Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : De Nederlandse media trekken berichtgeving over Marokkanen opzettelijk uit zijn verba

Pagina's : [1] 2

Imane802
24-12-2003, 20:04

De Nederlandse media trekken berichtgeving over Marokkanen opzettelijk uit zijn verband: Marokkaanse jongeren en criminaliteit. Sla maar een krant open en ze worden onlosmakelijk met elkaar verboden. Sommige mensen zijn het er helemaal mee eens! Kranten liegen immers niet? Andere vinden dat de Nederlandse media de laatste jaren geen pure journalistiek meer uitoefenen. Ik besloot de bovengenoemde stelling aan jullie voor te leggen! En ik zou graag jullie stem en mening willen horen. :kwaad:

Solid
24-12-2003, 20:28
Als de media niks te melden heeft dan zoeken ze Marokkanen op... ze moeten nou eenmaal hun brood op de plank hebben Mijn mening

camiliaa
24-12-2003, 20:35
is alleen maar ter bevestiging van wat er al heerst, marokkanen en turken worden al sinds de jaren 60 gezien als de zondebok en als de media daar nieuws van maakt is dat alleen maar een bevestiging van de angst die onder de nederlanders heerst.

Rebel666
24-12-2003, 21:44
Als er Marokkanen zijn die zich schuldig maken aan kleine criminaliteit in meestal de achterstandswijken, dan wordt dat gelijk breed uitgemeten, en wordt er meteen gesuggereerd dat er een probleem is met Marokkaanse jongeren, prompt is er dan sprake van een hetze jegens Marokkanen. Nimmer heb ik gehoord dat er ook een probleem is met Nederlanders die veelvuldig zijn vertegenwoordig in de Amsterdamse georganiseerde misdaad, en dat die Nederlanders ook een probleem zijn, nee hoor daar hoor je nooit wat over!

Rebel666
24-12-2003, 22:07

Origineel gepost door Multikul Pardon? Misschien dat je dan gewoon niet aan het opletten was. Ik hoor toch behoorlijk vaak over voetbalvandalisme, woonwagenkampen etc etc. Weet je, misschien dat je een keer moet accepteren dat wat de media brengt waar is. Marrokaanse jongeren ZIJN en groot probleem. DAAROM hoor je er over, we hebben zoveel bevolkingsgroepen hier, denk je nou echt dat wij als nederlanders er nou eenmaal 1 nodig hadden om alles wat fout gaat op af te schuiven? Ik ontken ook niet dat er probleem is met Marokkaanse jongeren, alhoewel in hoeverre je het een probleem kan noemen. Alleen zijn er ook andere bevolkingsgroepen die veelvuldig vertegenwoordigd zijn in andere soorten criminaliteit, maar daar hoor je weinig over, en hier wordt de 2 dingen niet met elkaar gemengd (afkomst en criminaliteit) hier wordt geen verband gelegd, bij Marokkanen altijd wel!

Rebel666
24-12-2003, 22:21
Origineel gepost door Multikul Wanneer dan? Ik lees alleen maar over 'een man met lichtgekleurde huidskleur' als er weer eens iets gebeurt. De antilliaanse jeugd wordt trouwens ook uitvoerig besproken, ook een zorgenkindje, daar hoor ik jullie weer niet over. Het is de constatering van een probleem, niets meer, niets minder. Het heeft NIKS met racisme te maken, en al helemaal niks met een zondebok zoeken (daar hebben wij immers de politieke partijen al voor). Ik heb niet beweerd dat er is sprake is van racisme, het is meer een lastercampagne die wordt gevoerd jegens Marokkanen, wat ik hieruit kan afleiden is dat Marokkanen misschien wel een zondebok zijn. En ik dacht altijd dat Antilianen, Nederlanders waren :rolleyes:

