Bekijk originele versie : eigen bedrijf starten!
slm.
ik wil inschallah, een eigen bedrijfje op starten....wil van marokko producten inporteren en hier verkopen
maar, ik zit met transport...kan zelf niet elke keer naar maroc. reizen...weet iemand hoe ik dat het beste kan doen?
ik hoop dat jullie mij wat kunnen aanraden
dajakoem allahoe gairen
112233moh
13-05-2008, 16:05
Als eerst Planningen maken, Wat ga je doen, Wat wil je doen. Waarom en bla bla. En over die transport daar heb je ook een Zogenaamde TRANSPORTBEDRIJF VOOR. dat moet je met hun mee regelen:maf2:
hangt ervan af wat je wil importeren.
etenswaren etc is al bijna niet interessant meer vanwege de hoge concurrentie. KLeding kan interessant zijn.
Hasjiesh daaentegen is altijd interessant.
alleen de douane kan moeilijk doen maar als je ze geld geeft doen ze ook een oogje dicht. Behalve die klere spanjaarden. Die guardia civil zijn echte klere lijers.
112233moh
13-05-2008, 18:29
etenswaren etc is al bijna niet interessant meer vanwege de hoge concurrentie. KLeding kan interessant zijn.
alleen de douane kan moeilijk doen maar als je ze geld geeft doen ze ook een oogje dicht. Behalve die klere spanjaarden. Die guardia civil zijn echte klere lijers.
Ach stel je toch niet aan:moe: het is gwn illigaal dus hou je daar ook op aan:goedzo:
Experience
13-05-2008, 21:06
Zoals iemand anders hier al zei; Een transportbedrijf.
Ach stel je toch niet aan:moe: het is gwn illigaal dus hou je daar ook op aan:goedzo:
nee sahbie
het is alleen illigaal als je gepakt wordt
Hier zijn een aantal tips omtrent het opstarten van een eigen bedrijf:
Wat echt belangrijk is voor het slagen van je onderneming zijn niet zozeer diploma's, maar werkervaring (liefst in dezelfde branche) & levenservaring, goed kunnen omgaan met mensen, enthousiasme voor je produkt, en een volledige voorbereiding (zie hieronder)
Zorg dat je handig bent met de moderne infrastructuur van telecommunicatie en alles van te voren op orde hebt zodat je een eventuele snelle groei van je bedrijf inderdaad aankunt.
Doe desnoods eerst nog een computercursus om efficient te worden in brieven schrijven (Word) en je kasboek bij te kunnen houden (Excel) e.d.
(klik voor een sympathieke boekhoudsite met extra tips)
gat in de markt vinden:
.... Als jij zelf je ergens aan irriteert of ergens last van hebt, ben je vast niet de enige en zit er een bedrijf in !
(motto van super-ondernemer Jim Heersink, da Vinci International, geciteerd in De Zaak, februari 2003)
Ieder bedrijf is dus eigenlijk een `probleem'-oplosser Het allerbelangrijkste tegenwoordig bij het hebben van een eigen onderneming is je netwerk:
voor verdere info kun je onder andere naar www.jobcircle.nl
Ik wens je in elk geval veel succes.
Groetjes Deena
112233moh
14-05-2008, 13:58
Zoals iemand anders hier al zei; Een transportbedrijf.
ja dat zei ik:ego:
sp0ngeb0b
14-05-2008, 14:19
Als eerst Planningen maken, Wat ga je doen, Wat wil je doen. Waarom en bla bla. En over die transport daar heb je ook een Zogenaamde TRANSPORTBEDRIJF VOOR. dat moet je met hun mee regelen:maf2:
JEEMMIIGG! word jij niet moe van al dat geloop!
Volgen smij ben je de hele wereld al doorgelopen
:hihi:
112233moh
14-05-2008, 16:54
JEEMMIIGG! word jij niet moe van al dat geloop!
Volgen smij ben je de hele wereld al doorgelopen
:hihi:
waar heb je het over:moe::maf2:
ja, een plan maken is zo ie zo de eerste wat je moet doen
waar kan ik contact opnemen met zo een transportbedrijf?:o
:hihi: nee geen hasjies...allah yafed
en ook geen etenswaren dacht meer aan kleding en zo:)
Kijken of je die producten al niet reeds in Belgie of Frankrijk kunt krijgen, want daar zitten hele grote importeurs uit Morocco, die door hun schaal grote de goederen voordeliger en in kleinere kwantiteit kunnen leveren als dat je het zelf zou doen.
Transportkosten voor 25 ton / 75m3 kost niet meer dan 3500 euro. Je zit alleen met de invoerrechten + btw (btw verlegging aanvragen indien je een BV hebt).
Als je vanuit Belgie & Frankrijk inkoopt betaal je geen BTW (BTW verlegging binnen Europa) en zijn de transportkosten lager, ook kun je er zelf langs.
soekren:kus:
weet je misschien ook hoe ik in contact kan komen met zo een importeur...je mag ook via pm reageren.
Hier zijn een aantal tips omtrent het opstarten van een eigen bedrijf:
Wat echt belangrijk is voor het slagen van je onderneming zijn niet zozeer diploma's, maar werkervaring (liefst in dezelfde branche) & levenservaring, goed kunnen omgaan met mensen, enthousiasme voor je produkt, en een volledige voorbereiding (zie hieronder)
Zorg dat je handig bent met de moderne infrastructuur van telecommunicatie en alles van te voren op orde hebt zodat je een eventuele snelle groei van je bedrijf inderdaad aankunt.
Doe desnoods eerst nog een computercursus om efficient te worden in brieven schrijven (Word) en je kasboek bij te kunnen houden (Excel) e.d.
(klik voor een sympathieke boekhoudsite met extra tips)
gat in de markt vinden:
.... Als jij zelf je ergens aan irriteert of ergens last van hebt, ben je vast niet de enige en zit er een bedrijf in !
(motto van super-ondernemer Jim Heersink, da Vinci International, geciteerd in De Zaak, februari 2003)
Ieder bedrijf is dus eigenlijk een `probleem'-oplosser Het allerbelangrijkste tegenwoordig bij het hebben van een eigen onderneming is je netwerk:
voor verdere info kun je onder andere naar www.jobcircle.nl
Ik wens je in elk geval veel succes.
Groetjes Deena
:sjans:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.