Bekijk originele versie : waarom willen meiden tegenwoordig alleen maar trouwen?
dames,ik heb 1 vraagje he,waam willen jullie allemaal gelijk trouwen?denken dat jullie gelijk in een sprookjeswereld terechtkomen ofzo?dacht het niet,het word juist niet zo als je zo denkt.mensen die met die intentie trouwen of voor de feest die zullen het niet lang volhouden,trouwen is een grote zaak,denk goed na voor dat je het doet.sommige weten geen eens dat ze met een ****** trouwen,of een drugdealer,maar ja jullie denken waarschijnlijk:hij heeft geld,dus hij kan me wel gelukkig maken wel dames dan zeg ik:WAKE UP.
Beter trouwen, dan een haramrelatie aangaan.
MissBlaBla
29-12-2003, 09:37
Omdat ik liever een man heb dan een vriend :)
BlaBla
engeltje24
29-12-2003, 09:38
Ik zou ook best wel willen trouwen ja.....
Maar nooit een haram relatie......
Waarom wil ik trouwen.............
Even kijken.................
Misschien omdat je niet eeuwig bij je ouders kan blijven..........
En omdat je kinderen zou willlen bijvoorbeeld..............
En...........omdat ik heel veel liefde aan mijn toekomstige kan geven :Iluvu:
salaam,
ik weet nu niet of je een moslim bent of niet want loverboy is niet echt islamitisch maar je moet wel weten dat trouwen heel belangrijk is.
En elkaar zogezegd leren kennen voor het huwelijk is haraaaaaaaam!!!!!!!!
chebbajosra
29-12-2003, 09:46
Origineel gepost door loverboy
dames,ik heb 1 vraagje he,waam willen jullie allemaal gelijk trouwen?denken dat jullie gelijk in een sprookjeswereld terechtkomen ofzo?dacht het niet,het word juist niet zo als je zo denkt.mensen die met die intentie trouwen of voor de feest die zullen het niet lang volhouden,trouwen is een grote zaak,denk goed na voor dat je het doet.sommige weten geen eens dat ze met een ****** trouwen,of een drugdealer,maar ja jullie denken waarschijnlijk:hij heeft geld,dus hij kan me wel gelukkig maken wel dames dan zeg ik:WAKE UP
Wat dacht je ervan om halal te leven dus geen haram relatie aangaan.
Dat moet en hoort in de islam gelijk trouwen, geen vriendjes en vriendinnetjes nemen. Natuurlijk is het een grote risico wat je neemt als je gaat trouwen. Als je een goed hart hebt en allah swth om hulp vraagt en in hem en zijn boodschappers gelooft dan zegent allah ons huwelijken allemaal. En als je alleen maar goede bedoelingen hebt om te trouwen dan steunt allah ons alle. En voor ons meiden is het by the way niet veilig om een relatie aan te gaan, (althans voor de meeste) Je kan niet altijd vrij op straat lopen met je vriendin en wij meiden zijn dan alleen maar bang om gezien te worden. IK denk dat de meeste meiden daardoor ook snel willen trouwen. Geen stiekeme gedoe meer.
:zwaai:
engeltje24
29-12-2003, 09:51
Origineel gepost door taoufiq
salaam,
ik weet nu niet of je een moslim bent of niet want loverboy is niet echt islamitisch maar je moet wel weten dat trouwen heel belangrijk is.
En elkaar zogezegd leren kennen voor het huwelijk is haraaaaaaaam!!!!!!!!
Als moslim zijnde kan je toch moeilijk iemand leren kennen,
ook la heb je een relatie.
Je kan iemand pas leren kennen als je samen alles deeld.....
Dus dat wil zeggen als je samen woont......Nou en dat kan bij de moslims niet pas als je trouwt.
Nadia001
29-12-2003, 10:01
Trouwen = Soenna
Groetjes
nadia
Origineel gepost door MissBlaBla
Omdat ik liever een man heb dan een vriend :)
BlaBla
Liever een Man dan een Loverboy :D
heb ik dan gezegd dat ze een relatie moetten gaan nemen?
