Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Collecte Urk: ruim een ton in een uur

Pagina's : [1] 2

LZN
26-12-2003, 20:07

Collecte Urk: ruim een ton in een uur URK (ANP) - Urkers hebben op eerste kerstdag in één uur tijd 106.759,01 euro in collectebussen gegooid voor de Stichting Ethiopië/Eritrea. Dat heeft een woordvoerder van de stichting vrijdag bekendgemaakt. De stichting had dertien bussen in het vissersdorp neergezet en één bus in het buurdorp Tollebeek. De traditionele kerstcollecte tussen 12.00 en 13.00 uur ging gepaard met kerkklokgelui. Al jarenlang geven de Urkers gul aan de kerstcollecte. Vorig jaar werd 122.600 euro ingezameld. De stichting geeft al dertig jaar ontwikkelingshulp in Ethiopië en Eritrea. Zij richt zich vooral op de visserij. Trouw.

KING_ZITA
26-12-2003, 20:17
Goh, wat leuk dat ze er zo mee te koop lopen. Een deel van het geld wordt overigens gebruikt om het volk aldaar te evangeliseren. Zeker een miljoen bijbels die elk jaar uitgedeeld worden in Afrika. Niet christenen krijgen geen hulp aangeboden van het verzamelde geld. Nee, dit is geen grapje, ik heb het eens gelezen in de krant, zal kijken of ik een bron kan vinden. Iemand die me daarbij makkelijk kan helpen misschien? Voor mij een reden nooit iets in zo'n christelijke collecte bus te doen! Hier is waar ik gelukkig terecht kan: http://forums.marokko.nl/showthread.php?s=&threadid=181342

KING_ZITA
26-12-2003, 20:52
Origineel gepost door wolfowitz afgunst spreekt We hebben je gehoord meisje... Would you kindly shut the hell up now?

KING_ZITA
26-12-2003, 21:44
Origineel gepost door wolfowitz ik ben geen moslima, zita, dus......sorrie, maar zelfs bij die lukt dat niet Waarom een verontschuldiging als je iets lelijks zegt, achterlijke debiel? Wees gewoon lelijk als je bent, ik heb geen 'sorrie' nodig. Jij bent inderdaad een jodin, er zijn in het verleden methodes geweest om die tot zwijgen te brengen. Ik heb een kelder met een putje.... Kom je eens langs? 'Afgunst spreekt', sprak je... en dat doe je nog steeds.... Diep in je hart wil je toch moslima zijn... Je kunt niks met al die haat die je voor jezelf koestert en daarom werp je die maar over de moslims hier.

remii
26-12-2003, 21:51

Origineel gepost door percolator Collecte Urk: ruim een ton in een uur URK (ANP) - Urkers hebben op eerste kerstdag in één uur tijd 106.759,01 euro in collectebussen gegooid voor de Stichting Ethiopië/Eritrea. Dat heeft een woordvoerder van de stichting vrijdag bekendgemaakt. De stichting had dertien bussen in het vissersdorp neergezet en één bus in het buurdorp Tollebeek. De traditionele kerstcollecte tussen 12.00 en 13.00 uur ging gepaard met kerkklokgelui. Al jarenlang geven de Urkers gul aan de kerstcollecte. Vorig jaar werd 122.600 euro ingezameld. De stichting geeft al dertig jaar ontwikkelingshulp in Ethiopië en Eritrea. Zij richt zich vooral op de visserij. Trouw eindelijk een mooie en positieve bericht uit urk , de laaste tijd ging het alleen maar over de overmatige drugsgebruik van de urker-jeugd ...:goedzo:

sahira
26-12-2003, 23:04
Origineel gepost door percolator Collecte Urk: ruim een ton in een uur URK (ANP) - Urkers hebben op eerste kerstdag in één uur tijd 106.759,01 euro in collectebussen gegooid voor de Stichting Ethiopië/Eritrea. Dat heeft een woordvoerder van de stichting vrijdag bekendgemaakt. De stichting had dertien bussen in het vissersdorp neergezet en één bus in het buurdorp Tollebeek. De traditionele kerstcollecte tussen 12.00 en 13.00 uur ging gepaard met kerkklokgelui. Al jarenlang geven de Urkers gul aan de kerstcollecte. Vorig jaar werd 122.600 euro ingezameld. De stichting geeft al dertig jaar ontwikkelingshulp in Ethiopië en Eritrea. Zij richt zich vooral op de visserij. Trouw Ruim een ton in één uur? Wauw...leuk uurloontje.. :D Wat een gulle mensen leven daar zeg! En blijkbaar ook mensen met een groot hart, Insha Allah zal het geld goed besteed worden! :goedzo:

