Bekijk originele versie : hoofddoekjes op de werkvloer
In Frankrijk is laatst besloten dat alle uitingen van geloof verboden zijn in de openbare ruimtes zoals hoofddoekjes, heilige kruizen etc.
Hier in NL, is dit (nog) niet het geval, hoe denken jullie erover?
Denken jullie dat een moslima (wat een hoofddoek draagt) alle werkzaamheden kan verrichten in de Nederlandse maatschappij, zoja waarom en zoniet, welke werkzaamheden kan ze absoluut niet verrichten met daarbij waarom niet.
HaKiM_HaKeeM
28-12-2003, 18:17
mijn vrouw moet dan niet werke als ze haar hoofddoek uit doet vanwege die haar werk
ik zal wel doodwerke voor haar
al leven we in armoede voor werk doet ze die dan niet uit
misschien wat te streng maar tjah :rolleyes:
:belgie: :boogie: HaKiM :boogie: :belgie:
Glimlachje
28-12-2003, 18:19
Origineel gepost door HaKiM_HaKeeM
mijn vrouw moet dan niet werke als ze haar hoofddoek uit doet vanwege die haar werk
ik zal wel doodwerke voor haar
al leven we in armoede voor werk doet ze die dan niet uit
misschien wat te streng maar tjah :rolleyes:
:cool:
HaKiM_HaKeeM
28-12-2003, 18:22
Origineel gepost door Glimlachje
:cool:
;)
Oké Hakim_Hakeem dat kan, maar stel dat je vrouw nu graag wil werken met haar hoofddoek op, vind jij dan dat ze in elk veld aangenomen dient te worden (dit staat dan los van de kwaliteiten en diploma's van je vrouw).
Denk dan bijv. aan rechtbanken, in een ziekenhuis, als arts/chirurg, politie etc etc
Denk dan ook gelijk aan de veiligheid+neutrale werkwijze die je vrouw moet aannemen/uitte
NeverBeenInLove
28-12-2003, 18:28
Origineel gepost door nadia82
In Frankrijk is laatst besloten dat alle uitingen van geloof verboden zijn in de openbare ruimtes zoals hoofddoekjes, heilige kruizen etc.
Hier in NL, is dit (nog) niet het geval, hoe denken jullie erover?
Denken jullie dat een moslima (wat een hoofddoek draagt) alle werkzaamheden kan verrichten in de Nederlandse maatschappij, zoja waarom en zoniet, welke werkzaamheden kan ze absoluut niet verrichten met daarbij waarom niet.
Ik vind dit enorme ONZIN!! :boos:
Natuurlijk kan een moslima die een hoofddoek draagt alle werkzaamheden binnen de Nederlandse maatschappij verrichten!! Waarom zou ze dat niet kunnen?
Ik word hier doodziek van; laatst bij een discussie werd als tegen argument gegeven dat als een moslimvrouw MET hoofddoek bijv. het beroep rechter zou beoefenen dat het niet zou kloppen omdat ze dan waarschijnlijk vanuit de eigen waarden en normen zou gaan oordelen.
:maf: :maf:
Of iemand nu een hoofddoek draagt, een kruis of een keppeltje
SO WHAT!?!? Dat iemand ergens in gelooft wil toch niet zeggen dat hij/zij opeens niet meer midden in de maatschappij staat en niet normaal kan functioneren binnen de maatschappij of op de werkvloer????? En het heeft geen invloed op het feit of je nu wel of niet neutraal overkomt, mensen kunnen als ze kwaad willen toch kwaad doen en dat hangt NIET samen met of je nu wel of niet een teken van een bepaalde religie draagt of niet.
Dat is toch niet meer normaal!! Iedereen heeft vrijheid van religie in NL en ik neem aan dat dat zo blijft anders kunnen we net zo goed heeeel de Nederlandse Grondwet opnieuw gaan samenstellen :kwaad:
Ik begin echt doodziek te worden van al die politieke figuurtjes die doen alsof ze goed bezig zijn maar ondertussen.... :kwaad:
Lady_moi
28-12-2003, 18:38
Bullshit wat er in Frankrijk gaande is..Er is geen reden toe om dat af te schaffen die uitingen van geloof!! Iedereen doet toch wat dat die wil?? Wij zijn allemaal mensen van vlees en bloed of die nu met een kruis loopt of een hoofddoek ..Mja c'est la viee!!!
neverbeeninlove--> jij zegt dat moslima's die een hoofddoek dragen alle beroepen kunnen uitvoeren.
Maar hoe zit het dan als je in een ziekenhuis werkt, dan kom je in aanraking met mensen die je evt. moet wassen, dus je komt in aanraking met een naakte lichaam (ook mannelijke lichamen), want ik ken wel mensen die juist niet voor dit beroep kiezen of juis niet voor dit werkveld omdat ze ook geen mannen naakt willen/kunnen zien of uberhaupt aanraken.
En als je in een psyhiatrisch ziekenhuis werk met een hoofddoek, dan kom je vaak in aanraking met mensen die verward of psychotisch zijn en dan kunnen ze soms vreemde dingen doen, en als je een hoofddoek draagt dan is dat best gevaarlijk, daar kun je zo iemand mee wurgen (bij wijze van spreken), dit zou ook gelden bij de politie of als gevangenisbewaarder.