Nee maar wat is de reden dat mensen trouwen. Om bij elkaar te zijn enzo voort. En omdat het een verkeerd is en twee riskant is vindt ik dat ze dan beter kunnen trouwen. Kunnen ze bij elkaar zijn zonder bang te zijn.
chebbajosra
29-12-2003, 10:27
nou wil ik even iets rechtzetten,ik heb het niet over trouwen zelf,maar ik heb heb het over de meiden die te snel gaan trouwen met de verkeerde jongen of man,ik had het niet over relaties of niet trouwen,zomaar komen jullie met dat.ik zeg niet neem een relatie,ik zeg wacht dan liever met trouwen totdat je iemand tegenkomt die de islam volgt.en je hoeft ondertussen geen relatie te nemem zei ik.en oja,me nickname heeft er niks mee te maken ja,anders kunnen we heel lang doorgaan erover.
dank je
ahaaaaa ik snap hem...
Nou mischien omdat die meiden niet meer stiekem willen doen en mischien omdat ze geil zijn dat kan hoor hihihih :D Of ze willen gewoon een bruiloft geven, er zitten hele vreemde wezens tussen met hele vreemde gedachtens, dus ja je weet nooit, mischien omdat ze jaloers zijn en ook willen meemaken hoe het is om getrouwd te zijn en daardoor toch niet aan de gevolgen denken.
engeltje24
29-12-2003, 10:28
Eigenlijk kun je in de islam nooit te vroeg trouwen eigenlijk.
Zodra je als moslim zijnde gevoelens krijgt voor het andere geslacht
Kun je het beste gaan trouwen......in plaats van een haram relatie aan te gaan.
Hallo Allemaal,
Ik moet toegeven dat ik Loverboy gelijk hierin geef. Ik zie het allemaal om me heen gebeuren. De kinderen ( meisjes van tegenwoordig) zijn nog niet uit de luiers of ze denken al aan trouwen en als het even kan dan liever met eentje die veel geld heeft want dan zijn ze zehma van alle zorgen af en kunnen ze lekker veel geld aan hun zogenamde bruiloft uitgeven. Er trouwen veel pubers tegenwoordig je moest ze eens de kost geven. De meiden zijn dan meestaal heel jong en trouwen met een oudere man die dan meestal veel geld heeft. Ze stoppen met hun opleiding als het al wat was en gaan gezellig thuis zitten. De eerste 2 maanden is het al allemaal koek en ei en dan beginnen de problemen. Dan gaan die hersenen (die er ooit hebben gezeten maar niet echt hebben gefunctioneerd) hun werk doen en dan is het zo van wat doe ik eigenlijk hier en wie is die vent eigenlijk met wie ik getrouwd ben???????????? en ja dat soort huwelijken eindigen na een paar maanden. Ik lees vaak de staatscourant daar staan altijd ook de huwelijkontbindingen. Nou ik kan je vertellen 80% van de scheidingen betreft marokaanse jongeren van de leeftijdscategorie van 18 tot 29 jaar. Je schaamt je als marokaanse echt dood als je dat allemaal ziet. Het huwelijk is iets moois en waardevols waar je aan begint als je echt de intentie hebt om een gezin te stichten en samen oud wilt worden. En daarom heeft loverboy in mijn ogen wel gelijk wat bezielt sommigen om uberhoupt aan trouwen te denken laat staan ook daadwerkelijk te trouwen als je niet eens weet wat het inhoud.
Liefs Larisa
misstomaatje
29-12-2003, 11:14
Origineel gepost door Najib26
Beter trouwen, dan een haramrelatie aangaan.
yes you right :zwaai:
sneakynawal
29-12-2003, 12:31
heb ik dan gezegd dat ze een relatie moetten gaan nemen?
:o ... moeten we dan als nonnen leven...
Waarom gun jij ons niet de mooiste dag van ons leven? Jij gelooft er niet in... maar wij wel... laat ons!!!
:lekkerpuh
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.