Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : verloofd en verliefd op een ander

man-1978
04-05-2008, 18:43

ik zit met een groot probleem, ik weet niet wat te doen. ik ben met iemand verloofd meer om mijn ouders een plezier te doen, mijn verloofde is van marokko en buurmeisje in marokko. ik dacht gewoon, ik doe mijn ouders een plezier en ik trouw met haar, liefde komt later wel. nu ben ik verliefd geworden tot over mijn oren, ik denk dag en nacht aan haar. en dat is niet eens het grootste probleem, de vrouw waar ik zoveel van hou is al getrouwd :s alstublieft alleen maar serieuze raad en reacties, ik heb geen relatie met die vrouw, ze weet niet eens wat ik voor haar voel.

LaPrincessDuRif
04-05-2008, 18:51
Vergeet die vrouw en breng haar huwelijk niet in gevaar, als je niks voelt voor je buurmeisje, mss komt het nog of als het niet komt verbreek het dan en mss kom je andere meid tegen. Maar het huwelijk van die vrouw in gevaar brengen is niet slim, mss ga je een onaangename reactie krijgen van haar. Moge Allah je helpen. Ma3a salama

Saifediene
04-05-2008, 20:53
Vergeet haar ze is immers getrouwd, daar moet je niet tussen komen. Dat verliefdheid waait op een gegeven moment wel over. Als ik jou was zou ik serieus nadenken of je wel met je verloofde wilt trouwen. Jij bent degene die je leven met haar moet delen en niet je ouders. Trouw omdat jij dat wil :goedzo:

mimi_tagna
04-05-2008, 21:52
ik zit met een groot probleem, ik weet niet wat te doen. ik ben met iemand verloofd meer om mijn ouders een plezier te doen, mijn verloofde is van marokko en buurmeisje in marokko. ik dacht gewoon, ik doe mijn ouders een plezier en ik trouw met haar, liefde komt later wel. nu ben ik verliefd geworden tot over mijn oren, ik denk dag en nacht aan haar. en dat is niet eens het grootste probleem, de vrouw waar ik zoveel van hou is al getrouwd :s alstublieft alleen maar serieuze raad en reacties, ik heb geen relatie met die vrouw, ze weet niet eens wat ik voor haar voel. Hoe komt het dat je ineens zulke gevoelens hebt jegens die getrouwde vrouw? Dat moet toch ergens vandaan komen

mizzapart
05-05-2008, 01:18

ik zit met een groot probleem, ik weet niet wat te doen. ik ben met iemand verloofd meer om mijn ouders een plezier te doen, mijn verloofde is van marokko en buurmeisje in marokko. ik dacht gewoon, ik doe mijn ouders een plezier en ik trouw met haar, liefde komt later wel. nu ben ik verliefd geworden tot over mijn oren, ik denk dag en nacht aan haar. en dat is niet eens het grootste probleem, de vrouw waar ik zoveel van hou is al getrouwd :s alstublieft alleen maar serieuze raad en reacties, ik heb geen relatie met die vrouw, ze weet niet eens wat ik voor haar voel. duivel verdef zaaiers.... zou je het leuk vinden als iemand verliefd zou zijn op je zus een dei getrouwd is?

man-1978
05-05-2008, 06:26
bethalyl, dank voor je stukje. ik ben niet van plan om dit tegen haar te vertellen. ze is een collega van me, al enkele jaren, en we kwamen gewoon heel goed overeen, maar sinds kort ben ik opeens gevoelens beginnen krijgen voor haar. alsof dat mijn bedoeling was. ze heeft een goede relatie met haar man en ik weet dat ze van hem houdt, daarom kan ik niets zeggen. aan de ene kant wil ik gewoon ander werk zoeken zodat ik haar makkelijker kan vergeten maar aan de andere kant betekent dat ook dat ik haar niet meer zie en dat kan ik (nog) niet aan. nee, ik besef nu wel dat ik zulke gevoelens nooit zal krijgen voor mijn verloofde, alleen weet ik niet hoe ik dat aan mijn ouders én aan die van haar moet uitleggen :s het leven kan zo hard zijn. mizz apart, wat voor vraag is dat? alsof het me wat kan schelen dat iemand gevoelens zou krijgen voor me zus, kan die jongen toch niets aan doen! nogmaals, ik doe daar niets mee ook al kost het me bovenaardse moeite.

saliha37
05-05-2008, 09:29
Vergeet die vrouw en breng haar huwelijk niet in gevaar, als je niks voelt voor je buurmeisje, mss komt het nog of als het niet komt verbreek het dan en mss kom je andere meid tegen. Maar het huwelijk van die vrouw in gevaar brengen is niet slim, mss ga je een onaangename reactie krijgen van haar. Moge Allah je helpen. Ma3a salama ^^^^ zij heeft helemaal gelijk ;)

