Bekijk originele versie : groot probleem
echt_radeloos
28-12-2003, 00:06
Hallo allemaal,
Ik ben een 26 jarige meid die net klaar is met haar studie. Voor bijna iedere marokkaanse meid is de volgende stap nu: trouwen.
Dat is ook wat ik wil. Heel graag zelfs. Mijn hand wordt vooral nu veel gevraagd omdat men weet dat ik klaar ben met studeren.
Het probleem is dat ik niet kan trouwen. Ik heb mijn hele leven een probleem. Een groot probleem kun je wel zeggen. Ik hou het namelijk niet droog in de nacht. Ik heb een hele diepe slaap en een hele zwakke blaas. Het gevolg is dat ik te laat wakker word als ik een volle blaas heb.
Ik heb al honderdduizend onderzoeken gedaan en heb echt alle soorten geneesdrankjes uit Marokko gedronken maar niets helpt.
Ik heb mezelf geprobeerd te trainen met het zetten van een wekker ieder uur van de nacht maar ook dat helpt niet.
Heeft iemand tips voor mij? De artsten weten het neit meer en zeggen dat dit een zeldzaam probleem is omdat de meesten volwassenen die dit hebben, ook een lichamelijke afwijking hebben maar ik ben verder gezond alhamdoelilah.
Misschien dat een fkih mij kan helpen of zo? Kan iemand mij dan aan nummers of zoiets helpen?
Jullie begrijpen vast dat ik echt hulp nodig heb met mijn 26jarige leeftijd. Ik wil graag trouwen met de jongen die mijn hand heeft gevraagd maar zo kan het dus niet...
Dzazjakoellah oe gairan...
ik snap je probleem, maar ik weet geen oplossing! de dokter weet er veel vanaf....
echt_radeloos
28-12-2003, 00:16
Dat is nou het probleem juist. Ze hebben me van top tot teen onderzocht maar kunnen niets vinden. Jaren geleden werd me verteld dat het vanzelf zou overgaan ,ik zou er overheen groeien maar nu ben ik 26 en is het nog niet over. Ik ga niet meer uit van de westerse praktijken..ik hoop dat er nog iets is qua natuurlijke geneesmiddelen of zoiets.
ChOcOtOfFfF
28-12-2003, 00:19
Hey meid, ik snap dat dit zeker een probleem voor je is. Maar toch denk ik dat als jij jouw mekteb vind, dat je er zeker met hem over kunt praten. Het maakt jouw niet minder vrouw en een beetje begrijpend mens zal jou niet op geven voor zoiets. Als die persoon het niet ziet zitten is hij het dus niet waard. Natuurlijk is het eng om zoiets te vertellen maar een echte kerel gaat dit niet uit de weg en neemt jouw probleempje op de koop toe.
Laat dit niet je leven beheersen maar een klein onderdeel uitmaken van je leven. Insha Allah gaat je dit lukken meid
Liefs, Souhaila
echt_radeloos
28-12-2003, 00:27
Origineel gepost door ChOcOtOfFfF
Hey meid, ik snap dat dit zeker een probleem voor je is. Maar toch denk ik dat als jij jouw mekteb vind, dat je er zeker met hem over kunt praten. Het maakt jouw niet minder vrouw en een beetje begrijpend mens zal jou niet op geven voor zoiets. Als die persoon het niet ziet zitten is hij het dus niet waard. Natuurlijk is het eng om zoiets te vertellen maar een echte kerel gaat dit niet uit de weg en neemt jouw probleempje op de koop toe.
Laat dit niet je leven beheersen maar een klein onderdeel uitmaken van je leven. Insha Allah gaat je dit lukken meid
Liefs, Souhaila
Chokran Souhaila. Ik kreeg echt tranen in mijn ogen toen ik jouw stukje las. Ik hoop zo dat je gelijk hebt maar ik weet van mezelf dat ik het nooit en te nimmer aan een man zou kunnen vertellen. Al weet ik dat ik hem kan vertrouwen, ik zou het niet durven. de schande is daarvoor te groot..
