Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Wie is de slimste??

Pagina's : [1] 2

silhouet
27-12-2003, 20:47

Volgens een Oostenrijks onderzoek behoren Belgen qua IQ betreft tot de goede subtop, ruim voor Amerikanen. Het onderzoek naar nationaliteit en intelligentie is het werk van onderzoekers aan de medische faculteit van de universiteit van Wenen. Ze stelden een top-50 op van het IQ per land. De toppositie op hun ranglijst wordt ingenomen door Hongkong (IQ 107), gevolgd door vier andere Aziatische landen. België scoort met 100 een heel behoorlijke elfde plaats, samen met China en Groot-Brittannië, maar ruim voor Amerika en Frankrijk. Onze noorderburen staan met een gemiddeld IQ van 102 op een gedeelde vijfde plaats. Heel wat wetenschappers zetten vraagtekens bij de waarde van IQ-tests. Maar de voorzitster van de Britse Mensa, de club van mensen met een uitzonderlijk IQ, ziet het genuanceerder: ,,IQ-tests mogen niet perfect zijn, voorlopig zijn ze wel het beste dat we hebben en dat we de komende decennia zullen hebben.'' http://www.standaard.be/nieuws/uitsmijter/index.asp?articleID=DST27122003_083

silhouet
27-12-2003, 22:47
Origineel gepost door shahinda35 En hoe zit het met Nederland? Of staat ons kikkerlandje niet in de top 50? ;) "Onze noorderburen staan met een gemiddeld IQ van 102 op een gedeelde vijfde plaats." niet slecht...

mondsnoerend
28-12-2003, 01:34
de slimste is degene die deze onzin niet leest wat intresseert ons die gemiddelden die hele test klopt voor geen kant en of je nu slim of dom bent iedereen heeft zo zijn voor en nadelen. Een dom iemand maakt zich niet druk om te hoge prijzen en de te betalen belasting terwijl de slimme constant (met zijn domme kop) zit te rekenen en denkt dat hij daar mee vooruit komt. Insahallah zullen we de capiciteiten die we hebben goed gebruiken

Zelfkritiek
28-12-2003, 01:41
Gezien het feit dat inwoners uit bepaalde landen na 30 jaar nog steeds geen fatsoenlijk Nederlands hebben geleerd, vrees ik voor de positie van pepaalde landen in deze ranking....

Zelfkritiek
28-12-2003, 01:43

En in het verlengde daarvan, ik denk dat de Argentijnen juist heel hoog scoren, aangezien ons aller prinses Maxima binnen 6 maanden heeft geleerd Nederlands te spreken!

roebla
28-12-2003, 02:23
Origineel gepost door Zelfkritiek Gezien het feit dat inwoners uit bepaalde landen na 30 jaar nog steeds geen fatsoenlijk Nederlands hebben geleerd, vrees ik voor de positie van pepaalde landen in deze ranking.... precies pat je pegt pelfkritiek :hihi:

Solid
28-12-2003, 02:25
en hoe zit het bij de Marokkanen?!

roebla
28-12-2003, 02:27
Origineel gepost door Solid en hoe zit het bij de Marokkanen?! Zou er een Arabische IQ test zijn IQ test is een momentopname ! als iedereen in dezelfde optimale situatie zit kan je het meten met elkaar anders is het Bullshit !

roebla
28-12-2003, 02:28
Origineel gepost door Zelfkritiek En in het verlengde daarvan, ik denk dat de Argentijnen juist heel hoog scoren, aangezien ons aller prinses Maxima binnen 6 maanden heeft geleerd Nederlands te spreken! He als mijn vader een paar miljoen per jaar voor niks kreeg zou hij nu zelfs chinees spreken :) appels met peren vergelijken ga toch met je biggetje spelen

gaviel
28-12-2003, 11:30
Goeie mop. In ieder geval goed voor even lekker lachen. Dom of niet dom is the question!! Tja ik denk dat een ieder met een hele boel euros meer in het jaar duidelijk intelectueel over kan komen dan in werkelijkheid het geval is. En vrije tijd met prive leraar zou ook een stuk helpen.

silhouet
28-12-2003, 14:13
Origineel gepost door shahinda35 Er mankeert nog niets aan mijn ogen... :rolleyes: Ik vroeg welke plaats heeft Nederland? blijkbaar mankeert er dan toch wel iets aan je ogen... :rolleyes:

silhouet
28-12-2003, 14:21
Origineel gepost door roebla Zou er een Arabische IQ test zijn IQ test is een momentopname ! als iedereen in dezelfde optimale situatie zit kan je het meten met elkaar anders is het Bullshit ! een oplossing hiervoor zou kunnen zijn, de test verscheidene malen laten afleggen (dus in verschillende situaties/humeur,...) en daarvan neem je dan een gemiddelde. je zal zien dat de resultaten van de test van een persoon, op verschillende tijdstippen afgelegd, niet veel van elkaar schelen.

Pagina's : [1] 2