Bekijk originele versie : marokkaanse vaders kunnen niet opvoeden
het is een feit!!!! Het is jammer, maar een echte feit!!!!!
Het enige wat ik mij altijd afvraag en af zal vragen is waarom moslim-marokkaanse vaders en moeders niet alleen datgene doen wat er in onze heilige "Koran" staat over hoe kinderen opgevoed moeten worden.
Het is een schande dat dit blijkbaar een onderwerp is waarvan men niet eens weet dat het bestaat. Vaders zijn liever bezig met andere zaken....bijvoorbeeld het dragen van een hoofddoekje, want tja dat ziet er voor zijn familier en vriende beter uit. En dat het 9 van de 10 keer uiterlijke bdrog is doet er niet zolang hij er maar niets vanaf weet !!!!!!! schande!!!
Dit is de OORZAAK waardoor vele van onze meiden echt verkeerd terrcht komen. En begrijp mij niet verkeerd. Er zijn genoeg ouders die het goed doe en er zijn genoeg meiden die het goed doen, maar moeten wij die het goed hebben onze ogen sluiten voor die groep die het verziekt voor zijn eigen kinderen en indirect ook voor die van mijn ( dochtertje van drie jaar) NEE!!!!!!!!
Dit is de oorzaak waardoor de westersen de kans hebben gekregen en uiteraard met veel leifde hebben aangenomen om ons de regels voor te lezen.
Als wij datgene zouden naleven, al was het maar de helft wat Allah heeft voorgeschreven over opvoeding dan zal die kans nooit zijn ontstaan. Ik vraag mij ook af waarom marokkanen niet praten over deze regels, maar zich zo klam vast houden aan dat ene voorschrift" de hoofddoek" Tja dat het simpeler is en mAKKELIJKER EN DAT DE MANNEN (VADERS) DAN NIET HUN ZELF HOEVEN TE KIJKEN DAT BEGRIJP IK. maar zijn zonde met Allah dan??????????? Denken ze daar dan nooit aan?
Waallah....datgene wat in onze Heilige "Koran"staat over hoe we onze kindertjes moeten opvoeden is honderden jaren later door vele psychologen, pedagogen en opvoeddeskundigen door onderzoek bewezen!!!!!!!!!!!!!!
Waarom dan????
Jeblia_Tetouania
28-12-2003, 12:18
Ik noem het eerder jouw mening inplaats van een feit, er zijn genoeg marokkaanse vaders die WEL kunnen opvoeden!!!!!
Degene die het NIET kunnen zijn maar een paar en zeker niet ALLE marokkaanse vaders!!!
"En begrijp mij niet verkeerd. Er zijn genoeg ouders die het goed doe en er zijn genoeg meiden die het goed doen"
dat zeg jij maar toch begin je een topic met MAROKKAANSE vaders, zou een naam zoals SOMMIGE marokkaanse vaders niet beter zijn?
Ciao:wijs:
ga weg! mijn vader doet het beter als mijn moeder:)
=emsoem=
sprankeltje
28-12-2003, 20:21
Dit geval ligt per gezin verschillend, je hebt nou eenmaal ouders die beinvloedt worden door de sociale controle in de omgeving(roddels)en je hebt gezinnen waarbij de ouders daar geen enkele aandacht aan geven.
Ik vindt dit enigszins wel jammer maar ook heel begrijpelijk dat deze roddels effect kunnen hebben op hun leven.Je moet het maar zo bekijken dat deze ouders een soort bescherming willen bieden aan het gezin.En door hun kinderen het een en ander te verbieden en te gebieden denken zij dat ze hiermee hun kinderen aan het ''opvoeden ''zijn.Dit is denk ik ook een kwestie van angst vanuit de ouders, angst dat wanneer zij hun kind niet streng en volgens regels(cultuur-regels)groot brengen dat deze zullen falen als ouders.
En ja, je hebt gelukkig ook kinderen die graag naar hun ouders luisteren, waarbij dit alles niet van toepassing hoeft te zijn.Veel ouders weten misschien niet hoe zij het op een leuke en begripvolle manier kunnen uitleggen waarom Allah ons bepaalde dingen verbied of gebied.Dit blijft bij een kind heel snel hangen , zij zien bepaalde dingen dan meer als een plicht van de ouders en niet van Allah.
Ben blij met mijn lieve ouders, deze zijn streng wanneer het nodig is en dit komt voort uit hun liefde voor mij.Ik denk dat ieder persoon dit nodig heeft van zijn ouders.
gr. S.
Mijn vader heeft het naar mijn mening heel goed gedaan en is mijn grote voorbeeld op Mohammed vzmh na.
Wa salam
Rebel666
29-12-2003, 13:20
Origineel gepost door davila
het is een feit!!!! Het is jammer, maar een echte feit!!!!!
Het enige wat ik mij altijd afvraag en af zal vragen is waarom moslim-marokkaanse vaders en moeders niet alleen datgene doen wat er in onze heilige "Koran" staat over hoe kinderen opgevoed moeten worden.
Het is een schande dat dit blijkbaar een onderwerp is waarvan men niet eens weet dat het bestaat. Vaders zijn liever bezig met andere zaken....bijvoorbeeld het dragen van een hoofddoekje, want tja dat ziet er voor zijn familier en vriende beter uit. En dat het 9 van de 10 keer uiterlijke bdrog is doet er niet zolang hij er maar niets vanaf weet !!!!!!! schande!!!
Dit is de OORZAAK waardoor vele van onze meiden echt verkeerd terrcht komen. En begrijp mij niet verkeerd. Er zijn genoeg ouders die het goed doe en er zijn genoeg meiden die het goed doen, maar moeten wij die het goed hebben onze ogen sluiten voor die groep die het verziekt voor zijn eigen kinderen en indirect ook voor die van mijn ( dochtertje van drie jaar) NEE!!!!!!!!
Dit is de oorzaak waardoor de westersen de kans hebben gekregen en uiteraard met veel leifde hebben aangenomen om ons de regels voor te lezen.
Als wij datgene zouden naleven, al was het maar de helft wat Allah heeft voorgeschreven over opvoeding dan zal die kans nooit zijn ontstaan. Ik vraag mij ook af waarom marokkanen niet praten over deze regels, maar zich zo klam vast houden aan dat ene voorschrift" de hoofddoek" Tja dat het simpeler is en mAKKELIJKER EN DAT DE MANNEN (VADERS) DAN NIET HUN ZELF HOEVEN TE KIJKEN DAT BEGRIJP IK. maar zijn zonde met Allah dan??????????? Denken ze daar dan nooit aan?
Waallah....datgene wat in onze Heilige "Koran"staat over hoe we onze kindertjes moeten opvoeden is honderden jaren later door vele psychologen, pedagogen en opvoeddeskundigen door onderzoek bewezen!!!!!!!!!!!!!!
Waarom dan????
Het feit dat jij iets een feit vind, wil niet zeggen dat het een feit is ;)
AlHoceima_Leila
29-12-2003, 17:13
ik vind het niet hoor
niet iedereen is hetzelfde
extremiste_4eva
30-12-2003, 18:17
damn je spreekt je zelf kapottegen!!!!! GO GO Jeblia_Tetouania
AlHoceima_Leila
30-12-2003, 18:19
Origineel gepost door extremiste_4eva
damn je spreekt je zelf kapottegen!!!!! GO GO Jeblia_Tetouania
:hihi: :D
MelkIsPerfect
28-06-2011, 10:49
Laat me raden, topicstarter draagt geen hoofddoek en komt met smoesjes?
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.