um_kaltoum
28-12-2003, 00:50
Origineel gepost door echt_radeloos
Chokran Souhaila. Ik kreeg echt tranen in mijn ogen toen ik jouw stukje las. Ik hoop zo dat je gelijk hebt maar ik weet van mezelf dat ik het nooit en te nimmer aan een man zou kunnen vertellen. Al weet ik dat ik hem kan vertrouwen, ik zou het niet durven. de schande is daarvoor te groot..
oh meid, ik leef met je mee, wat erg, allah ye3anik
probeer koran te lezen voor je gaat slapen en zeg de shahada en vraag aan allah je te helpen en leg je lot in zijn handen
allah ma3ak
ChOcOtOfFfF
28-12-2003, 00:53
weet je...als je dat niet kunt, dan vertel je het niet meteen. vertrouwen en itimiteit moet toch groeien yek tussen 2 gehuwden. En ik bedoel je houdt niet iets verkeerds achter voor je partner ofzo(je schaamt je alleen dat is alles) En als hij dan erachter komt omdat jullie elkaar wat beter en fysieker kennen dan is de stap toch al iets kleiner om dat te vertellen,dan dat je dat bij voorbaat doet. Je vroeg als iemand misschien een oplossing wist en dat je alle geneesmiddeltjes al had geprobeerd,ik weet geen middeltje ofzo maar weet wel als iets psychisch jou veel bezig houdt, en de angst ervoor te groot is dat het dan juist extra kan gebeuren. Bijv je hebt een kind die in bed plast en als ouders word je elke keer boos op dat kind of je geeft het zelfs straf hiervoor dan word de angst zo groot voor dat kind dat het juist gebeurd. Als je zegt, ok het geeft niet, jij kan er ook niks aan doen, volgende keer beter dan is de kans groter dat het een volgende keer wel goed gaat.
Nogmaals ik begrijp dat je dit moelijk vind om te vertellen, maar dat kan toch niet betekenen dat je daardoor nooit gaat trouwen, nu lijkt het een probleem omdat je nog niet weet wie je mekteb is, maar als je het wel weet dan krijg je Insha Allah wel de kracht om het te vertellen. Lieffie probleempjes zijn er om opgelost te worden, de oorzaak van jouw probleem dat valt misschien niet op te lossen maar je angst om dit te vertellen zul je je toch overheen moeten zetten. het kost misschien veel lef van jouw kant, maar het gaat je wel lukken Insha Allah. Je echtgenoot gaat het heus niet erg vinden om elke dag schone lakens te krijgen, welke man wil dat nou niet ;)
succes Insha Allah zegend Allah jou met een lieve man
:zwaai:
C_warrior
28-12-2003, 01:19
Sorry hoor, maar ik vind het geen reden dat je daarom niet kan trouwen.
Je partner moet zoiets gewoon kunnen accepteren, want je kan er zelf ook niets aandoen het is onmacht.
Ik heb op school tijdens biogolie gehoord dat er sommige mensen zijn met jouw probleem en dat ze hebben Pampers voor volwassen (geen grap) hebben. Dus Die zou je kunnen gebruiken. ik kan je het beste Adviseren. Probeer eens meditatie en geen vocht drinken na 6 uur savonds ofzo
echt_radeloos
28-12-2003, 17:16
Origineel gepost door um_kaltoum
oh meid, ik leef met je mee, wat erg, allah ye3anik
probeer koran te lezen voor je gaat slapen en zeg de shahada en vraag aan allah je te helpen en leg je lot in zijn handen
allah ma3ak
Amin! Bedankt voor je medeleven. geloof me, ik zeg altijd de shahada als ik ga slapen en ik lees altijd qoelhoewa allah oe ahad, qola3odoe birabi nas en qola3oedo birabil falak. Omdat ik de ayat el koersie niet helemaal uit mijn hoofd ken lees ik dat ook uit een boekje voor.
