Bekijk originele versie : Islaam en Bijbelse namen..
Veel moslims geven hun pas geboren kind een bijbelse naam mee. Je kind een bepaalde naam geven, doe je niet zomaar ;)
Kan je op grond van bovenstaande veronderstellen dat moslims meer ruimdenkend en open zijn in vergelijking met de andere geloven.
Ps, motiveer je argumenten :cool:
SabroenDjamiel
29-12-2003, 12:38
Origineel gepost door zuhair
Veel moslims geven hun pas geboren kind een bijbelse naam mee. Je kind een bepaalde naam geven, doe je niet zomaar ;)
Kan je op grond van bovenstaande veronderstellen dat moslims meer ruimdenkend en open zijn in vergelijking met de andere geloven.
Ps, motiveer je argumenten :cool:
Nou dit is nieuw voor mij hoor; Moslims die hun kinderen een bijbelse naam geven....Mag ik de vraag aan jou weerkaatsen, hoe je erbij komt om dat te veronderstellen?.....
het zijn Semitische namen
Bijbelse namen dat bestaat niet ;)
Origineel gepost door Nawera
Nou dit is nieuw voor mij hoor; Moslims die hun kinderen een bijbelse naam geven....Mag ik de vraag aan jou weerkaatsen, hoe je erbij komt om dat te veronderstellen?.....
Ik zie nu inderdaad dat het verwarrend is om het zo neer te zetten. Ik doelde eigenlijk op de namen van de profeten die genoemd worden in het oude en nieuw testament.
Adam, Maria........
SabroenDjamiel
29-12-2003, 15:47
Origineel gepost door grendel
Adam, Maria........
Adam is niet echt een Christelijke naam, kan ook door Moslims gebruikt worden....Maar Maria :confused: lijkt me sterk dat Moslims hun dochter zo noemen, althans heb 't nooit gehoord....
Adam is niet echt een Christelijke naam, kan ook door Moslims gebruikt worden....Maar Maria :confused: lijkt me sterk dat Moslims hun dochter zo noemen, althans heb 't nooit gehoord....
Het is een officieel geaccepteerde voornaam voor Marokkanen
(ik heb het persoonlijk geverifieerd bij het Marokkaanse consulaat :D )
Trouwens, ken je haar ?
Chebba Maria
http://www.beurfm.net/photos/albums/userpics/scene/12.jpg
:D ;)
SabroenDjamiel
29-12-2003, 16:50
Het is een officieel geaccepteerde voornaam voor Marokkanen
(ik heb het persoonlijk geverifieerd bij het Marokkaanse consulaat :D )
Jawel dat geloof ik best, maar niet alle Marokkanen zijn Moslim, dus ik blijf erbij dat Maria geen naam is die door Moslims wordt gebruikt....Enne het Marokkaans Consulaat doet dienst voor alle Marokkanen Moslims of niet-Moslims....
SabroenDjamiel
29-12-2003, 16:54
Trouwens, ken je haar ?
Chebba Maria
http://www.beurfm.net/photos/albums/userpics/scene/12.jpg
:D ;)
Grapjas....Ik ben niet zo op de hoogte van "Chebs" en de "Chebba's", met duivelskinderen houd ik me nie bezig....En trouwens geloof best da zij Maria heet aangezien ze geen Moslima is....
Grapjas....Ik ben niet zo op de hoogte van "Chebs" en de "Chebba's", met duivelskinderen houd ik me nie bezig....En trouwens geloof best da zij Maria heet aangezien ze geen Moslima is....
....duivelskinderen.... :D , ......geen moslima :D
Ik wist niet dat je haar persoonlijk kende.
Vandaar die hoorntjes die op mijn voorhoofd groeien als ik een plaatje van haar draai............................................. .... :D :D :D
Zelfkritiek
29-12-2003, 17:05
Hoe kun jij in hemelsnaam van een foto beoordelen of iemand Moslim is??
Wat dacht je van MERJAM :D
AlHoceima_Leila
29-12-2003, 17:10
goeie vraag zeg
SabroenDjamiel
29-12-2003, 17:15
....duivelskinderen.... :D , ......geen moslima :D
Ik wist niet dat je haar persoonlijk kende.
Vandaar die hoorntjes die op mijn voorhoofd groeien als ik een plaatje van haar draai............................................. .... :D :D :D
Ben bang dat 't nie alleen maar bij hoorntjes zal blijven bij jou, doe zovoort, shake er lekker op los zou ik zeggen en vergeet nie dat aan alles een eind komt, dus ook dit aardse leven, en wie weet kunnen jij en chebba Maria samen de dansvloer op in 't hiernamaals ;) :giechel: :zwaai: ....
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.