Saifediene
05-05-2008, 12:33
bethalyl, dank voor je stukje. ik ben niet van plan om dit tegen haar te vertellen. ze is een collega van me, al enkele jaren, en we kwamen gewoon heel goed overeen, maar sinds kort ben ik opeens gevoelens beginnen krijgen voor haar. alsof dat mijn bedoeling was. ze heeft een goede relatie met haar man en ik weet dat ze van hem houdt, daarom kan ik niets zeggen. aan de ene kant wil ik gewoon ander werk zoeken zodat ik haar makkelijker kan vergeten maar aan de andere kant betekent dat ook dat ik haar niet meer zie en dat kan ik (nog) niet aan. nee, ik besef nu wel dat ik zulke gevoelens nooit zal krijgen voor mijn verloofde, alleen weet ik niet hoe ik dat aan mijn ouders én aan die van haar moet uitleggen :s het leven kan zo hard zijn. mizz apart, wat voor vraag is dat? alsof het me wat kan schelen dat iemand gevoelens zou krijgen voor me zus, kan die jongen toch niets aan doen! nogmaals, ik doe daar niets mee ook al kost het me bovenaardse moeite. Het lijkt mij inderdaad heel verstandig dat je een andere baan zoekt. Je kunt nu wel roepen dat je het nog niet kan, maar je hebt geen keus. Liefde is net als hoest, je kunt het niet altijd verbergen. Neem die stap voordat er problemen ontstaan. Zo maak je het alleen maar moeilijker voor je zelf. Wat je verloofde betreft: geef aan hoe het daadwerkelijk zit, je hebt geen gevoelens voor haar en je bent met haar verloofd omwille van je ouders. Inschallah zal alles zo wel goed komen.

MorrocconLady
05-05-2008, 19:23
ik zit met een groot probleem, ik weet niet wat te doen. ik ben met iemand verloofd meer om mijn ouders een plezier te doen, mijn verloofde is van marokko en buurmeisje in marokko. ik dacht gewoon, ik doe mijn ouders een plezier en ik trouw met haar, liefde komt later wel. nu ben ik verliefd geworden tot over mijn oren, ik denk dag en nacht aan haar. en dat is niet eens het grootste probleem, de vrouw waar ik zoveel van hou is al getrouwd :s alstublieft alleen maar serieuze raad en reacties, ik heb geen relatie met die vrouw, ze weet niet eens wat ik voor haar voel. Salaam wa aleykoum, ik zou je als eerste raad geven de verloving te verbreken. het is wel duidelijk dat je niets voor je verloofde voelt als je gevoelens krijgt voor iemand anders. je zult het er moeilijker op maken dan het al is. je ouders zullen even gekwetst zijn en misschien boos maar dat gaat mettertijd wel over. maar je kunt toch niet met haar trouwen en je hele leven miserabel voelen om anderen gelukkig te maken. ze zijn je ouders en ze willen ook dat jij gelukkig bent. wat die vrouw betreft zou ik het zeker niet vertellen, je zegt zelf dat ze van haar man houdt, laat het dan zo. ik kan me voorstellen dat het héél moeilijk is maar ik zou je toch ook de raad geven om ander werk te zoeken, liever de korte pijn dan. wens je veel succes toe en laat het ons weten wat je besluit te doen.

xxsousiaxx
05-05-2008, 19:50
Ik zou zo ie zo met je ouders praten en anders 1 van je ouders waar jij zelf makkelijker mee kan praten en leg ze uit dat je het niet wilt en dat je het eigenijk puur voor hun doet. Leg ze ook uit dat stel jij zou gaan trouwen met haar dat je bang bent dat het moment zal aanbreken dat het echt niet werkt tussen jullie en waarschijnlijk tot een scheiding zou komen wat jij dus niet wilt. Het zou kunnen zijn dat je ouders teleurgesteld zouden zijn of boos maar geloof me ze hebben liever dat je eerlijk tegen hun bent en ze willen je gelukkig zien niet ongelukkig. En wat betreft de vrouw op wie je verliefd bent ik weet dat het moeilijk is, maar is niet eerlijk tegenover je verloofde. En t is ook nog eens een getrouwde vrouw en dat maakt het juist moeilijker voor jou. Maar probeer toch die vrouw te vergeten en met je ouders te praten over je verloofde voordat het telaat is. Ik wens je heeeel veeel succes ermee.