Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Typisch!!

Pagina's : [1] 2

Safira75
16-09-2002, 09:34

Wat zijn volgens jou typische mannelijke eigenschappen en wat typisch vrouwelijke.... noem er aub een paar. Het zou ook leuk zijn als je erbij zegt of die eigenschappen die je noemt biologisch bepaald zijn of door emgevingsfactoren. M.a.w. aangeboren of aangeleerd??

MissBlaBla
16-09-2002, 09:49
Mannen willen 'groot' overkomen (mannelijk)... Ik vind het bijvoorbeeld 'typisch mannelijk' als mannen roepen dat ze tig jaar niet hebben gehuild. Komt dit jullie niet bekend voor? Dit is niet biologisch bepaald en denk ook zeker dat je er verandering in kunt brengen... Typisch vrouwelijk vind ik het makkelijker uiten van gevoelens, dit is een punt waar de vrouw sterker in is dan de man. Ik denk dat dit je wordt aangeleerd (zie omgeving, vriendinnen). Waarom ik denk dat het je wordt aangeleerd is vanwege het feit dat er ook vrouwen bestaan die gesloten zijn. Sjow, ik heb van beide partijen een voorbeeld :D BlaBla

Kimaatje
16-09-2002, 09:50
Origineel gepost door Safira75 Wat zijn volgens jou typische mannelijke eigenschappen en wat typisch vrouwelijke.... noem er aub een paar. Het zou ook leuk zijn als je erbij zegt of die eigenschappen die je noemt biologisch bepaald zijn of door emgevingsfactoren. M.a.w. aangeboren of aangeleerd?? Waarom altijd die topics waarbij je moet nadenken.......... :rolleyes:

Safira75
16-09-2002, 09:51
Origineel gepost door LalaMosiba Waarom altijd die topics waarbij je moet nadenken.......... :rolleyes: is goeie gymnastiek joh

Kimaatje
16-09-2002, 09:57

Origineel gepost door Safira75 is goeie gymnastiek joh Krijg ik al op school :giechel:

Safira75
16-09-2002, 10:01
nou dan ben je goed getrained naar ik aanneem....dus dan zou dit een eitje moeten zijn.

Kimaatje
16-09-2002, 10:09
Origineel gepost door Safira75 nou dan ben je goed getrained naar ik aanneem....dus dan zou dit een eitje moeten zijn. Ik lees het vanavond wel door en dan geef ik mijn mening.Ok? :D

Safira75
16-09-2002, 10:10
hahaha is goed hoor!!! Ik check he....dus wel doen :D:D

nl-girl
16-09-2002, 10:10
Ik geloof gedeeltelijk in genderrollen, dat betekent dat door de omgeving de rol van een kind bepaald wordt. De Westerse wereld kent 2 van die rollen, die van de man en de vrouw. Een vrouwelijk kind, een meisje wordt opgevoed aan de hand van het verwachtingspatroon van de omgeving. OP een eiland in Indonesie bestaan 4 genderrollen, de man, de vrouw, de vrouwelijke man en de mannelijke vrouw. Een mannelijke vrouw mag dan ook gewoon met een vrouw trouwen etc. En deze rollen veranderen ook, je kan bijv. de helft van je leven man zijn en dan besluiten om een vrouwelijke man te worden. Dit is sociaal geaccepteerd en zulk een wereld worden hun kinderen opgevoed. Maar ik denk wel dat bepaalde dingen gewoon typisch mannelijk en andere typisch vrouwelijk zijn, die deels gekopieerd worden door wat men ziet in de omgeving, deels aangeboren zijn. Ik denk ook dat genderrollen trouwens niet helemaal definitief zijn, bepaalde jongetjes trekken toch stiekem liever meidenkleren aan, terwijl dat niet sociaal geaccepteerd wordt. (meestal dan) En de ouders zullen hier in de meeste gevallen niet blij mee zijn, maar het komt toch ergens vandaan, aangeboren denk ik dus..... Misschien een beetje vaag, maar dit is wat ik denk.....

Safira75
16-09-2002, 10:13
Origineel gepost door nl-girl Ik geloof gedeeltelijk in genderrollen, dat betekent dat door de omgeving de rol van een kind bepaald wordt. De Westerse wereld kent 2 van die rollen, die van de man en de vrouw. Een vrouwelijk kind, een meisje wordt opgevoed aan de hand van het verwachtingspatroon van de omgeving. OP een eiland in Indonesie bestaan 4 genderrollen, de man, de vrouw, de vrouwelijke man en de mannelijke vrouw. Een mannelijke vrouw mag dan ook gewoon met een vrouw trouwen etc. En deze rollen veranderen ook, je kan bijv. de helft van je leven man zijn en dan besluiten om een vrouwelijke man te worden. Dit is sociaal geaccepteerd en zulk een wereld worden hun kinderen opgevoed. OK die moet je nogw at beter uitleggen hoor. Hoe dat nou zit, want dat snap ik niet. Enne noem 's wat eigenschappen dan!

