Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : is het waar dat je geen foto's in jee huis mag hangen

Pagina's : [1] 2

PrinceSs_me
16-05-2008, 16:36

???

oujit
16-05-2008, 16:41
inderdaad

LellaSultana
16-05-2008, 16:43
Nee, in bepaalde kamers mag het wel.

ladyjamila007
16-05-2008, 16:43
je mag geen foto waar dieren op staat of een mens en ook geen beeldjes van dieren of mensen bijv natuurfoto 's of schilderrijen waar koranversen op staan dat mag wel ik heb zelf geen daliel maar heb het van mijn man

PrinceSs_me
16-05-2008, 16:51

upppa heeft iemand nog meer info

PrinceSs_me
16-05-2008, 16:54
wel raaar dat heeeel veeel islamieten dan toch foto's in hun huis hebben wij ook hoor maar ook mensen die hadj zijn en zooo en bijv mensen uit marokko die bijv foto''s van de malik in huis hangen net of ze hem vereren dat vind ik erger dan normale foto's

oujit
16-05-2008, 18:06
ik heb ook ergens gelezen dat zelf kaders met de koran erop dat je die ook niet mag ophangen xxx

lallakouzina
16-05-2008, 23:22
Nee, in bepaalde kamers mag het wel. welke kamers dan wel?:maf:

hbibae
17-05-2008, 00:04
je mag geen foto waar dieren op staat of een mens en ook geen beeldjes van dieren of mensen bijv natuurfoto 's of schilderrijen waar koranversen op staan dat mag wel ik heb zelf geen daliel maar heb het van mijn man indd:goedzo:

Rhizlen
17-05-2008, 01:34
Nee, in bepaalde kamers mag het wel. Crapness.:moe:

PrinceSs_me
17-05-2008, 13:03
nu begrijp ik er niks van dus je mag geen foto's van je familie

hbibae
17-05-2008, 21:32
nu begrijp ik er niks van dus je mag geen foto's van je familie Geen foto's van mensen noch dieren! Daar valt dus ook je familie onder;)

Iemand89
18-05-2008, 00:43
Ik heb hier wat over koranteksten gevonden op de site al-yaqeen.com over foto' s ben ik nog aan het rondkijken... Is het ophangen van doeken of platen met koranteksten toegestaan? Vraag: Ik heb een vraag over het in huis ophangen van platen, borden, lijsten, doeken enz. die Koranteksten bevatten, is dit toegestaan? Verder heb ik nog een vraag over films. Worden films net als foto’s aangemerkt als ‘het vastleggen van zielen’ en is het daardoor verboden? Zo ja, hoe zit het dan met films als ‘Risalah’? Vraag ontvangen op 29 december 2003 Antwoord: Als het ophangen hiervan slechts als doel heeft te dienen als versiering, hierover hebben een aantal geleerden gezegd dat dit afkeurenswaardig is. Als het daarentegen bedoeld is om te helpen bij het gedenken van de betekenis van deze verzen, dan is hier geen bezwaar tegen. De meest correcte uitspraak die is gedaan door de geleerden omtrent films is dat deze niet net als foto’s aangemerkt kunnen worden als ‘het vastleggen van zielen’ en daardoor niet verboden zijn. Weliswaar dient de moslim op te passen voor het kijken naar films en series enz. die uitnodigen naar verboden zaken of muziek, gezang, obsceniteit en vrije omgang tussen de beide sexen bevatten. Ghair inscha allah..

Zakenlijk
18-05-2008, 01:15
Ja zoiets hoor ik ook regelmatig maar weet nou niet wat ik moet geloven ?

Islamiya
18-05-2008, 01:21

Vraag: Wat is het oordeel over het maken van foto’s om als herinnering te gebruiken? Antwoord: Het maken van foto’s die ter herinnering fungeren is verboden, want de profeet (vrede zij met hem) heeft ons verteld dat de engelen een huis niet binnentreden waar zich foto’s bevinden. En dit is een duidelijk bewijs voor het verbod op foto’s. En Allah is Degene Die om hulp wordt gevraagd. Sheich Mohammed ibnoe Saalih al-'Oethaymien Bron: www.al-yaqeen.com

Pagina's : [1] 2