Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Help bij bekering!!! (tot Islam)

Pagina's : [1] 2

Insperatie
06-05-2008, 15:48

Ik ben verliefd op een Nederlandse jongen. Hij is bezig met bekeren maar heeft ondersteuning nodig! Ik kan het niet ALLEEN. Wie kan mij helpen met tips, adressen... waar ik meer info kan inwinnen. Graag ook contactgegevens van degene die dezelfde ervaringen hebben/hadden! xxxxjes

Desertriffia
06-05-2008, 16:05
Ik ben verliefd op een Nederlandse jongen. Hij is bezig met bekeren maar heeft ondersteuning nodig! Ik kan het niet ALLEEN. Wie kan mij helpen met tips, adressen... waar ik meer info kan inwinnen. Graag ook contactgegevens van degene die dezelfde ervaringen hebben/hadden! xxxxjes Hallo, Kijk op de site van el yaqeen, daar kunnen ze je helpen. Salaam

TariqulMuwahida
06-05-2008, 16:44
Ik ben verliefd op een Nederlandse jongen. Hij is bezig met bekeren maar heeft ondersteuning nodig! Ik kan het niet ALLEEN. Wie kan mij helpen met tips, adressen... waar ik meer info kan inwinnen. Graag ook contactgegevens van degene die dezelfde ervaringen hebben/hadden! xxxxjes Salaam aleikoem, Ik moet je vertellen dat contact met niet mahram mannen verboden is in de Islam, maar dat wist je denk ik al.. Ik zeg het gewoon zodat ik je gewaarschuwd heb, want dit is een plicht van elke moslim(a). Heb je geen broeders of neven die praktiseren in het geloof? Die hem verder kunnen ondersteunen, met hem de moskee bezoeken, hem leren bidden..? Verder kan je boeken voor hem kopen zoals, waar hoort een moslim in te geloven, gewoon de basisprincipes van de Islam.. daar zou ik mee beginnen. Moge Allaah (swt) hem leiden, allahoema ameen. Wa aleikoem salaam

Desertriffia
07-05-2008, 08:40
Salaam aleikoem, Ik moet je vertellen dat contact met niet mahram mannen verboden is in de Islam, maar dat wist je denk ik al.. Ik zeg het gewoon zodat ik je gewaarschuwd heb, want dit is een plicht van elke moslim(a). Heb je geen broeders of neven die praktiseren in het geloof? Die hem verder kunnen ondersteunen, met hem de moskee bezoeken, hem leren bidden..? Verder kan je boeken voor hem kopen zoals, waar hoort een moslim in te geloven, gewoon de basisprincipes van de Islam.. daar zou ik mee beginnen. Moge Allaah (swt) hem leiden, allahoema ameen. Wa aleikoem salaam Volgens mij heeft ze niet gevraagd om een preek, maar om advies.

kaat112
07-05-2008, 09:01

Jij kan hem niet helpen bij 'een bekering', dat is iets wat hij helemaal zelf moet doen. Hij kan zelf boeken bestellen op www.islam-boeken.nl, en als hij wil leren bidden, wijs hem dan de weg naar de plaatselijke moskee. Leg anders even uit waar je hem precies mee wilt helpen, misschien kan ik jou dan weer advies geven (je kan me ook pm-en).

timon2000
07-05-2008, 10:00
ik vind http://www.risallah.com/ ook wel een goeie site, maar zoals kaat112 al zei, dit is iets wat hij zelf moet ontdekken..door boeken, sites, bezoek aan moskee jij kan hem misschien helpen met het gebed aan te leren, maar al de rest zal hij op zichzelf moeten proberen te leren, denk ik