islamicgirl3
24-12-2003, 23:43
Origineel gepost door Imane802 De Nederlandse media trekken berichtgeving over Marokkanen opzettelijk uit zijn verband: Marokkaanse jongeren en criminaliteit. Sla maar een krant open en ze worden onlosmakelijk met elkaar verboden. Sommige mensen zijn het er helemaal mee eens! Kranten liegen immers niet? Andere vinden dat de Nederlandse media de laatste jaren geen pure journalistiek meer uitoefenen. Ik besloot de bovengenoemde stelling aan jullie voor te leggen! En ik zou graag jullie stem en mening willen horen. :kwaad: de gemiddelde nederlander ziet niet eens het verschil tussen een marokkaan en een turk, laat staan tussen al die nationaliteiten die ertussen zitten.(ik moet eerlijk zeggen soms zie ik het verschil ook niet, maar ik ga niet als een kip zonder kop oordelen, zonder dat ik in zijn paspoort heb gekeken en dan is er nog steeds geen reden om te oordelen!) als iemand al een donkere of lichtgetinte huidskleur heeft, dan is hij al gauw een marokkaan. het lijkt wel of ze in een paar seconden getransformeerd kunnen worden tot ''marokkaan" :confused: en de media die is :maf2: : :maf:

hafiberber
30-12-2003, 23:09
de nederlandse media is altijd fel tegen marokkanen geweest. dat hoeft niet moeilijk te zijn om het na te trekken,liever hadden ze gezien dat pim fortuyn door een marokkaan was doodgeschoten ,en dat osama een marokkaan was geweest en ga zo maar door. de media verwijtte de marokkanen dat ze conflicten uit middenoosten naar nederland halen terwijl de nederlandse media zelf alles wat met terreur en islaam te maken heeft zelf s ochtends vroeg naar nederland haalt d.mv. de bekende telegraaf nogmaals we leven in een hypocriet land met een hypocriete politiek en een hypocriet volk en met een clown als regeringsleider.

an3sdej
31-12-2003, 00:18
Een imago bouw je zelf op. Ieder persoon is daar zelf verantwoordelijk voor, en als je dan tot een minderheidsgroep behoort, dan dragen die dat imago ook mee. Zo gaat dat in elk land waar minderheden wonen. Of de media daar gebruik of misbruik van maken doet in dit verband niet ter zake. Als de "goedwillende" meerderheid het dus niet eens is met misdragingen van een minderheid dient men steeds duidelijk afstand te nemen. Ook als het gaat om aanvallen tegen de maatschappij waar men in leeft, dus ook tegen uitspraken tegen de westerse samenlevingen.

samira_el
03-01-2004, 02:25
Origineel gepost door Multikul Ach kommop. Lees de cijfertjes er eens op na, en ga dan eens samen over een mogelijke conclusie praten. Het zal waarschijnlijk uitkomen op een klein feitje dat veel misdaad word gepleegd door marrokaanse jongeren. Dat kleine feitje is best wel een groot probleem. Dus ja je leest erover. Laat mij die cijfers eens zien, volgens het CBS zijn Nederlanders nog altijd crimineler dan Marokkanen. ;)

Trabandoe
05-12-2004, 01:51
Bekijk die cijfertjes nu eens procentueel. Dus het aantal criminelen per 100.000 kopjes. Dan zul je een iets ander beeld krijgen. 90% van de (kleine) criminaliteit in Nederland is het werk van allochtonen, in rotterdam zelfs 96%. In de georganiseerde misdaad zul je meer nederlanders vinden, net zoals in de zogenoemde witteboordencriminalitieit. Met zaken als straatroof/mishandeling/verkrachting staan jullie met stip op 1. Jouw cijfertjes kunnen in verhouding wel kloppen.....Maar wanneer je het woord criminaliteit aan de kaak wordt gesteld, denkt men al gauw aan allochtonen oftewel Marokkanen. Hier heeft de media MEDE aan geholpen, en eigelijk niet zo een beetje ook: De media is een commercieel bedrijf, vergelijk het maar even met AH. Marokkanen zijn hot items, iedereen wil het erover hebben en het liefst zo negatief mogelijk! AH wil zoveel mogelijk verkopen en 3x raden wat de media wilt? Je kunt me niet wijs gaan maken dat de media betrouwbare bronnen hebben. De media buigt haar informatie zo ver mogelijk, soms knapt het net niet en soms net wel!

