Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Dementie/Alzheimer.....

chhiwatbiladi
08-05-2008, 22:14

Kennen jullie mensen in je familie/kenissen die deze ziekte hebben? Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Zonnebloem26
08-05-2008, 22:24
Lijkt me vreselijk om aan deze ziekte te lijden! Laat me denken aan de film The Notebook!! Zielig, huilen dat ik heb gedaan

chhiwatbiladi
10-05-2008, 16:59
Niemand?!? Bij dementie gaan verschillende hersenfuncties achteruit (het vervaagt). Daardoor ontstaan problemen met het spreken, begrijpen, uitvoeren van dagelijkse handelingen etc.. De bekendste vorm van dementie is Alzheimer Bij alzheimer gaan er hersencellen verloren zonder dat de oorzaak ervan bekend is. Genezing van dementie is niet mogelijk. Ik vraag me af of jullie mensen in jullie omgeving kennen met deze ziekte.

Martilmeisje
10-05-2008, 17:39
ik werk met zulke mensen

chhiwatbiladi
10-05-2008, 17:50

ik werk met zulke mensen Ik neem aan dat je dan in een verpleeghuis werkt...zie je hier ook marokkanen of islamitische "allochtonen" met deze ziekte?

riffie_zina
10-05-2008, 20:25
Alzheimer daar is mn oom 3 dagen geleden aan overleden :jammer::huil:

LoveBaby20
11-05-2008, 00:53
Alzheimer daar is mn oom 3 dagen geleden aan overleden :jammer::huil: Het is geen dodelijke ziekte hoor. M'n opa (allah ie rahmoe) had dat ook. Als je hem alleen naar buiten liet gaan, kon hij de weg terug niet meer vinden naar huis of dan werd hij uit het niets heel agressief of juist heel emotioneel..Dan paar min later weer vrolijk en is hij zijn hele bui weer vergeten.. Hij wist niet meer wie we waren en als we uitleg gaven van..we zijn je kleinkinderen etc..dan zei hij..ooh nu weet ik het weer..en gaat ie mn pa helemaal ophemelen,over hoe een goede zoon hij wel niet is etc..dan schijnt hij alles tot aan de detail te herkennen en weten.. En ineens 15 min later raakt hij in paniek en zegt ie weer..Maar wie zijn jullie eigenlijk en wat doen jullie in mijn huis??..Dan moet je alles weer opnieuw uitleggen en dan zegt ie bijv..nee jullie liegen, jullie zijn moordenaars, ga uit mn huis! Heel moeilijk oe safie..

just_curious
11-05-2008, 02:12
is echt een heel vervelende ziekte!

Martilmeisje
11-05-2008, 10:31
ja ik werk in een verpleeghuis. en ik zie wel veel islamitische mensen die daar ook zitten met die ziekte

riffie_zina
11-05-2008, 14:15
Het is geen dodelijke ziekte hoor. M'n opa (allah ie rahmoe) had dat ook. Als je hem alleen naar buiten liet gaan, kon hij de weg terug niet meer vinden naar huis of dan werd hij uit het niets heel agressief of juist heel emotioneel..Dan paar min later weer vrolijk en is hij zijn hele bui weer vergeten.. Hij wist niet meer wie we waren en als we uitleg gaven van..we zijn je kleinkinderen etc..dan zei hij..ooh nu weet ik het weer..en gaat ie mn pa helemaal ophemelen,over hoe een goede zoon hij wel niet is etc..dan schijnt hij alles tot aan de detail te herkennen en weten.. En ineens 15 min later raakt hij in paniek en zegt ie weer..Maar wie zijn jullie eigenlijk en wat doen jullie in mijn huis??..Dan moet je alles weer opnieuw uitleggen en dan zegt ie bijv..nee jullie liegen, jullie zijn moordenaars, ga uit mn huis! Heel moeilijk oe safie.. Jaa idd klopt het is geen dodelijke ziekte.. Larhmoe;). Mn oom had dat ook maar hij kon ook niet goed lopen enzoo .. als hij ging lopen viel hij om.

Sharifa__
11-05-2008, 14:41
Ja ken mensen die dement zijn. De oma van mijn echtgenoot heeft het bijvoorbeeld... ze loopt vaak weg/ weet niets meer terug te vinden/ herkent mensen niet meer etc. kan heel gevaarlijk zijn als ze alleen wonen, maar als ze goede zorg krijgen is het goed. In de koran heb is een vers hierover (ouderdom/dementie).

bouchra zoliga
13-05-2008, 16:43
Mijn tanten heeft die ziekten gehad. Je hersencellen sterven af wat uiteindelijk tot tot veel uitvalsverscheinselen leid zoals, geheugen gaat achteruit, mensen niet meer herkenen, probleme met het korte termijn geheugen en zo nog veel meer. De prognose is meestal niet zo goed doordat er allerlei dingen uitgaan vallen kom je in moeilijk heden zoals niet meer zelf naar de wc gaan organen die uitvallen. De levensduur na de ziekten is meetal 7 jaar. Het is een slopende ziekten en je hebt er het meest van je tijd voor bij nodig. Emotioneel is het voor de familie het ergs.

Zonnebloem26
13-05-2008, 16:44
ja ik werk in een verpleeghuis. en ik zie wel veel islamitische mensen die daar ook zitten met die ziekte Dat lijkt me erg! :huil: Dan moet je echt een sterke hart voor hebben...ik zou het niet kunnen...trek me het erg aan en zou er letterlijk ziek van worden Petje af voor je!!