Insperatie
07-05-2008, 11:49
Dank jullie wel. Voor de optie om broers en neven te raadplegen, daar kan ik nu niet mee beginnen. De situatie is wat gevoeliger nu. Het contact is niet bekend bij de familie. Wij dachten mss is het verstandig om eerst hem kennis te laten maken met het geloof en zijn weg erin kan vinden dan staan we wat sterker bij de familie.(alhamdo lillah hij gaat de goede kant op). Wat vinden jullie? is het zo beter? Terwijl wij de hulp en familie heel hard nodig hebben!!!! Hij is nu boeken aan het lezen en verdiept zich er langzaam in. En kijk de sites die hierover gaan. Wij hebben meer contacten nodig met ervarende mensen die ons kunnen begeleiden! Of zelfs mensen die zoiets wel hebben mee gemaakt. Groet, Insperatie

bouchiba
07-05-2008, 12:06
En waar komt je geliefde vandaan?

abdelkader
07-05-2008, 14:30
Misschien eerste je familie raadplegen.:rolleyes: Wat je nu doet is misschien later voor niks en zinloos.

Bella_sinorita
07-05-2008, 14:59
Ik ben verliefd op een Nederlandse jongen. Hij is bezig met bekeren maar heeft ondersteuning nodig! Ik kan het niet ALLEEN. Wie kan mij helpen met tips, adressen... waar ik meer info kan inwinnen. Graag ook contactgegevens van degene die dezelfde ervaringen hebben/hadden! xxxxjes as salaam alykoum wa rahmatoel allah ... lieve zuster fie dien.. deze man die wilt zich dus insha allah bekeren tot de islaam ..maar waarom wilt deze man er voor kiezen ? zodat jullie gewoon samen kunnen leven dus dan eigelijk een beetje voor jouw ? of had deze man al eerder intressen in onze dien want als dat zo is dan doet hij het geheel voor zich zelf en omdat allah dat wilt ..maar als hij het voor jouw en je familie zult doen dan zal deze man het niet lang volhouden want de islaam is een masha allah godsdienst en de soennah is een masha allah leefstijl..mar dit kan je alleen zo zien als iemand 100 procent achter zijn keuze staat en achter die keuze staat omdat hij dat wilt.. dat zijn de vragen die heel belangrijk zijn om aan je zelf te stellen... want allah ta3alla kan je niet voor liechen of bedriegen..je houdt dan alleen slechts je zelf voor de gek..ik bedoel dit niet om je aan te vallen zuster. tipS: het is heel belangrijk dat hij zich helemaal in onze dien zal verdiepen en insha allah naar de moske gaat want daar zijn genoeg broeders die hem daar insha allah kunnen helpen,je heb ook van die boekjes de kleine moslim daar staat heel duidelijk in waar onze dien voor staat. en heel belangrijk is ook dat hij zijn vrienden kring en bepaalde plekken vermijden. zodat allah het voor hem zal vergemakkelijke insha allah . het allerbelangrijkste is insha allah dat hij er met een zuivere intentie achter staat.

TariqulMuwahida
07-05-2008, 17:55
Volgens mij heeft ze niet gevraagd om een preek, maar om advies. Begrijpend lezen noemen we dat;)

Experience
07-05-2008, 19:35
Bij islamproducten.nl kun je boeken bestellen die je waarschijnlijk erbij kunnen helpen.

aitsa
07-05-2008, 19:46
Meid, ik ben zelf ook bekeerd en geloof me er is echt overal informatie te vinden. Via internet of boeken, maar hij kan ook bv. naar lezingen gaan in de moskee en daar dan ook gelijk andere broeders ontmoeten die hem kunnen helpen :goedzo:

Insperatie
08-05-2008, 14:38
En waar komt je geliefde vandaan? Hij komt uit Utrecht

Insperatie
08-05-2008, 14:45

Meid, ik ben zelf ook bekeerd en geloof me er is echt overal informatie te vinden. Via internet of boeken, maar hij kan ook bv. naar lezingen gaan in de moskee en daar dan ook gelijk andere broeders ontmoeten die hem kunnen helpen :goedzo: Jah, dat dacht ik ook namelijk en heb het voorgesteld dan kan hij o.a. idee doen over de moskee en alles. En wat je zegt ontmoet hij andere moslims. Ik zie het voor me, hij alleen daar lopen ;-) Hij heeft voorkeur aan als iemand met hem meegaat (hij durt het niet zo). Maar we kennen niemand. We zien wel,

Pagina's : [1] 2