Bekijk originele versie : Verpleegkundige haram of niet???
tafoektsoussia
15-09-2002, 22:43
lieve mede jasmina leden
ben een meisje van 20 jaar en doe een verpleegkundige opleiding moet nog alleen dit jaar en volgend jaar. Want ik wil later graag teamleidster worden.
Nou heb ik gehoord via via dat dit eigenlijk niet goed is en dat het verboden is.
Nou kan ik wel begrijpen waarom ik bedoel laten we eerlijk zijn je moet ook bepaalde technischevaardigheden uitoefenen bij de man zoals het inbrengen van een blaaskatheter
En daar heb je ook te maken met de manelijke geslachtsorgaan.
moet ik van opleiding veranderen?????????
ik heb het wel uitstekend naar mijn zin op de opleiding die ik volg.
Obiwan_kenobi
15-09-2002, 22:46
hahahaha van wie heb je dit gehoord? Sorry er is geen grotere lof dan het helpen van een zieke medemens. Je denkt toch niet datvrouwen nooit mannen helpen en ook aanhun spul komen... Ik zou er gewoon voor gaan meid.
Adem halen haram of niet??
Lieve schat wie denk je dat in Marokko en andere Islamitische landen zulke klusjes uitvoert. Zouden het alleen maar mannen zijn?? Ik denk het niet!! Medische dingen moeten gebeuren, verlegenheid/schammte is dan niet op zn plaats.....uhmm tenzij je nog ff extra gaat voelen. Hehehe
Ali Z.
Origineel gepost door tafoektsoussia
lieve mede jasmina leden
ben een meisje van 20 jaar en doe een verpleegkundige opleiding moet nog alleen dit jaar en volgend jaar. Want ik wil later graag teamleidster worden.
Nou heb ik gehoord via via dat dit eigenlijk niet goed is en dat het verboden is.
Nou kan ik wel begrijpen waarom ik bedoel laten we eerlijk zijn je moet ook bepaalde technischevaardigheden uitoefenen bij de man zoals het inbrengen van een blaaskatheter
En daar heb je ook te maken met de manelijke geslachtsorgaan.
moet ik van opleiding veranderen?????????
ik heb het wel uitstekend naar mijn zin op de opleiding die ik volg.
Ik heb het mij ook afgevraagd of het haram of halal is...ik heb de opleiding wel afgemaakt...maar eigenlijk wil ik niet als verpleegkundige meer werken..
Het is halal als er niemand anders is die de mannen kan verzorgen..
Het is halal als je een man verzorgt zonder sexuele gevoelens....
Dat zijn de antwoorden die ik heb gekregen...
Maar ik moet nu zeggen ik wou dat ik een ander opleiding heb gevolgd..
Ik vond het tijdens mijn opleiding ook leuk...maar als je fulltime gaat werken is dat veel minder...dat is mijn mening trouwens..
Ik wens je succes
hoi meid,
Ik heb onlangs mijn HBO-v afgerond en ben blij dat ik voor dit vak heb gekozen!
Maar om antwoord te geven op jouw vraag, nee, het is absoluut niet haram. Je bent slechts je beroep aan het beofenen meer niet. En er bestaat volgens mij geen dankbaardere werk dan de verpleging. Je gaat tenslotte mensen helpen....:)
Succes met je opleiding!
Weet je wat ik zo dom vind? Mensen die alles bij voorbaat Haram verklaren!! Waarom zijn er zoveel conservatieve Moslims hier?
Islam altijd met het negatieve associeren!!
Lakeesha
15-09-2002, 23:33
He schatje,
Hoe kan zoiets haram zijn als het je werk is? Ik weet niet of het haram is, maar ik zou zeggen ga ervoor. Je hebt er al zoveel voor gedaan. Ik zou de opleiding zeker afmaken.
Liefs Lakeesha
Origineel gepost door achmad
kan je helaas niet zeggen of het haram is of niet maar wil je er even op attendeeren dat je met hetzelfde probleem zit als zoveelen.
ook ik heb met handelingen te maken die officieel haram zijn maar helaas in nederland is daar weinig aan te doen.
je woont in nederland, leeft en werkt er en er is gewoon niks aan te doen, als je voor jezelf een goed gevoel erover hebt en (zeker jij) er mensen mee kunt helpen, is het denk ik geen probleem.
soms werk je ook met collega's die kafr zijn, die doen wel eens slechte taal spreken, ook daar kun je niets aan doen en is ook vaak niet te voorkomen
Hu?? Je leeft helaas in Nederland?? Alsof het in Marokko niet mag? Wake up en praktiseer de Islam zoals het hoort en verzin geen onzin.. De Islam zegt dat je de regels van elk volk met respecteren en ook slecht praten over Kafr is Haram!!