KING_ZITA
27-12-2003, 01:56
Origineel gepost door percolator Nou, zulle we de urkers dan maar zeggen dat ze hun centen aan iets anders besteden? Ach nee laat maar, ik denk niet dat de Ethiopieërs een boodschap hebben aan jou mening. En je hoeft geen centen in een christelijke collectebus te gooien hoor. Christenen doen het wel zonder jou. Trouwens, in de Miniemenkerk in Brussel zit alweer en groep asielzoekers, voor het merendeel moslims die in in een christelijke kerk terecht komen omdat ze door de moslims in de steek worden gelaten en ze in de moskeeën niet welkom zijn. Dus neemt de christelijke gemeenschap hen op inplaats van de moslimgemeenschap. zoals jij evenmin een duit in het zakje zal doen om je medemens te helpen. Brusselse Miniemenkerk bezet door Iraniërs die asiel zoeken Een 40-tal van de 48 Iraniërs die woensdagmorgen van de campus van de Franstalige vrije universiteit van Brussel ULB werden verwijderd, bezetten sinds donderdag de Miniemenkerk in Brussel, met de toestemming van pastoor Jacques Van der Biest. De advocaten van de alsielzoekers gaan een verzoek tot bemiddeling indienen bij het Hoog Commissariaat voor de Vluchtelingen van de Verenigde Naties (HCV), om bemiddeling te bekomen van Jacques Mouchet, de regionale afgevaardigde van de organisatie voor de Benelux en de Europese Unie. De advocaten laken het niet-respecteren, door het ministerie van Binnenlandse Zaken en de Dienst Vreemdelingenzaken, van de verbintenis om dagelijks 30 asielaanvragers te interviewen en voor Kerstmis de ontvankelijkheidsbeslissingen te nemen. Born: LVR en hln Kankeren kan iedereen, doen ze wat is 't niet goed, doen ze niks is het ook niet goed. Maar goed dan men geen waarde hecht aan de mening van mensen zoals jij. Jij zal in elk geval geen aarde aan de dijk brengen. Ma3a salama Blij als je bent dat je eens kunt aanvoeren dat niemand zich interesseert voor mijn mening herhaal je dat ook nog eens. Luister eens dumbass, voor mij is het genoeg als je iets 1 keer zegt. Doe dat dan wel in situatie waarin je niet van jezelf bewijst dat je poep praat.... Je bewijst met je posting namelijk dat het jou iets kan schelen wat ik te zeggen hebt. Je hebt de moeite genomen mijn bericht te lezen en schreef toen zelfs een reactie... Om me te vertellen dat mijn mening niet belangrijk is. Belangrijk genoeg om op te reageren wel, isn't it asshole? Je kwam me zelfs lastig vallen op een andere draad. Omdat ik je niet intresseer? Bewijs het eens! Kwam je een paar uur terug niet met de verklaring dat je me geen aandacht meer zou schenken omdat je geen tijd voor me had... omdat je was uitgesproken en geen weerstand tegen me kon bieden? Je bent zeker kort van geheugen. Mijn mening is heel belangrijk. Het was geen onzin wat ik vertelde. Als je je geld doneert heb je het recht om te weten dat er van een bepaald percentage bijbels worden gekocht. Dat is met bijna alle hulporganisaties in Nederland. Waarom zou ik dat niet mogen posten hier? En waarom mag het geen aanleiding zijn te besluiten mijn geld ergens anders kwijt te doen? Ik wens mijn geld niet aan bijbels te besteden, end of story. Wat de opvang betreft in de kerk. Erg nobel. Wist je dan misschien ook dat de immigratie dienst de moskee zal sluiten mochten er zich illigalen in bevinden? Er is in de moskee in de gemeente waar ik woon meer dan eens een politie inval geweest. Er is toen een illigale gepakt en de moskee is nu veel te voorzichtig dan dat ze risceren het gebedsgebouw kwijt te raken. Ik blijf bij mijn standpunt dat het fout is wat er gebeurt met het geld van de hulporganisaties en de discriminerende uitgave ervan. Niet christenen krijgen geen hulp, dit is in Soedan bijvoorbeeld het geval. Wel wil ik nu stellen als tegemoetkoming dat het aardig is dat er zoveel geld is verzameld. Zita.

Norah
27-12-2003, 15:51
De profeet (vzmh) heeft ooit gezegd, als je rechterhand de zakaat geeft zorg ervoor dat je linkerhand er niet achterkomt.

Norah
27-12-2003, 16:04
Origineel gepost door KohiNoor Ik weet wat de Profeet daarmee bedoelde, en hopelijk slaat dat niet op mij. (anders voel ik me DIEP DIEP beledigd!) Ik wil alleen maar duidelijk maken dat het een mooi ding is een aalmoes geven en mensen in nood te helpen, alleen loop er niet mee te koop. En dat slaat voor mij op het stuk van de inwoners van Urk, het is een mooi iets absoluut, maar ga er niet mee te koop lopen...

sahira
27-12-2003, 16:06
Origineel gepost door Norah Ik wil alleen maar duidelijk maken dat het een mooi ding is een aalmoes geven en mensen in nood te helpen, alleen loop er niet mee te koop. En dat slaat voor mij op het stuk van de inwoners van Urk, het is een mooi iets absoluut, maar ga er niet mee te koop lopen... ik begrijp wat je bedoelt, maar de Urkers liepen er niet mee te koop hoor...de verslaggever heeft het vermeld hoeveel er opgehaald is.

