Bekijk originele versie : i k voel me ech discrimineerd
warda1978
15-05-2008, 18:17
Beste broeders en zusters,
\ik heb een probleem waardoor ik heel erg depressief ben geworden.
ik ben meer dan een jaar werkloos, het begon zo, na een jaar te hebben gewerkt bij de overheid, zou ik een contract krijgen, maar nadat ze gehoord hadden dat ik zwanger was, werd ik ontslagen.
nadat ik bevallen was, ben ik daarna weer gaan solliciteren maar zonder succes. misschien omdat ik hoofddoek draag.
maar wat ik twee weken geleden heb meegemaakt is erger. \ik ben uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek en ben echt weggegaan met een positieve gevoel, want die man had duidelijk gezegd dat ik over twee weken een bericht zal krijgen met dat ik eerst een dagje mee loop en volgende dag krijg ik een gesprek bij personeelszaken over arbeidsvoorwaarden enz. Dus dacht ik ben zeker aangenomen. Vandaag kreeg ik een brief dat ik niet geschikt ben voor die functie en dat ze al andere kandidaat hebben aangenomen.
\ik ben zeer depressief geworden echt waar.
\mijn uitkering liep af en nu leven wij met een inkomen en dat is minder.
\mensen wat denken jullie hiervan?????
Anisaatje
15-05-2008, 20:24
Beste broeders en zusters,
\ik heb een probleem waardoor ik heel erg depressief ben geworden.
ik ben meer dan een jaar werkloos, het begon zo, na een jaar te hebben gewerkt bij de overheid, zou ik een contract krijgen, maar nadat ze gehoord hadden dat ik zwanger was, werd ik ontslagen.
nadat ik bevallen was, ben ik daarna weer gaan solliciteren maar zonder succes. misschien omdat ik hoofddoek draag.
maar wat ik twee weken geleden heb meegemaakt is erger. \ik ben uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek en ben echt weggegaan met een positieve gevoel, want die man had duidelijk gezegd dat ik over twee weken een bericht zal krijgen met dat ik eerst een dagje mee loop en volgende dag krijg ik een gesprek bij personeelszaken over arbeidsvoorwaarden enz. Dus dacht ik ben zeker aangenomen. Vandaag kreeg ik een brief dat ik niet geschikt ben voor die functie en dat ze al andere kandidaat hebben aangenomen.
\ik ben zeer depressief geworden echt waar.
\mijn uitkering liep af en nu leven wij met een inkomen en dat is minder.
\mensen wat denken jullie hiervan?????
Een werkgever (en al helemaal de overheid niet) mag je niet ontslaan of je contract niet verlengen omdat je zwanger bent!
Dus de vraag is hebben ze op basis van je zwangerschap je contract niet verlengd of hebben ze je een andere reden aangegeven? Is bijv je functie komen te vervallen? Want als die functie nog bestaat en hij wordt nu opgevuld door iemand anders dan heeft de werkgever zich schuldig gemaakt aan het maken van ongeoorloofd onderscheid bij het aangaan van de arbeidsbetrekking. (maw omdat jij zwanger bent willen we je niet maar die ander wel want die is niet zwanger..er wordt dus onderscheid gemaakt). De werkgever heeft dan onrechtmatig gehandeld en dat kun je aanvechten! Maar zelf denk ik dat ze je een andere reden hebben gegeven...maar ook die reden moeten ze goed kunnen omkleden met redenen!
Wat betreft je sollicitatiegesprek zul je nooit weten of ze je hebben afgewezen vanwege je hoofddoek of niet. Maar ik denk het niet...waarom zou hij anders zeggen dat je mocht komen?
lina2003
15-05-2008, 22:32
[QUOTE=Anisaatje;48293749][B][B][B][B][COLOR="Black"][COLOR="Red"]Een werkgever (en al helemaal de overheid niet) mag je niet ontslaan of je contract niet verlengen omdat je zwanger bent
Ik werk zelf ook bij de overheid en heb vaker meegemaakt dat vrouwen zwanger raakten in hun proeftijd zelfs..en dat is nooit een reden geweest om ze te onslaan..
Als de werkgever je zwangerschap als reden heeft opgegeven dan moet je daar werk van maken!!
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.