Insjallah dit op den duur mijn genezing zijn.
echt_radeloos
28-12-2003, 17:21
Origineel gepost door ChOcOtOfFfF
weet je...als je dat niet kunt, dan vertel je het niet meteen. vertrouwen en itimiteit moet toch groeien yek tussen 2 gehuwden. En ik bedoel je houdt niet iets verkeerds achter voor je partner ofzo(je schaamt je alleen dat is alles) En als hij dan erachter komt omdat jullie elkaar wat beter en fysieker kennen dan is de stap toch al iets kleiner om dat te vertellen,dan dat je dat bij voorbaat doet. Je vroeg als iemand misschien een oplossing wist en dat je alle geneesmiddeltjes al had geprobeerd,ik weet geen middeltje ofzo maar weet wel als iets psychisch jou veel bezig houdt, en de angst ervoor te groot is dat het dan juist extra kan gebeuren. Bijv je hebt een kind die in bed plast en als ouders word je elke keer boos op dat kind of je geeft het zelfs straf hiervoor dan word de angst zo groot voor dat kind dat het juist gebeurd. Als je zegt, ok het geeft niet, jij kan er ook niks aan doen, volgende keer beter dan is de kans groter dat het een volgende keer wel goed gaat.
Nogmaals ik begrijp dat je dit moelijk vind om te vertellen, maar dat kan toch niet betekenen dat je daardoor nooit gaat trouwen, nu lijkt het een probleem omdat je nog niet weet wie je mekteb is, maar als je het wel weet dan krijg je Insha Allah wel de kracht om het te vertellen. Lieffie probleempjes zijn er om opgelost te worden, de oorzaak van jouw probleem dat valt misschien niet op te lossen maar je angst om dit te vertellen zul je je toch overheen moeten zetten. het kost misschien veel lef van jouw kant, maar het gaat je wel lukken Insha Allah. Je echtgenoot gaat het heus niet erg vinden om elke dag schone lakens te krijgen, welke man wil dat nou niet ;)
succes Insha Allah zegend Allah jou met een lieve man
:zwaai:
Bedankt voor je lieve bericht. Je schrijft dat ik het niet meteen hoef te vertellen maar dat kan toch niet? Hij merkt het natuurlijk al na een dag als je begrijpt wat ik bedoel. Daarnaast is het ook niet eerlijk om het te verzwijgen. Als ik al de moed zou kunnen opbrengen om het te vertellen dan moet hij dat weten voordat er iets officieels aan te pas komt. Het is niet eerlijk om iemand de waarheid achter te houden, hij heeft dan zelf de keuze om met mij verder te gaan of niet.
Je had het ook over de angst en dat angst juist negatief werkt. Dit denk ik ook vaak. Vooral omdat ik het voor mezelf als een schande zie en steeds maar denk aan de gevolgen van mijn 'ziekte'. Dat maakt mij angstig dus misschien is het inderdaad zo. Maar het is niet makkelijk om er heel luchtig over te denken omdat je steeds maar denkt: wanneer houdt het een keer op? Wat als ik over tien jaar nog steeds niet getrouwd ben door deze ziekte? Dus die angst blijft gewoon hangen bij mij en erover praten kan ook niet. Alleen mijn familie en de artsen weten het, verder niemand.
Insjallah zal ik ooit genzen, ik hoop het echt! En als dat niet zo is dan hoop ik dat Allah SWT mij bijstaat bij het vertellen want geloof me, daar zal ik heel veel moed voor nodig hebben!
echt_radeloos
28-12-2003, 17:26
Origineel gepost door chabab
Sorry hoor, maar ik vind het geen reden dat je daarom niet kan trouwen.
Je partner moet zoiets gewoon kunnen accepteren, want je kan er zelf ook niets aandoen het is onmacht.
Ik heb op school tijdens biogolie gehoord dat er sommige mensen zijn met jouw probleem en dat ze hebben Pampers voor volwassen (geen grap) hebben. Dus Die zou je kunnen gebruiken. ik kan je het beste Adviseren. Probeer eens meditatie en geen vocht drinken na 6 uur savonds ofzo
Salam Chabab,
Dat het voor jou geen reden is om niet te kunnen trouwen betekent niet dat het voor iedereen geldt. Als je zelf in zo'n situatie zit dan zie je alles echt anders. Daarnaast kan ik me niet voorstellen dat er een man is die het zou aanvaarden dat zijn vrouw nog bedplassend is. Ook al is het iets waar zij niets aan zou kunnen doe, het is inderdaad onmacht. Toch geloof ik het niet. Er zijn duizenden andere vrouwen die een man kan huwen zonder dat probleem, waarom zou hij niet verder kijken?