Norah
27-12-2003, 17:12
Origineel gepost door percolator Moeilijk een ton rond te halen voor Ethiopië zonder dat iemand daar iets van weet. Maar ik heb er reeds meerdere horen snoeven over hun gulheid aan dees of geen goed doel. Die zal je bedoelen. Ik bedoel de zogenaamde weldoeners. Als jij een gift wilt geven hoef je dat echt niet aan de wereld te vertellen zodat ze doorhebben hoe gul en attent je bent. Je doet het omdat het je plicht is als mens. Om je medemens in nood te helpen en ervoor te zorgen dat de arme mensen voedsel kunnen kopen. Ik heb het inderdaad over mensen die inderdaad meer een gift geven om het geven dan om het doel. Die meer zoiets hebben van ik doe mee aan een goed doel omdat dat 'in' is. En geloof me die mensen zijn er genoeg en dat bedoel ik met, als je rechterhand een aalmoes geeft moet je ervoor zorgen dat je linkerhand er niet acherkomt. Heb jij je ogen wel in je kas zitten? Tuurlijk is het logisch dat er iets van een aankondiging wordt gedaan voor een goed doel, maar als jij daadwerkelijk wat schenkt hoeft niet de hele wereld dat te weten...HEB JE MIJ NU EINDELIJK BEGREPEN???

gaviel
28-12-2003, 10:54
Heeeel mooi die gedachte als het werkelijk voor de visserij op de natte zee is!! En Percolator zoden aan de dijk zullen er niet veel zijn die dat kunnen (mijzelf inbegrepen) maar alle druppels in een emmer doen het ook. :o Even over de opvang van die mensen, zou dat kunnen dat de moslim gemeente niet zoveel in de melk te brokkelen heeft als de christelijke gemeente?

Norah
28-12-2003, 18:56
Origineel gepost door percolator Ik dacht niet dat de hele wereld van de goede bedoelingen van de urkers op de hoogte werd gebracht. Dat was ook de bedoeling niet. Zullen we dan ineens maar alle acties stoppen die als doel hebben anderen te helpen. Acties tegen kanker waar men bvb via televisie vele mensen tracht te bereiken, en alle acties die openlijk oproepen om te doneren zoals Islamic relief ed. Die worden allemaal met veel bombarie aangekondigd met eventueel het vergaarde bedrag erbij. Jij kan niet eens het onderscheid maken tussen een actie waar men veel mensen wil bereiken omdat de kans op het vergaren van een grote som geld afhankelijk is van het aantal mensen die je bereikt, en de gift van een enkeling die er mee staat te pochen dat ie gegeven heeft. En je hoeft echt niet te roepen hoor miss ik weet alles beter. Dream on dat jij alles beter weet...wie denk jij wel niet dat je bent. Er is maar er 1 die het beter weet en wij zijn het beiden niet, ra ra ra wie is dat dan...? Jij plaatst hier 2 stukken eentje over het feit dat de Urkers zoveel geld op kunnen halen...en over de asielzoeker in Brussel die verblijven in de Miniemenkerk. Wat verwacht je nou, dat je een paar veren uitgereikt krijgt ofzo. Mij heb je niet gehoord over dat er geen reclame gemaakt moet worden over de goede doelen, hoe meer bekendheid hoe beter. By the way jij doet nu net alsof er GEEN enkel doel op aarde is wat NIET veel geld bij elkaar wil zamelen, elk stichting en/of goed doel heeft als doel VEEL GELD bij elkaar te zamelen. Dus ga mij nou geen woorden in de mond leggen alsof ik heb gezegd dat ik vind dat alle stichtingen geen reclame mogen maken. Ik zeg je alleen, de Urkers hebben zoveel geld opgehaald, so what, zorg dat het bij zijn eindbestemming komt en dat is niet op deze site. Of ga jij voortaan van elke stichting hier plaatsen hoeveel geld ze bij elkaar hebben gezameld, als dat het geval is kun je het beste een nieuwe rubriek openen onder www.getalife.nl

an3sdej
28-12-2003, 21:51
Waarom een verontschuldiging als je iets lelijks zegt, achterlijke debiel? Zo reageert Kingie altijd als hij in het nauw zit. :-) Lijdt aan psychotisch gedrag wat wel meer geconstateerd wordt bij Marokkaanse jongemannen.:-)

KING_ZITA
29-12-2003, 01:03

Origineel gepost door an3sdej Zo reageert Kingie altijd als hij in het nauw zit. :-) Lijdt aan psychotisch gedrag wat wel meer geconstateerd wordt bij Marokkaanse jongemannen.:-) Sinds wanneer is het er iemand op wijzen dat je je niet hoeft te verontschuldigen als je onvriendelijk wilt zijn maar dat gewoon moet doen onder te brengen onder psychotisch gedrag? Eerder geldt dat voor situaties waarin mensen een anders dan normale perceptie van de realiteit tonen... Zoals jij doet met je bericht. Heeft de king eerder in deze draad of elders ooit in het nauw gezeten? Way to go moron, you just proved yourself an idiot! Zita.

Pagina's : [1] 2