Bekijk originele versie : een vreemde man een hand geven?
hoi,
ik vraag me wat af ?ik kan maar steeds 1 ding niet begrijpen.... in nederland is het normaal , dat je een man en een vrouw een hand geeft ,en daarbij ook nog zoent niet op de mond maar het gebaar van een zoen geeft niet bij vreemde mannen maar je dichtbij familie of kennissen.... nu heb ik al een paar keer mee gemaakt dat me vriend heel erg kwaad word als iemand mij een hand geeft... laast hadden we een afspraak bij een instantie en die man die ons hielp ( een marokaan)die gaf mij een hand en vroeg ons te gaan zitten, naar mijn menig is dat normaal... maar toen die man weg liep zijn me vriend nog 1 xkeer een hand geven.... terwijl die man dat toch hoort te weten dat hij dat niet mag doen ??... nou soms schaam ik me dr voor dan denk ik dat is ook aso zeg waarom is dat eigenlijk??? :confused: ik vraag het hem wel is maar hij is bang dat een man een vieze beweging maakt met zijn hand en dat hij dat dan niet weet... hoe doen jullie dat dames en heren natuurlijk?? :zwaai: gr denora
MissBlaBla
29-12-2003, 07:37
Je vriend heeft het recht niet je dat te verbieden, het is je man niet.
Bovendien is hij geen haar beter, het is dan wel je vriend, maar er is geen verbintenis tussen jullie. Sorry dat het er allemaal zo grofjes uitkomt. Mijn bedoeling is goed.
BlaBla
Kan iemand mij vertellen of je bijvoorbeeld de vrouw van je neef met kussen mag begroeten?
Origineel gepost door MissBlaBla
Je vriend heeft het recht niet je dat te verbieden, het is je man niet.
Bovendien is hij geen haar beter, het is dan wel je vriend, maar er is geen verbintenis tussen jullie. Sorry dat het er allemaal zo grofjes uitkomt. Mijn bedoeling is goed.
BlaBla maar het gaat om die hand geven maakt niet uit.. al ben je getrouwd of niet?
Origineel gepost door Kneusje
Kan iemand mij vertellen of je bijvoorbeeld de vrouw van je neef met kussen mag begroeten? ik weet het ook niet....
Origineel gepost door denora
ik weet het ook niet....
Ik zou het wel graag willen weten :)
Ik zou het wel graag willen weten :) zal het vragen aan hem.... :zwaai:
MissBlaBla
29-12-2003, 08:34
Als je getrouwd bent en je bent een praktiserende moslima dan is het afgeraden (verboden) om "vreemde" mannen een hand te geven ja. Iedere vorm van kontakt met een vreemdeling zonder aanwezigheid van je man is verboden. Wil je er meer over weten? Ga dan naar het islamhoekje hier bij Marokko.nl. Daar staat meer over dit onderwerp.
BlaBla
Als je getrouwd bent en je bent een praktiserende moslima dan is het afgeraden (verboden) om "vreemde" mannen een hand te geven ja. Iedere vorm van kontakt met een vreemdeling zonder aanwezigheid van haar man is verboden. Wil je er meer over weten? Ga dan naar het islamhoekje hier bij Marokko.nl. Daar staat meer over dit onderwerp.
BlaBla oke doe ik dank je wel :zwaai:
engeltje24
29-12-2003, 08:45
Kan iemand mij vertellen of je bijvoorbeeld de vrouw van je neef met kussen mag begroeten?
Nee kneusje dat mag niet.
Dat spreekt voor zich, dat je dat nog vraagt.
Je mag in de Islam eigenlijk niet eens een hand geven, en helemaal niet kussen! :zwaai:
Origineel gepost door engeltje24
Nee kneusje dat mag niet.
Dat spreekt voor zich, dat je dat nog vraagt.
Je mag in de Islam eigenlijk niet eens een hand geven, en helemaal niet kussen! :zwaai:
De profeet (vzmh) zei:
“Dat een man beter door een ijzeren naald in zijn hand geslagen kan worden dan dat hij een vrouw aanraakt die niet toegestaan is voor hem (om aan te raken).” (Overgeleverd door At-Tabaraanee)
Als je getrouwd bent en je bent een praktiserende moslima dan is het afgeraden (verboden) om "vreemde" mannen een hand te geven ja. Iedere vorm van kontakt met een vreemdeling zonder aanwezigheid van je man is verboden. Wil je er meer over weten? Ga dan naar het islamhoekje hier bij Marokko.nl. Daar staat meer over dit onderwerp.
BlaBla
Het heeft niets te maken met getrouwd zijn. De regels gelden voor alle vrouwen.
Maar goed, zij is blijkbaar Nederlands. En ze is kennelijk niet op de hoogte dat een moslim geen relatie voor het huwelijk mag.
Origineel gepost door Najib26
Het heeft niets te maken met getrouwd zijn. De regels gelden voor alle vrouwen.
Maar goed, zij is blijkbaar Nederlands. En ze is kennelijk niet op de hoogte dat een moslim geen relatie voor het huwelijk mag. ja klopt ben ook nederlands woon samen......
Origineel gepost door denora
ja klopt ben ook nederlands woon samen......
Dan zal jouw vriend kennelijk weinig tot geen waarde aan de islam hechten. Hij zal het waarschijnlijk alleen gebruiken wanneer het hem uitkomt.
Origineel gepost door Najib26
Dan zal jouw vriend kennelijk weinig tot geen waarde aan de islam hechten. Hij zal het waarschijnlijk alleen gebruiken wanneer het hem uitkomt. wie weet.....
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.