Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Ik wil reageren over de uitzending van 12 september.

Assia_20
15-09-2002, 02:25

Ik wil reageren over de uitzending van 12 september. De meeste moslims zijn wel bereid voor kritiek, maar de kritiek moet wel terecht zijn. Er werd kritiek gegeven over onderwerpen die helemaal niet islamitisch waren. Logisch dat je dan gefrustreerd raakt, als je daarop niet mag reageren! Er zijn moslims die inderdaad hun dochters uithuwelijken, hun vrouwen onderdrukken enz., maar wat heeft dat met Islam te maken? Dat komt overal voor en in de Islam mag het zelfs niet, dus waarom moeten we kritiek hebben op de Islam omdat mensen het geloof misbruiken? Ik kan ook iemand doodschieten en roepen in de naam van Jezus, maar dat betekent toch niet dat we meteen kritiek moeten hebben op het Christendom? Ik weet dat rondom 10 het goed had bedoeld met deze discussie maar ze hebben volledig gefaald. Een neutrale presentator was goed geweest. Ik heb niets tegen mevr. Ali en Tahir, maar ze waren in de verkeerde show uitgenodigd. Zoals vele zeiden; hun levenservaring zegt niets over de Islam. Ze hadden het over wat er gaande is in Somalie en Pakistan, waar het cultuur ver afwijkt van de Islam. De moslims zijn WEL open voor discussie maar het moet wel eerlijk blijven. Ik vind dat Mr. Cheppih en Eddaoudi zich nog erg goed hebben gedragen gezien het feit dat ze uitgenodigd worden voor een show om te DISCUSSIEREN over zelfkritiek in islam maar voor spek en bonen blijken te zijn gekomen omdat ze naar de levenservaringen MOETEN LUISTEREN van 2 vrouwen die op hun gemak mogen uitspreken maar als erop werd gereageerd, (als ze de kans kregen), dan werden ze beschuldigd van agressief gedrag of ontkenning. Elk mens raakt gefrustreerd als zijn geloof verkeerd wordt geinterpeteerd en je geen kans krijgt om jouw standpunt te geven of als die wel geeft wordt je voor de voeten geworpen dat je alles ontkent. De meeste moslims ontkennen niet dat er inderdaad mensen zijn die misbruik van ons geloof maken om de zwakkeren te onderdrukken, maar dat is hen fout en niet van de Islam. Waarom moeten we dan kritiek op iets hebben wat de Islam niet goedkeurt maar wat men wel doet in de naam van de Islam? Dat is dan een heel ander discussie. Het probleem is juist dat de Islam verkeerd wordt begrepen, zoals ik heb gezien bij vele die gereageerd hebben. Een voorbeeld is de reactie van COMVA! COMVA schrijft: 'Wanneer moslims zeggen dat Allah mens(en) geschapen heeft, waarom willen zij dan andere mensen vernietigen?' Wie zijn zij? Moslims? Heb je ooit gehoord van de woorden; vooroordelen, over een kam scheren enz. Je hoort het woord terroristen te gebruiken en niet moslims. COMVA:'Wanneer ik andere religien vergelijk met de islam dan zie ik bij alle andere religien dat het gaat om het ziele heil van het individu of de geloofsgenoten.' Als je andere religieen eens goed met de Islam vergeleek dan zou je weten dat de Islam de mensen van het boek erkent. (Joden en christenen.) Het Jodendom en Christendom ontkennen juist de Islam. Wie heeft er dan zelfkritiek nodig? De meeste mensen willen de Islam niet accepteren als een geloof dat vrij is te beoefenen. Waarom moeten wij alle moslims ons verantwoorden voor iets dat door een moslim of kleine groep is gedaan? Toen het naar buiten kwam dat vele priesters jonge kinderen hadden misbruikt werden zij alleen verantwoordelijk gesteld, niet het hele geloof. Waarom kan dat ook niet bij het Islam. Waarom lijkt het alsof wij allen terecht staan als een of ander imam verteld dat je je vrouw mag slaan? De priesters maakten gebruik van hun geloof en functie om de kinderen seksueel te misbruiken. De media was toen wel erg stil over het geloof. Zo zie je dat elk geloof wel rotte appels heeft maar bij de moslims wordt elk foute stap (terroristische daden, uithuwelijken, vrouwenbesnijdenis) gezien als een daad dat goedgekeurt wordt door de Islam.

Nadiah
15-09-2002, 09:44
Ze willen niet luistern.. dat is het gewoon.. ze willen horen wat ze willen horen en zien wat ze willen zien.. discussies kan je niet eens voeren want wij hebben toch niet gelijk..

tha_lady
15-09-2002, 10:30
Origineel gepost door Nadiah Ze willen niet luistern.. dat is het gewoon.. ze willen horen wat ze willen horen en zien wat ze willen zien.. discussies kan je niet eens voeren want wij hebben toch niet gelijk.. precies en als ze wat zeiden dan was het gelijk in verdediging schieten, of hij liet ze niet uit praten laterZ :blauwkus:

aSunnyFriend
15-09-2002, 10:47
WIJ MOETEN ONS VERANTWOORDEN VOOR ALLES WAT IEDEREEN DOET IN DE NAAM VAN DE ISLAM...CHRISTENEN NIET WAAROM VRAGEN ZE BIJVOORBEELD DE NEDERLANDSE CHRISTENEN NIET OM AFSTAND TE NEMEN VAN HET GEWELD IN NOORDIERLAND EN VAN VROUWENBESNIJDENIS DAT KOMT NAMELIJK BIJ CHRISTENEN OOK VOOOR.....IK HAAT DE MEDIA SALAHDIN

soussiasaida
15-09-2002, 13:30

De media maakt overal altijd een heisa van, puur voor de kijkcijfers.........voor de winst dus. Eerlijk gezged ga ik me hier niet meer druk om maken, ik weet wat waar is, en als mensen gaan geloven in leugens dan moeten ze dat zelf weten. Ik hoef me niet te verantwoorden tegenover een ander groepering! Sinds de gebeutenissen van vorig jaar 12 sept. is de Islam alleen maar in negatiever daglicht gekomen en is er een verkeerd beel dover dit geloof onstaan.......... en ook dit dankzij de media want men gelooft wat hij leest of ziet........

Nounousa
15-09-2002, 13:42
Als een moslm iets fout doet , dan worden alle moslims in de hele wereld erop aangekeken... Dat is tog eigenlijk onzin?? En al die seriemoordenaars die christenen zijn?? Daarop worden niet alle christenen aangekeken.. M3ha salama Hind :zwaai:

soussiasaida
15-09-2002, 13:46
Origineel gepost door Hindje Als een moslm iets fout doet , dan worden alle moslims in de hele wereld erop aangekeken... Dat is tog eigenlijk onzin?? En al die seriemoordenaars die christenen zijn?? Daarop worden niet alle christenen aangekeken.. M3ha salama Hind :zwaai: Wij zijn kennelijker relevanter! wat enigzins aan de andere kant wel begrijpelijk is :D

Assia_20
15-09-2002, 19:08
Origineel gepost door Hindje Als een moslm iets fout doet , dan worden alle moslims in de hele wereld erop aangekeken... Dat is tog eigenlijk onzin?? En al die seriemoordenaars die christenen zijn?? Daarop worden niet alle christenen aangekeken.. M3ha salama Hind :zwaai: Preciessssssss