Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Christelijk Priesters komen Iraakse moslims bekeren onderdekking vanAMerikaanse Tanks

Pagina's : [1] 2

LZN
28-12-2003, 01:03

De missionarisen komen Irak binnen onder dekking van de Kruisvaarders (#) American Christian missionaries have declared a "war for souls" in Iraq, telling supporters that the formal end of the US-led occupation next June will close an historic "window of opportunity". Organising in secrecy, and emphasising their humanitarian aid work, Christian groups are pouring into the country, which is 97 per cent Muslim, bearing Arabic Bibles, videos and religious tracts designed to "save" Muslims from their "false" religion. The International Mission Board, the missionary arm of the Southern Baptists, is one of those leading the charge. John Brady, the IMB's head for the Middle East and North Africa, this month appealed to the 16 million members of his church, the largest Protestant denomination in America. "Southern Baptists have prayed for years that Iraq would somehow be opened to the gospel," his appeal began. That "open door" for Christians may soon close. http://www.portal.telegraph.co.uk/n.../27/ixhome.html.

arabchrstn
28-12-2003, 01:07
Mensen kunnen geen mensen bekeren, alleen God.

roebla
28-12-2003, 01:30
Origineel gepost door arabchrstn Mensen kunnen geen mensen bekeren, alleen God. Helemaal mee eens :) Maar vind je het niet schandalig dat Evangelisten mensen bekeren in arme en zwakke landen ? een stukje brood voorhouden en die krijgen ze pas als ze verplichte lessen uit de bijbel volgen (dit is geen fabeltje) next June will close an historic "window of opportunity". :jammer: zwakke mensen proberen te bekeren.

Solid
28-12-2003, 01:34
Origineel gepost door arabchrstn Mensen kunnen geen mensen bekeren, alleen God. zeker weten : "Allaho yahdi man yachaae wa yadoelo man yachaae"

roebla
28-12-2003, 02:20

Origineel gepost door mo_lamien je zit ernaast goya, allah zou nooit kwaad doen, mensen wel . allah zegt in soerat aal 3emraan: "wala tamoetoenna ila wa antoem moeslimoen" en dan zeg je dat allah iemand kan bekeren!!!!!!! allah laat het licht van de islaam aan verdwaalde mensen zien maar bekeert niemand van de islaam in marokko zeggen ze dat mensen de grootste sitans zijn en dat klopt wel.... wa salam o 3alaykoem wa ra7matoe allah Ik denk dat arabchrstn het bedoelde in algemene zin Dus niet speciaal Moslims die Christen worden

arabchrstn
28-12-2003, 02:44
Origineel gepost door roebla Helemaal mee eens :) Maar vind je het niet schandalig dat Evangelisten mensen bekeren in arme en zwakke landen ? een stukje brood voorhouden en die krijgen ze pas als ze verplichte lessen uit de bijbel volgen (dit is geen fabeltje) :jammer: zwakke mensen proberen te bekeren. Het is erg lastig daar een kort antwoord op te geven. Het heefft heel erg te mekn met je persoonlijke instelling. In Nederland zie je ook vaak de meest exotische religies prediken op straat...Hare Krishna's, Jehova's Getuigen et. etc. Ik heb er zelf niet veel moeite mee. Ik denk dat je een groot verschil moeten maken met bekeringsdrang in je eigen cultuur en bekeringsdrang naar een andere cultuur. Ook ik erger mij aan de grote christelijke zendingsorganisaties, vaak van Amerikaanse komaf, die, zodra de grenzen open zijn, hun slag willen slaan in een land als Irak. Ik kan overigens het wel begrijpen. Als christen leef je met iets heel moois in je hart, en daar wil je niets liever dan over vertellen. Net als moslims dat hebben. De manier waarop bepaalt voor mij echter of het verstandig is als buitenlandse zendingsorganisatie in zo'n land te gaan werken. Ben je bereid je aan te passen aan de cultuur, ben je bereid om je aan te sluiten bij de plaatselijke christenen.... of wil je vanuit je eigen wetsers-christelijke cultuur daar mensen voor God te interesseren. Mijn oordeel ligt dus genuanceerd. Maar dit 'probleem' is futiel vergeleken met de moeilijkheden die christen in veel arabische en perzische landen hebben. Vervolging en discriminatie is aan de orde van de dag voor christenen in de moslimwereld, dat daar nou eens aandacht voor mocht komen. Het zou mooi zijn, als het nou eens moslims waren die voo christenen op kwamen, in plaats van telkens de buitenlandse organisaties. Dat stukje brood, dat moet je niet overdrijven. Zo gebeurde het vroeger wel, maar tegenwoordig zijn het allemaal hypermoderne organisaties. Het probleem is vrij simpel, het westen staat synoniem voor rijkdom. En of je nu christen bent of moslim uit het westen, je wordt altijd aangesproken op je rijkdom, ik heb dat gemerkt toen ik in Afrika was. Evenzo maken moslimorganisaties zich schuldig aan dit soort praktijken. Een vriend van mij werkt als ontwikkelingswerker in Soudan, endaar houden moslimorganisaties christenen ook een grote worst voor, en waardoor velen toehappen. Ik vind dat al die grote organisaties maar eens dichtbij huis moeten beginnen. De westerse wereld is tegenwoordig een grotendeels seculiere wereld, en daar is al aardig wat werk te doen. Belangrijk is wel dat christenen in arabische landen odersteund worden, maar dat is ook de verantwoordelijkheid van moslims. Een beschaafd land stelt minderheden gelijkwaardig...