Ik kan je zeggen dat dit Halal is, tenzij je een volgeling bent van orthodoxe moslims. Bij dat volk mag meer nie... Maar ja, dat zijn ook de mensen die de Islam in een kwaad daglicht zetten...
Origineel gepost door Ali_Z
Adem halen haram of niet??
Lieve schat wie denk je dat in Marokko en andere Islamitische landen zulke klusjes uitvoert. Zouden het alleen maar mannen zijn?? Ik denk het niet!! Medische dingen moeten gebeuren, verlegenheid/schammte is dan niet op zn plaats.....uhmm tenzij je nog ff extra gaat voelen. Hehehe
Ali Z.
Ik sluit me aan bij de mening van Ali. Medische dingen moet nu eenmaal gebeuren, geen verlegenheid of schaamte. Jouw intentie is om bejaarden te helpen en niet om met geslachtsdelen te spelen. Dan had je een andere vak moeten kiezen. Dus ik zou zeggen dat het niet haram is........
Een moslim moet niet sloom, lui of passief zijn. De Profeet Mohammed (vzmh) zei: “Als je de berg op klimt om wat hout te verzamelen is dit beter dan bedelen. Het beste voedsel dat je eet is het voedsel dat je met je twee handen verdiend hebt.” In deze uitspraak spoort de Profeet Mohammed (vzmh) de gelovigen aan om te werken en niet om afhankelijk van andere te zijn.
De islam leert de gelovigen om zieken te bezoeken, om hulpbehoevenden te helpen en zwakken te ondersteunen. Als de zieken bezocht worden, de hulpbehoevenden geholpen en de zwakken ondersteund, dan groeit de vriendelijkheid. De Profeet Mohammed (vzmh) zei: “Allah zal je helpen als je je andere broeders helpt.”
Ik hoop dat je hier wat aan hebt meid........beslama
:zwaai:
Ik hoop dat Ali_z en DrDriss gelijk hebben...
Maar ik denk dat het verpleegkundig beroep uitoefenen gelijk staat aan je laten helpen als vrouw b.v door een mannelijke arts..
Je moet eerst kijken of er geen vrouwlijke arts is ...is die er niet..dan heb je geen keus en moet je je wel door een man laten helpen..
Ik kan het verkeerd hebben...
Laylainthahouse
16-09-2002, 08:09
He ahmad, ik dacht dat jij zelf ook een kafr (ik zeg prefereer Nederlander, maar gebruik even jou taalgebruik) was, dus waarom praat je zo over je eigen volk?? Je moet repect hebben voor elk volk en zeker voor die van je zelf, want anders verlooch je je eigen afkomst.
tegenwoordig is alles verboden ......................
Kimaatje
16-09-2002, 08:56
Origineel gepost door lelahamka
tegenwoordig is alles verboden ......................
Niet waar........ :rolleyes:
Origineel gepost door achmad
oh ja, praktiseer de islam zoals het hoort?
wie ben jij dan wel om mij te vertellen hoe ik de islam moet praktiseeren hu?
waar slaat dat op?
en mag ik je vragen waarom je de orthodoxie op een ander niveua plaatst als het progresieve?
ieder zijn eigen mening nietwaar? maar ga mij niet zeggen wat of hoe ik de islam zien moet want daar ben ik mans genoeg voor ok? beslama
Achmed: Heb ik je naam genoemd? Ik vertel je helemaal niks.. Het enige wat ik uiteen zet, is mijn mening. Als jij niet in mijn straatje past, dan is dat zo en niet anders.
Origineel gepost door FarD
Lalala,
Ik wist dat ik deze reactie kon verwachten. Maar meid, maak je niet druk.... De een heeft zijn geloof hoog staan, de ander niet. Ieder zijn prioriteiten. Maar probeer ajb respect te tonen voor ieder zijn mening... En dit doet men niet door 'tfooeeee' te roepen.
Wat een heerlijke rustige reactie`s heb jij. Ze zijn werkelijk om te smullen ;)
En inhoudelijk nog ff dit: Je studeert rechten. Rechten zijn er om rechtvaardigheid te scheppen binnen een samenleving. Als advocate zijnde probeer je zoveel mogelijk clienten vrij te pleiten door middel van een pleidooi. Op zich doe je dan niks verkeerds, maar als er bewezen is dat iemand schuldig, dan is je taak als advocate om ervoor te zorgen dat de straf zo laag mogelijk uitvalt door allerlei dingetjes te bedenken in psychologische zin etc. Dan zit je wel verkeerd vind ik t.o.v. de islam.
Maar waarom denk je er niet over om rechter te worden? Of officier van justitie. Dan zit je zowiezo aan de goede kant ;)
Ali Z.
succes in ieder geval
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.