Bekijk originele versie : En toen was er ongestreken was!
Karmalita
15-09-2002, 19:47
Salaam,
Marokkaanse jongeren, liefde en relaties...
Dit is misschien wel 1 van de moeilijkste aspecten van een Marokaan(se) in de nederlandse samenleving. Hoe wil je nou op een 'Halal-manier' en een relatie houden, liefde hebben en het ook nog zo doen dat je je eigen achtergrond niet verloochent.
Op de een of andere manier ben je dan toch altijd fout bezig. Binnenshuis weet je dat je er niet aan hoeft te beginnen en zodra je je eerste voet buiten zet, verander je in de geemancipeerde Marokkaan(se) die je moet ( zou moeten ) zijn...
Je praat met die leuke jongen, wetende in je achterhoofd dat dit tot iets kan leiden wat niet mag. Iets wat volgens de bronnen Haram is...iets wat je ouders niet goedkeuren...iets wat je een reputatie van hier tot de hel kan bezorgen...
En toch doet het overgrote deel het. Bewust of onbewust, in denial of niet, op een achterdochtige manier of niet, op de jouw-eerlijke-manier etc...
"Ik praat alleen met hem", "Hij is een goede vriend van me", "Ja we gaan wel eens wat drinken, maar dat is allemaal platonisch".
Ik geef toe, ik ben er ook schuldig aan. En elke keer dat ik het doe, denk ik; "Volgens mij mag het eigenlijk niet"...
De volgende keer doe ik het weer met dezelfde nabeschouwing. Hoe ver een persoon gaat is verschillend. Dat is ook iets tussen Haar (Hem) en Allah (SWT), maar ik vraag me af of iedereen er ook aan wel denkt.
Waar wil ik eigenlijk naartoe? Tja dat weet ik ook niet...Want aan het einde van zo'n verhaal, dnek ik toch weer; "Karmalita, er staat nog wat was die gestreken moet worden"!
Dus mensen, Latersss
Met alle liefde van de wereld, laat ik jullie...
Karmalita
Nounousa
15-09-2002, 20:31
I know, you are not alone.....
Karmalita
15-09-2002, 21:05
Well at least I am NOT alone... ;)
MJ ---) You Are Not Alone
Maarre ik vind het wel de grootste lariekoek verpakt.
Voor de extremisten ---) U heeft absoluut gelijk
Voor de droogneuten ---) Al-Qaida werft nog personeel, join in zou ik zeggen
soms kan ik jullie echt niet meer volgen hoor
Karmalita
16-09-2002, 21:28
Origineel gepost door Da_flow
MJ ---) You Are Not Alone
Maarre ik vind het wel de grootste lariekoek verpakt.
Voor de extremisten ---) U heeft absoluut gelijk
Voor de droogneuten ---) Al-Qaida werft nog personeel, join in zou ik zeggen
Waar heb jij het nou weer over?
Kijk mensen, dit bedoel ik met relaties... Maakt je geloof en je cultuur het al niet moeilijk genoeg, krijg je van zo'n figuren... :p
Mascha Allah...
Origineel gepost door Karmalita
Waar heb jij het nou weer over?
Kijk mensen, dit bedoel ik met relaties... Maakt je geloof en je cultuur het al niet moeilijk genoeg, krijg je van zo'n figuren... :p
Mascha Allah...
Hey hey is dit nou zo een aanval, waar geamancipeerde dogmatische vrouwen ontbijtkoek van heb gegeten.
If So, please Tell Me .. cause I 'd Better Be Scared Now
Maarre wat ik je eigenlijk wou zeggen, ..
Vb. je hebt een aap en die aap is ziek, in plaats dat je die aap medicijnen geeft .. geef je hem een vergiftigde banaan. De aap sterft en jou wordt moord ten laste gelegd. Maar omdat we in een ***maatschappij leven, wordt je vrijgesproken. Het is namelijk niet bewezen dat jij het vergif in de banaan had gedaan ... !!!
salaam je hebt gelijk hoor j e bent niet de enige ?? rabi hadina ousafie kus dalinda
Karmalita
17-09-2002, 15:51
Origineel gepost door Da_flow
Hey hey is dit nou zo een aanval, waar geamancipeerde dogmatische vrouwen ontbijtkoek van heb gegeten.
If So, please Tell Me .. cause I 'd Better Be Scared Now
Maarre wat ik je eigenlijk wou zeggen, ..
Vb. je hebt een aap en die aap is ziek, in plaats dat je die aap medicijnen geeft .. geef je hem een vergiftigde banaan. De aap sterft en jou wordt moord ten laste gelegd. Maar omdat we in een ***maatschappij leven, wordt je vrijgesproken. Het is namelijk niet bewezen dat jij het vergif in de banaan had gedaan ... !!!
Salaam,
Meneer, ten eerste zijn wij inderdaad geemancipeerde vrouwen die wel eens ontbijtkoek eten. Maaaaar of wij nu ontbijtkoek eten of beschuit, het zegt misschien iets over onze keuze in broodmaaltijden, maar niet iets over onze geemancipeerdheid in deze samenleving. Misschien vinden we hetw el gewoon lekker...
Ten tweede, you do not have to be scared of me... Mini me dont scare nobody... ;)
Ten derde: what the hell heeft jouw laatste stukje in godsnaam met mijn stuk te maken?!?!?!?*^&&*$#$?!?!?!? Je wilt me gek krijgen, dat is het, maar zo geemancipeerd als dat ik ben, kan ik wel meegaan in je lulkoek, by the way geen broodmaaltijd, deze koek krijg je ergens anders en is ook ergens anders voor...:D
Aap of geen aap, voor moord krijg je zeker een straf, een straf van Allah. Je hebt een moord gepleegd en die kan je nergens goed praten. Daarnaast hebben ze tegenwoordig zoveel technieken om erchater te komen wat voor gif, hoe je aan het gif komt en wie het gif erin heeft gedaan, dat ej er echt niet onderuit komt. men zal zelfs uitzoeken waar de banaan vandaan komt en uit welke put hij water heeft gekregen.
Kan men het dan nog niet bewijzen, dan moet je altijd nog met het schuldgevoel leven dat je een aap hebt vermoord. En elk mens met een beetje gevoel zal er nachten van wakker liggen. Dagen niet eten, zelfs geen ontbijtkoek. Maanden niet werken. En jaren geen plezier hebben. En wat doet hij dan??? Hij gaat naar een psychiater die hem wijs gaat maken dat hij zichzelf maar moet aangeven zodat hij er vrede mee krijgt. Zodat hij verder kan leven. Zodat hij weer terug kan in een maatschappij waarin al die gruwelijke dingen worden gedaan.
En wat hebben we dan bereikt???????? Weer een bekentenis erbij en de moord is opgelost!
So eat that! Smaakt niet zo lekker als ontbijtkoek, maar een beetje variatie is altijd wel lekker...
Smakelijk...
Liefs,
Karmalita. :)
Karmalita
17-09-2002, 21:17
Ps: In de rede van Koningin Beatrix vandaag, kwam naar voren dat alle melkert-banen weggaan..Of althans daar streven ze naar. Minimaal 20.00 per jaar...
Dat betekent dat politie-agenten helemaal geen tijd meer hebben om zuke dingen te onderzoeken... Krijg je nog je zin...
Damn...
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.