Bekijk originele versie : het verhaal van adam en eva en de voortplanting
ik las dat er veel vrage gesteld werd over hoe de voortplanting ging omdat er destijds alleen adam en eva bestond ik heb ff een en ander gezocht en dit is het resultaat :D
allah stond adam toe zijn dochters te huwen aan zijn zonen wegens noodzaak,elk koppel had een zoon en dochter vandaar dat hij het ene meisje van het ene koppel met een jongen uit een andere koppel trouwen. deze uitspraak is gedaan door soedii doordat abou malik en abou salih dit gehoord hebben van ibn abbas endoordat moerah dit gehoord heeft van ibn masoud en andere metgezellen van de profeet vrede zij met hem. zij zijden dat adam geen jongens kreeg als kleinkind tenzij het vergezelt werd ,met een meisje zodat hij het jongetje van het ene koppel huwde aan het meisje van het andere..en het meisje van het ene koppel huwde aan een jongen van een andere
bronnen tafsir ibn katheer, surat al maiedaah 5:27
hopelijk is het nu duidelijk voor iedereen.....
Khanoussi
25-12-2003, 07:38
Ik vraag me alleen af hoe al die indianen in Amerika terecht zijn gekomen , of je het nou leuk vind of niet , Amerika is toch echt pas een jaartje of 500 geleden ontdekt , of was Colombus niet de ontdekker van Amerika ?
sdon_corleone
25-12-2003, 08:57
bismillah a rahamani rahim,
ik weet niet wat ik hiervan moet denken. allah(swt) zegt dat wij mensen de mogelijkheid niet hebben om het over een bepaalde dingen te hebben, zoals wie heeft god geschap(layster), dat komt omdat wij mensen niet de kennis hebben en niet de macht om zo een ingewikkelde kwestie daadwerkelijk toe te lichten. daarom moet je altijd zeggen allah a3lam.
als iemand dan zegt hoe de mensen ooit in amerika zijn beland, dan moet je eens goed de geschiedenis doorlezen van de topografie van onze aarde( de aarde bestond niet vroeger uit 6 continentenmaar uit een continent, europa, afrika, n-amerika, z- amerika, azie, antartica en oceanie waren een klomp, oftewel ze waren 1, kan het dan niet zo zijn dat in al die jaren aardverschuivingen dat sommige mensen gewoon zijn meegeschoven??????????) en twee wat betreft incest. vroeger was het heel normaal dat zus en broer met elkaar gingen trouwen daar was absoluut niks mis mee, maar toen god zag dat er genoeg keuze voor de mensen waren om een andere vrouw te kiezen dan je zus heeft god het verboden. En als straf wanneer je het toch doet dan is de kans groot dat je kind een mongooltje wordt.
hopelijk isalle twijfel bij jullie weg, want mensen ik zie gewoon dat jullie trapen in de denkwijze van kafiroen, wnat die stellen aan jullie deze vragen en als je zook niet weet te beantwoorden omdat je nou eenmaal weinig over islam weet dan is het duidelijkdat je ook zo gaat denken. Iwa mensen ik ben geen geleerde, maar logisch nadenken is soms heel verstandig en als jullie zo gaan denken dan wordt ik er niet van overtuigd dat bij een discussie de islam door jullie verdedigd zal worden. ik kan het natuurlijk fout hebben.
iwa salaam alaikoum
Origineel gepost door percolator
Wat ik nooit al te best begrepen heb (zal wel aan mij liggen :D )
Waarom dat God enkel Adam en Eva heeft geschapen.
Verdere vermenigvuldiging zonder incest was aldus niet mogelijk.
Misschien was god een beetje dom. Of misschien was voortplanting in eerste instantie zijn bedoeling niet. Of misschien zaten de eerste generaties mensen anders in elkaar dan wij tegenwoordig en was incest geen bezwaar. Ik geloof dat mensen in de begintijd ook veel ouder werden dan wij nu. Een jaar of 500 ofzo. Waar is de klad erin gekomen? En die evoluties zijn wel verdraaid snel gegaan ook.
sprankeltje
25-12-2003, 11:34
Misschien was god een beetje dom. Of misschien was voortplanting in eerste instantie zijn bedoeling niet. Of misschien zaten de eerste generaties mensen anders in elkaar dan wij tegenwoordig en was incest geen bezwaar. Ik geloof dat mensen in de begintijd ook veel ouder werden dan wij nu. Een jaar of 500 ofzo. Waar is de klad erin gekomen? En die evoluties zijn wel verdraaid snel gegaan ook.
Misschien was god een beetje dom?????????
jij bent een schepsel op aarde met allerlei vragen waarop je een antwoord op probeert te vinden , en dan begin jij met ''misschien was god een beetje dom''
misschien wel dom om jouw op aarde te zetten ja
Ga en vermenigvuldig. :confused:
Heeft ie dat ook al tegen Adam en Eva gezegd? Ik dacht dat dat pas later in koran/bijbel stond. (Ik ben niet zo bijbelvast.)
En nou we toch vragen aan het stellen zijn: Toen Noach na de zondvloed met familie en van alle beestjes 2 uit zijn boot stapte, was toen niet de hele aarde bedekt met stinkende en rottende kadavers en lijken?? (Heb ik ook aan mijn moeder gevraagd toen ik 9 was, vond ze niet leuk.)
Origineel gepost door Multikul
Het christendom kent een iets andere versie. Eva is ontstaan uit de rib van adam, je zou dus de conclusie kunnen trekken dat de mens zich voortplant door middel van masturbatie.
