkheid. Niet alleen jegens zijn kind maar ook jegens Allah, omdat een kind een geschenk van Allah is.
Ik zou een persoon die zich in een dergelijke situatie bevindt aanraden eerst eens goed met zijn ouders te praten en met zijn "vrouw". Daarna kan hij een oplossing kiezen die in zijn geval de beste uitkomst biedt.
Wa aleikoum asalaam wr wb
Ik denk dat er in zo'n situatie het beste voor de vrouw gekozen kan worden.
Ik vind dat iemand die in zo'n situatie zit de verantwoordelijkheid moet nemen van zijn daden. Praat met haar en probeer tot een oplossing te komen. Het is begrijpelijk dat zo iemand z'n ouders niet kwijt wil maar vergeet niet dat het meestal de schok is dat er zo'n schande over de familie is gebracht(wat zullen de buren er wel niet van zeggen) maar meestal draaien ze na een tijdje wel weer bij. Het is in ieder geval wel belangrijk om een band te behouden met het meisje, zij wordt namelijk moeder van het kindje.
Hieronder heb ik een aantal argumenten voor en tegen. Graag wil ik jullie menig hierover horen. Of misschien hebben jullie zelf argumenten toe te voegen. Insallah komt er een discussie op gang.
Indien men zou kiezen voor het meisje en het kind.
Voor:
- Kans om het meisje te overtuigen van de islam
- 100% betrokkenheid bij de opvoeding kind
- Kind islamitisch op te voeden
- Bewijs dat twee culturen wel degelijk met elkaar kunnen leven
Tegen:
- Grote kans op het verliezen van je famillie
- Gezichtsverlies binnen de sociale omgeveing
- Mogelijke cultuur conflicten
--------------------------------------------------------------
Indien men zou kiezen voor de famillie.
Voor:
- Contact met je famillie blijft
- Geen verstoring binnen de directe sociale omgeving
Tegen:
- Minder contact bij de opvoeding van het kind
- Minder kans tot het overtuigen van het meisje en kind van de islam
karima001
31-12-2003, 12:42
Vraagje: Is ze een meisje van het boek?
Dus is ze Christelijk ofzo...
Mocro4eva
31-12-2003, 19:29
Hieronder heb ik een aantal argumenten voor en tegen. Graag wil ik jullie menig hierover horen. Of misschien hebben jullie zelf argumenten toe te voegen. Insallah komt er een discussie op gang.
Indien men zou kiezen voor het meisje en het kind.
Voor:
- Kans om het meisje te overtuigen van de islam
Het is maar de vraag hoe groot deze kans is. Ik zeg dit niet graag, maar helaas is de kennis die de meederheid van de marokkaanse jongeren (waar ik tot mijn grote spijt zelf ook toe behoor :o) bezit met betrekking tot de Islam gering. Dit geldt natuurlijk niet voor ons allemaal, maar soms vraag ik me serieus af hoe we een non-moslim tot de Islam kunnen laten bekeren als we zelf niet eens serieus bezig zijn met ons geloof.
- 100% betrokkenheid bij de opvoeding kind
Ik ben er niet zo zeker van dat de betrokkenheid wel 100% is, vaak zie je toch dat de vader zich min of meer ontrekt aan de opvoeding van het kind en dit "klusje" aan de moeder overlaat.
- Kind islamitisch op te voeden
Dit kan zeker wel een doel zijn van de vader, maar ik vraag me serieus af wat er gebeurd als de moeder vierkant tegen is en haar kind volgens de regels van een andere religie op wilt voeden.
- Bewijs dat twee culturen wel degelijk met elkaar kunnen leven
Hiervan kan slecht gesproken worden als het huwelijk een geslaagd huwelijk is.
Tegen:
- Grote kans op het verliezen van je famillie
Nu het in de casus gaat om een marokkaanse jongen denk ik niet dat het risico van het verliezen van de familie zo groot is. Marokkaanse gezinnen keren zonen in dergelijke gevallen minder snel de rug toe dan dochters.
- Gezichtsverlies binnen de sociale omgeveing
Dit is een factor die mijns inziens eigenlijk geen of slechts een geringe rol mag spelen bij het nemen van een dergelijk besluit. Mensen roddelen toch of je nu iets goed doet of niet en een persoon moet kijken naar wat hem of haar het beste uitkomt en niet naar wat mensen wel niet zullen denken.
- Mogelijke cultuur conflicten
Deze zullen er ongetwijfeld zijn, maar kunnen indien beide partijen zich ervoor inzetten opgelost worden.
--------------------------------------------------------------
Indien men zou kiezen voor de famillie.
Voor:
- Contact met je famillie blijft
Het kind is ook familie. Je kunt het toch niet als een baksteen laten vallen?
- Geen verstoring binnen de directe sociale omgeving
Wederom de vraag of dit het waard is om een kind op te laten groeien zonder zijn vader.
Tegen:
- Minder contact bij de opvoeding van het kind
Helemaal mee eens.
- Minder kans tot het overtuigen van het meisje en kind van de islam
Ook helemaal mee eens.
jamilababy
15-01-2004, 09:49
ik ken iemand die dit heeft meegemaakt.
die jongen heeft voor het meisje gekozen en ze zijn dolgelukkig. en beide familie's hebben hun relatie volledig geaccepteerd. mooier kan toch niet?
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.