Greebo
05-12-2004, 05:32
De bronnen zijn misschien wel betrouwbaar, want ronduit liegen, daar kun je een hoop geld mee verliezen. Het is alleen niet eerlijk dat een El Moumni (spel ik het zo goed?) uitgebreid in de krant komt als 'ie wordt aangeklaagd en dat toen Theo Van Gogh werd aangeklaagd (want dat is zeker wel gebeurd) er niemand wat over schreef. Maar goed de media schrijft voor de massa, de massa is niet-marokkaan, en wat nog altijd het best scoort is het wij/zij. En voor veel autochtonen worden marokkanen nog niet tot "wij" gerekend....ik denk dat we daar nog een paar jaar op moeten wachten.

amused
05-12-2004, 08:53
Dat gedoe over die media... Zo treurig. Alsof de media een soort oncontroleerbare kracht is... De "media" is niets anders dan een methode om informatie te verspreiden. En het leuke is: in een land als Nederland (en dat is niet overal zo) mag IEDEREEN van die media gebruik maken. Dus, ben je het niet eens met de bericht geving: gebruik dan ook de media om jouw stem te laten horen. Wil de media niet luisteren, richt dan je eigen media op. Simpel. Natuurlijk weet ik ook wel dat de media veel macht heeft, en meningen kan sturen. Als individu ben je kansloos wanneer je stelselmatig zwart wordt gemaakt, jouw stem zal worden overschreeuwd. Maar wanneer een groep van 1 miljoen mensen niet in staat is om zich in de media te laten horen op de wijze die ze zelf willen, dan is dat in mijn ogen een teken van onvermogen (en misschien ook onwil). Met 1 miljoen mensen heb je massa genoeg om je stem te laten horen - als je tenminste in staat bent je te organiseren en 1 lijn te trekken. En wellicht is dat het probleem, en niet de media.

Tim76
05-12-2004, 10:02
De Nederlandse media trekken berichtgeving over Marokkanen opzettelijk uit zijn verband: Marokkaanse jongeren en criminaliteit. Sla maar een krant open en ze worden onlosmakelijk met elkaar verboden. Sommige mensen zijn het er helemaal mee eens! Kranten liegen immers niet? Politierapporten liegen niet. En ook de cijfers van justitie liegen niet, sla ze er eens op na. Marokkanen laten alleen de antillianen voor zich als het om straatroof gaat.

atropos
05-12-2004, 10:17

Politierapporten liegen niet. En ook de cijfers van justitie liegen niet, sla ze er eens op na. Marokkanen laten alleen de antillianen voor zich als het om straatroof gaat. de verdeling in de misdaad loopt parallel met die in de beroepsbevolking: straatroof, kleine inbraken, kruimeldiefstallen, geweldpleging - marokkanen en antiilianen zijn daarin sterk vertegenwoordigd. in het 'grote' milieu treffen we vooral de jongens van jan de wit aan: de endstra's, de klazen bruinsma etc. blijkbaar is de mate van toegang tot kennis en middelen in de onder- en de bovenwereld gelijkelijk verdeeld. omdat schennerijen en straatroof het 'gewone volk' treffen en dus meer in het oog springen, zie je daar vaker berichten over in de media. het selectief vermelden van de afkomst van de dader vind ik toch wel een vorm van manipuleren, eerlijk gezegd. bewust of onbewust wordt hiermee stemming gemaakt. brecht zei het al: "wat is het beroven van een bank vergeleken bij het oprichten van een bank?"

Pagina's : [1] 2