Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Ongeldige Boot ini Help...

06-12345678
15-05-2008, 21:12

wie kan mij helpen. Ik krijg een melding als ik mijn pc opstart als eerste: Ongeldige Boot ini , Er wordt opgestart vanaf C:\windows\ en daarna krijg ik een zwart beeld met als de tekst: Windows kan niet worden opgestart omdat het volgende bestand is beschadigd of niet kan worden gevonden. \system32\hal.dll Installeer het bovengenoemde bestand opnieuw. Ik weet niet hoe ik dit moet installeren. Ik weet wel dat ze bedoelen windows xp maar hoe kan ik het installeren als mijn pc niet verder komt dat de bovengenoemde scherm? Moet ik in de boot iets doen? Zo ja kan iemand mij uitleggen stap voor stap waar hoe en wat ik moet doen? Ik heb mijn pc nodig op dit moment kan ik er niets mee. Alvast bedankt.

Hazib_tanger
15-05-2008, 21:30
Booten vanaf de CD. dus in je bios-scherm aangeven dat die als eerst je cd-speler moet aanspreken om vervolgens naar je C-schijf te springen.

06-12345678
15-05-2008, 21:40
Booten vanaf de CD. dus in je bios-scherm aangeven dat die als eerst je cd-speler moet aanspreken om vervolgens naar je C-schijf te springen. Waar moet ik dat doen in mijn bios? Ik heb daar nog nooit iets gedaan dit wordt dan mijn eerste keer. Kan je mij stap voor stap uitleggen waar ik dat moet doen in mijn bios. en hoe ik dat moet aangeven? soukran

06-12345678
15-05-2008, 21:42
Want ik heb wel in mijn bios gekeken toen ie zo raar deed maar ik zie zoveel topics waar moet ik precies zijn en hoe aangeven wat moet ik intypen etc en waar

Hazib_tanger
15-05-2008, 21:45

weet je wel hoe je daar komt??? meetsal met "del" toets anders F8 of F2 maar je hebt daar in een van de hoofdindeling een tabblad over opstart volgorde dan staat het in het engels boot devices :o zodra je iets leest met boot moet je erheen gaan en de volgorde rangschikken zodat jij je cd-speler als eerst kan aanspreken

06-12345678
15-05-2008, 21:47
ik weet wel hoe ik er moet komen bij het opstarten de toets del indrukken dan kom ik in de bios. okey maar wat dan waar moet ik precies zijn en hoe moet ik dat aangeven moet ik ergens cd xp invullen ofzo iets

06-12345678
15-05-2008, 21:49
rangschikken? moet ik iets aanzetten of uitzetten in de bios?

Hazib_tanger
15-05-2008, 21:50
ik weet wel hoe ik er moet komen bij het opstarten de toets del indrukken dan kom ik in de bios. okey maar wat dan waar moet ik precies zijn en hoe moet ik dat aangeven moet ik ergens cd xp invullen ofzo iets ieder bios is weer anders;) maar ga alle tabladen na en kijk of je iets ziet van >>boot, want daarin kan jij aangeven welke media jij als eerst wilt gebruiken voor het opstarten van je pc:goedzo:

06-12345678
15-05-2008, 21:51
okey ik ga het proberen je hoort van mij.

Hazib_tanger
15-05-2008, 21:52
rangschikken? moet ik iets aanzetten of uitzetten in de bios? volgorde veranderen:D meestal staat de c-schijf als opstart medium dat moet jij niet hebben!! omdat jij je XP wilt installeren. moet je aangeven dat je cd-speler als opstart device wilt hebben;)