Wat erg moeilijk is natuurlijk dat als er door de werkgever gezegd word dat moslima's met een hoofddoek kunnen werken als ze deze afdoen dan het gelijk discriminatie is, wat soms wel niet het geval is.
Oké het is nu allemaal nog nieuw en de meeste NL'ers dit niet begrijpen hoe belangrijk het is om een hoofddoek te dragen, zij snappen vaak niet dat als je een hoofddoek draagt je deze ook niet af wil doen, ook niet even een paar uurtjes op je werk.
HaKiM_HaKeeM
28-12-2003, 18:45
Oké Hakim_Hakeem dat kan, maar stel dat je vrouw nu graag wil werken met haar hoofddoek op, vind jij dan dat ze in elk veld aangenomen dient te worden (dit staat dan los van de kwaliteiten en diploma's van je vrouw).
Denk dan bijv. aan rechtbanken, in een ziekenhuis, als arts/chirurg, politie etc etc
Denk dan ook gelijk aan de veiligheid+neutrale werkwijze die je vrouw moet aannemen/uitte
jah dan mag ze werke maar dan hangt het af of er wel veel manne werke daar enzo :o
en dan is het van de deur uit aan , aangekomen werk terug uit , binne op de werkvloer dan uit spijtig , jammer genoeg :jammer: :verdriet: en dan weer klaar met werke van werk terug aan thuis aangekomen nog aan binne thuis dan weer uit he :Iluvu: ;)
Het is al meerdere malen besproken hier op marokko.nl
waarom steeds nieuwe topics over oude onderwerpen openen?
NeverBeenInLove
28-12-2003, 18:49
neverbeeninlove--> jij zegt dat moslima's die een hoofddoek dragen alle beroepen kunnen uitvoeren.
Maar hoe zit het dan als je in een ziekenhuis werkt, dan kom je in aanraking met mensen die je evt. moet wassen, dus je komt in aanraking met een naakte lichaam (ook mannelijke lichamen), want ik ken wel mensen die juist niet voor dit beroep kiezen of juis niet voor dit werkveld omdat ze ook geen mannen naakt willen/kunnen zien of uberhaupt aanraken.
En als je in een psyhiatrisch ziekenhuis werk met een hoofddoek, dan kom je vaak in aanraking met mensen die verward of psychotisch zijn en dan kunnen ze soms vreemde dingen doen, en als je een hoofddoek draagt dan is dat best gevaarlijk, daar kun je zo iemand mee wurgen (bij wijze van spreken), dit zou ook gelden bij de politie of als gevangenisbewaarder.
Wat erg moeilijk is natuurlijk dat als er door de werkgever gezegd word dat moslima's met een hoofddoek kunnen werken als ze deze afdoen dan het gelijk discriminatie is, wat soms wel niet het geval is.
Oké het is nu allemaal nog nieuw en de meeste NL'ers dit niet begrijpen hoe belangrijk het is om een hoofddoek te dragen, zij snappen vaak niet dat als je een hoofddoek draagt je deze ook niet af wil doen, ook niet even een paar uurtjes op je werk.
Beste Nadia,
je moet dingen niet door elkaar gaan halen.
Als een moslim vrouw die een hoofddoek draagt niet in aanraking wil komen met bijv. naakte mannen omdat ze ze moet wassen omdat ze verpleegster is, dan kiest ze er toch voor om niet te gaan leren voor dit beroep?? Het lijkt me logisch dat als bijv. iemand niet tegen bloed kan ook ervoor kiest om NIET in een ziekenhuis gaat werken dit klinkt niet meer dan logisch en is verder ook niet relevant aan het feit ofdat iemand wel of geen hoofddoek draagt.....
Wat je voorbeeld van het pyschiatrisch ziekenhuis betreft; de dingen die je eventueel met een hoofddoek kan doen bijv. iemand wurgen.. die dingen kunnen ook met andere dingen gedaan worden. bijvoorbeeld, sjaaltjes die gedragen worden, kussenslopen van de patienten etc,etc... dus ik ben er nog steeds van overtuigd dat het dragen van een hooffdoek geen negatief effect/ gevolg kan hebben voor iemands werkzaamheden.
:zwaai:
Lady_moi
28-12-2003, 18:49
Mensen hebben nix te doen :rolleyes:
HaKiM_HaKeeM
28-12-2003, 18:50
jah dan mag ze werke maar dan hangt het af of er wel veel manne werke daar enzo :o
en dan is het van de deur uit aan , aangekomen werk terug uit , binne op de werkvloer dan uit spijtig , jammer genoeg :jammer: :verdriet: en dan weer klaar met werke van werk terug aan thuis aangekomen nog aan binne thuis dan weer uit he :Iluvu: ;)
oei hopelijk was ik duidelijk op dit bericht
NeverBeenInLove
28-12-2003, 18:51
oei hopelijk was ik duidelijk op dit bericht
:lol:
Voor Mij Is Het Duidelijk Hoor :D
HaKiM_HaKeeM
28-12-2003, 18:56
ow ok dan :D:D :hihi:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.