Ik weet van die pampers voor volwasenen. IK gebruik ze soms ook, als we bijvoorbeeld in Marokko op bezoek gaan bij mensen en daar blijven logeren. Maar het is niet alleen duur om ze telkens te moeten aanschaffen maar ook heel opvallend en daarom probeer ik vooral om niet bij mensen te logeren maar gewoon thuis te blijven. En als het echt moet dan blijf ik het liefst de hele nacht wakker en slaap ik in de middag want 's middags blijf ik (hoe gek ook) altijd droog. Hoe lang ik ook slaap.
Wat betreft het geen vocht drinken na 6 uur. Dat wordt wel moeilijk want je hebt toch dorst en je kan moeilijk de hele avond zonder drinken. Daarnaast is 6 uur wel erg vroeg. Op intenet lees ik vaak dat je na 9 uur niets meer moet drinken maar dat helpt ook niet bij mij.
echt_radeloos
28-12-2003, 17:28
Origineel gepost door mereyem
meid ga naar de andere forum..bij positie van de marokkaanse vrouw,kheb daar op je topic gereageerd
chokran, ik ga zo kijken. Ik heb het bij drie verschillende fora geplaats om er zo zeker van te zijn dat ik insjallah zoveel mogelijk adviezen krijg.
C_warrior
28-12-2003, 17:42
Salam Chabab,
Dat het voor jou geen reden is om niet te kunnen trouwen betekent niet dat het voor iedereen geldt. Als je zelf in zo'n situatie zit dan zie je alles echt anders. Daarnaast kan ik me niet voorstellen dat er een man is die het zou aanvaarden dat zijn vrouw nog bedplassend is. Ook al is het iets waar zij niets aan zou kunnen doe, het is inderdaad onmacht. Toch geloof ik het niet. Er zijn duizenden andere vrouwen die een man kan huwen zonder dat probleem, waarom zou hij niet verder kijken?
Ik weet van die pampers voor volwasenen. IK gebruik ze soms ook, als we bijvoorbeeld in Marokko op bezoek gaan bij mensen en daar blijven logeren. Maar het is niet alleen duur om ze telkens te moeten aanschaffen maar ook heel opvallend en daarom probeer ik vooral om niet bij mensen te logeren maar gewoon thuis te blijven. En als het echt moet dan blijf ik het liefst de hele nacht wakker en slaap ik in de middag want 's middags blijf ik (hoe gek ook) altijd droog. Hoe lang ik ook slaap.
Wat betreft het geen vocht drinken na 6 uur. Dat wordt wel moeilijk want je hebt toch dorst en je kan moeilijk de hele avond zonder drinken. Daarnaast is 6 uur wel erg vroeg. Op intenet lees ik vaak dat je na 9 uur niets meer moet drinken maar dat helpt ook niet bij mij.
Iwa ik zeg je dit
als ik een meisje kende zou ik haar echt niet weigeren omdat ze problemen heeft vocht binnen te houden, want dat slaat nergens op.
En je kan niet elke persoonlijk vergelijken met een ander een man neemt je toch niet om je diploma maar om je kwaliteiten
:)
echt_radeloos
28-12-2003, 17:44
Origineel gepost door chabab
Iwa ik zeg je dit
als ik een meisje kende zou ik haar echt niet weigeren omdat ze problemen heeft vocht binnen te houden, want dat slaat nergens op.
En je kan niet elke persoonlijk vergelijken met een ander een man neemt je toch niet om je diploma maar om je kwaliteiten
:)
Als ik er zeker van zou zijn dat iedere man er net als jij over dacht, dan had ik me nergens zorgen over hoeven maken.
Laat ik hopen dat ik genees en anders smeek ik dat er iemand voor mij geschreven is die mij accepteert zoals ik ben.
Chokran voor je reactie!
Bent_Fes
28-12-2003, 19:34
Salaam meid,
Vindt het erg voor je om met dit "probleem" rond te moeten lopen, en begrijpelijk dat je er voor zou schamen tegen over je man.
Ken ook mensen die dat hadden, op een wat oudere leeftijd maar bij hun is het 'gewoon' van zelf over gegaan.
Ik wou echt dolgraag dat ik een soort middel of een goede tip aan je kon geven, maar helaas kan ik je niet helpen.
Hoop Insh'Allah dat je binnenkort er van verlost zal zijn!!
Zal een Duaa voor je doen.
Succes!
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.