nl-girl
16-09-2002, 10:26
Origineel gepost door Safira75 OK die moet je nogw at beter uitleggen hoor. Hoe dat nou zit, want dat snap ik niet. Enne noem 's wat eigenschappen dan! Eigenschappen van genderrollen? (hier gaat mijn studie gedeeltelijk over dus ik kan er uren over vertellen....) We beginnen rustig aan: In het westen hebben wij twee genders, de man en de vrouw. Een meisje wordt geboren en zij krijgt door middel van haar omgeving een opvoeding die haar tot een vrouw maakt. Een meisje moet voldoen aan bepaalde 'verwachtingen' zo zal haar omgeving haar duidelijk maken dat zij ooit kinderen zal krijgen en dat zij de belangerijkste opvoeder zal zijn. Ook bepaalde eigenschappen die binnen de cultuur belangerijk gevonden worden, worden gestimuleerd. Voorbeelden hiervan kunnen hulpvaardigheid, maar ook liefde voor kinderen zijn. Het idee is dus dat de omgeving het meisje vormt en het meisje wordt geboren als een neutrale persoon met de lichamelijke eigenschappen van een vrouw. De omgeving en de verwachtingen maken vervolgens een meisje/vrouw van haar. Sommige mensen gaan wel erg ver in dit denken en denken dat je ook een jongetje als een meisje kan opvoeden, en dat hij dan ook echt een meisje wordt (behalve dan de primaire lichamelijke kenmerken). Er wordt wel gedacht dat de penis van een jongen zich dan bijvoorbeeld zich dan niet zal ontwikkelen, en zelfs dat er geen baardgroei zal zijn. De jongen zou volgens de volgers van deze gedachtengang volledig vrouw worden in handelen en denken, en gedeeltelijk zelfs van uiterlijk. Ik denk dat dit wel wat overtrokken is, maar gedeeltelijk wel waar. Het is interessant om hier over na te denken, dat wel.....

Safira75
16-09-2002, 10:30
Origineel gepost door nl-girl Eigenschappen van genderrollen? (hier gaat mijn studie gedeeltelijk over dus ik kan er uren over vertellen....) We beginnen rustig aan: In het westen hebben wij twee genders, de man en de vrouw. Een meisje wordt geboren en zij krijgt door middel van haar omgeving een opvoeding die haar tot een vrouw maakt. Een meisje moet voldoen aan bepaalde 'verwachtingen' zo zal haar omgeving haar duidelijk maken dat zij ooit kinderen zal krijgen en dat zij de belangerijkste opvoeder zal zijn. Ook bepaalde eigenschappen die binnen de cultuur belangerijk gevonden worden, worden gestimuleerd. Voorbeelden hiervan kunnen hulpvaardigheid, maar ook liefde voor kinderen zijn. Het idee is dus dat de omgeving het meisje vormt en het meisje wordt geboren als een neutrale persoon met de lichamelijke eigenschappen van een vrouw. De omgeving en de verwachtingen maken vervolgens een meisje/vrouw van haar. Sommige mensen gaan wel erg ver in dit denken en denken dat je ook een jongetje als een meisje kan opvoeden, en dat hij dan ook echt een meisje wordt (behalve dan de primaire lichamelijke kenmerken). Er wordt wel gedacht dat de penis van een jongen zich dan bijvoorbeeld zich dan niet zal ontwikkelen, en zelfs dat er geen baardgroei zal zijn. De jongen zou volgens de volgers van deze gedachtengang volledig vrouw worden in handelen en denken, en gedeeltelijk zelfs van uiterlijk. Ik denk dat dit wel wat overtrokken is, maar gedeeltelijk wel waar. Het is interessant om hier over na te denken, dat wel..... en is dit oooit (stiekem) uitgetest?

nl-girl
16-09-2002, 10:31
Origineel gepost door Safira75 en is dit oooit (stiekem) uitgetest? Ja, op een jongetje..... En het klopte wel, maar ik weet er het fijne niet van....

Safira75
16-09-2002, 10:31
Origineel gepost door nl-girl Ja, op een jongetje..... En het klopte wel, maar ik weet er het fijne niet van.... oooh jammer!! Je weet ook niet wie dat onderzoek gedaan heeft?

nl-girl
16-09-2002, 10:33

Origineel gepost door Safira75 oooh jammer!! Je weet ook niet wie dat onderzoek gedaan heeft? Is in Amerika dat weet ik wel, maar er is nogal wat negatieve publiciteit, want volgens mij moest dat arme jochie, wat meisje moest worden in een lab wonen..... met speciaal getrainde mensen of zoiets

Pagina's : [1] 2