Eva is in de islam ook ontstaan uit een rib van Adam.
Maar die conclusie is voor jou misschien goed voor een moslim niet.
Wa salamm
Origineel gepost door sprankeltje
Misschien was god een beetje dom?????????
jij bent een schepsel op aarde met allerlei vragen waarop je een antwoord op probeert te vinden , en dan begin jij met ''misschien was god een beetje dom''
misschien wel dom om jouw op aarde te zetten ja
Nee dat mag je ook niet zeggen!
Hoe haal je het in je hoofd?
Men gaat hier proberen met respect over God/Allah te praten of men gaat voor een andere nickname zorgen ik ben het spuugzat.
Zou het zo moeilijk geweest zijn om twee verschillende koppels te creëren?
Zodat incest niet nodig was!
Een mens die op hetzelfde niveau als Allah sbwt probeert te denken :rolleyes:
tangawiaaaaaah
25-12-2003, 11:51
salaam aleikoem allemaal
wie zegt dat Allah dom is, het gaat niet goed met je aflopen, maar dat merk je vanzelf....
mensen, ik begrijp JULLIE ff niet, jullie zelf zijn geschapen, zonder Allah waren jullie er niet, nou heeft hij jullie ook een brein gegeven en bij weinigen van jullie mag ik dat ook verstand noemen! Denk na zeg, Hij heeft ons geschapen en weet wat goed en slecht is voor zijn schepping!!
het accepteren van de geschiedenis dat Eva uit de rib van Adam ontstond en dat hun kinderen met elkaar gemeenschap hadden, (waarom zijn er TOEN geen mongooltjes geboren) is met zijn Wil. En inderdaad toen hij zag dat er voldoende bevolking was verbood hij ze met zussen broers te trouwen. Hij stuurde daar iemand voor, zoals de Profeten. de Profeten kwamen om problemen op te lossen, en mensen te leiden.
Net zoals Mohammed (saws) tijdens de Jahilliyah de mensen leiding kwam brengen mbv de Koran. Hij gaf vrouwen hun (erf) rechten en meer.....
denk logisch na mensen
en ook ik ben geen geleerde, maar alhamdoe li Allah iemand die van zijn brein een verstand heeft gemaakt.
Alhamdoe li Allah
Moge Allah jullie vergeven
wa salaam aleikoem
tangawiaaaaaah
25-12-2003, 11:53
percolator, als dit zo bij jou in de familie gaat of bij jou in het christendom, dan trappen wij er niet in.
je maakt ons aan het lachen hier!!!
genesis 1:28
Voorts zegende God hen en God zei tot hen "Weest vruchtbaar en wordt tot velen en vult de aarde .
Maw, pak je zuster en maak nog vele kindjes.
Op zichzelf is het scheppingsverhaal een lachwekkend verhaal dat klettert langs alle kanten.
Ik ken het verhaal niet precies hoe het in de bijbel staat.
Ik heb de Koran. Maar ik vind jou percolator ook wel lachwekkend en je klettert langs alle kanten.
39. Doch zij, die niet geloven en Onze tekenen verloochenen, zullen de bewoners van het Vuur zijn; zij zullen daarin verblijven.
Koran
Soera 2:39
Dat geeft geen antwoord op de incest affaire gecreëerd door God.
Ik tracht logisch na te denken, jij kletst er omheen zonder verder na te denken.
Ma3a salama
God heeft dat zo bepaald.
Vele overleveraars vertellen, dat Adam en Eva kinderen in paren kregen. Een jongen en een meisje. Adam en Eva werd bevolen iedere jongen uit te huwen aan het meisje van het andere paar. En vica versa en zo verder. Maar een meisje van een paar was niet gerechtigd te trouwen met haar broer die samen met haar geboren was.
En dat was de wil van Allah sbwt.
tangawiaaaaaah
25-12-2003, 12:12
PERCOLATOR,
het begrip incest bestond destijds niet, dat is met de tijd ontstaan. In de Bijbel en de Koran staat dat de kinderen van Adam en Eva gemeenschap hadden....dat was toen doodnormaal.
MAar percolator volgens mij stel jij je een gezinnetje uit 2003 waarvan de broer de kamer van zijn zusje in loopt omdat hij net iets in de bijbel heeft gelezen.
als ik niet duidelijk ben zeg het dan...
als we alleen terugkijken, vroeger was het doodnormaal dat als iemand een meisje kreeg (als baby) dat hij vernederd was en het kind levend begroef, soms hielp het meisje haar eigen graf graven. Dat was toen doodnormaal. Maar stel je dat niet in het huidige leven voor...Nu wordt die man zeld begraven door zijn vrouw als hij dat probeert met zijn dochter.
vergelijk deze eens, Allah had het toen toegestaan, hij liet de mensen zoals ze zijn, maar stuurde toen Mohammed (saws) met wetten die dit verboden.
het WAS toegestaan maar NU verboden..net als INCEST,
dat begrip bestond niet
evenmin als vrouwenrechten een begrip was
hoor ik je brein kraken??
DUTCHIEXL
25-12-2003, 12:15
Origineel gepost door Khanoussi
Ik vraag me alleen af hoe al die indianen in Amerika terecht zijn gekomen , of je het nou leuk vind of niet , Amerika is toch echt pas een jaartje of 500 geleden ontdekt , of was Colombus niet de ontdekker van Amerika ?
Columbus was zeer zeker niet de ontdekker van amerika hij is de vernietiger geweest doordat hij ze heeft ontdekt zijn ze nu bijna uitgeroeid
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.