arabchrstn
28-12-2003, 02:46
Origineel gepost door roebla Ik denk dat arabchrstn het bedoelde in algemene zin Dus niet speciaal Moslims die Christen worden Inderdaad bedoel ik het op dit existentieel niveau...

arabchrstn
28-12-2003, 02:55
Overigens, ik vind het niet helemaal terecht dat je mensen in arme landen 'zwak' noemt. Juist in landen die arm zijn, daar ontdek je mensen met een groot geloof, het biedt daar meer houvast. Terwijl rijkdom het zcht ontneemt op het werkelijke mens-zijn, dat geldt voor christen en moslim. Maar 'geloof' is in de basis een zaak van tussen de mens en God/Allah, daar komt geen organisatie tussen. Ik heb er dan geen moeite mee als mensen hun geloof willen uiten om mensen een ander licht op God te laten zien. Evenzo zijn er vele moslims die dat met mij doen, ik vind dat geen probleem. Dat betekent dat je trots bent op wie je bent en op wat je gelooft. Alleen, het is de manier waarop, die het verschil maakt of mensen zich wel of niet ergeren...

Elberfeld
28-12-2003, 19:37
Mooi. Godsdienstvrijheid in Irak is weer een stapje dichterbij gekomen. Onder Saddam mocht dit allemaal niet.

an3sdej
28-12-2003, 19:50
Evenals moslims over de hele wereld hun moskeeën bouwen mogen ook christenen dat toch doen, leve de multikul in de Arabische landen.

Sberdila
28-12-2003, 20:22
niets tegen kjerken bouwen maar wel misbruik maken van de situatie.

Sberdila
28-12-2003, 20:31
onzin joden lopen vrij rond in marokko en ook met een kepeltje op en niemand die ze stoort of aanvalt. christenen geldt hetzelfde.

roebla
29-12-2003, 00:48
En maar blijven geloven dat anders gelovigen in andere landen worden lastig gevallen :jammer:

arabchrstn
29-12-2003, 02:45
Origineel gepost door roebla En maar blijven geloven dat anders gelovigen in andere landen worden lastig gevallen :jammer: Blijkbaar spreek jij nooit mensen die bekeerd zijn tot christen, ik zou je zo in contact kunnen brengen met hen. Natuurlijk worden in verschillende arabische landen chritenen gewoon geaccepteerd,daar heb ik het niet over. Ik heb het over gelijkwaardigheid. Over het hebben van dezelfde kansen, dezelfde mogelijkheden als moslims... Ik weet dat in Marokko christenen en joden relatief veel vrijheid hebben. Maar dat komt doordat de overheid niet streng islamitisch is. Ik ken genoeg mensen die het worst case scenario ondergingen. Van moslim werden ze christen. Vervolgens werden ze door de hele gemeenschap uitgestoten, of zelfs vervolgd. Je kunt je ogen daarvoor sluiten, zoals jij nu doet, maar het is een ernstige realitiet. Misschien minder in Marooko, maar in vooral waha'abitische landen is het een dagelijkse werkelijkheid. Noot: Hetgeen christenen te lijden hebben in de moslimwereld is nog niets wat zij (en moslims) te lijden hebben onder communistische regimes. Dat dienen christenen zich bewust te zijn, maar dat ontslaan islamitische landen zich niet van de verantwoordelijkheid de eigen minderheden gelijkwaardig te stellen... http://www.oneway.nl/nieuws_artikel.php?nieuwsID=11802

roebla
29-12-2003, 03:09

Origineel gepost door arabchrstn Blijkbaar spreek jij nooit mensen die bekeerd zijn tot christen, ik zou je zo in contact kunnen brengen met hen. Natuurlijk worden in verschillende arabische landen chritenen gewoon geaccepteerd,daar heb ik het niet over. Ik heb het over gelijkwaardigheid. Over het hebben van dezelfde kansen, dezelfde mogelijkheden als moslims... Vooral dit stukje komt mij zoooo bekend voor :cool: maar dan in Europa zelfs de Islamitische bevolking hebben niet eens normale kansen in "Islamitische landen" maar dat neemt inderdaad niet weg dat sommige landen zich moeten gedragen en wat zijn de wahabitische landen ! Saudi Arabie Vae ? Dubai ? Bahrein ? volgens bestaat dat niet echt, en zijn het er ook niet zoveel

Pagina's : [1] 2