Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : wie kan me helpen? n vragje over beveiling internet op laptop?

Pagina's : [1] 2

mokro_karim
03-05-2008, 23:33

salaam mensen, zoals titel al zegt heb ik een probleem... Ik heb een NETGEAR router gekocht. Ik krijg verbinding met het internet, alleen weet ik niet hoe ik er een beveilingscode op moet zetten. Ik had al ip-adres ingetoets in de internetbalk., maar die geeft niks aan. Wie kan me helpen en weet hoe ik die moet beveiling alvast shokran mokro_karim

mokro_karim
03-05-2008, 23:46
niemand

ILI_Amazigh
04-05-2008, 00:07
watismijnip.nl en dan je IP intoetsen in je webbrowser. Dan kom je als het goed is op de loginpage van je router. Kijk anders in de handleiding van je router hoe het werkt?

Al_Misri
04-05-2008, 01:45
Asalaamu aleikum wa rahmatu Allah wa barakatuh Het IP wat je krijgt op www.watismijnip.nl is niet het IP waarmee je je router kunt benaderen. Het IP dat je op die site ziet is het IP dat via DHCP aan jou is toegekend door je provider en staat verder los van je router. Jouw router kun je waarschijnlijk benaderen met het IP: 192.168.0.1 Dat gebruikt Netgear meestal. Op onze site (http://www.cyberummah.com/nl/viewtopic.php?t=38) hebben we een vrij uitgebreide uitleg staan over het beveiligen van draadloze netwerken. Mocht je er nu niet uitkomen, stel dan gerust je vragen, isnha'allah. Wa'asalaam

mokro_karim
04-05-2008, 09:37

ik zal het ff uitleggen. Ik heb een router van Kpn daarnaast heb ik een acces-point(netgear) gekocht. Ik kom wel in de router van kpn maar niet in die netgear. Als ik daar die ip van intoets op de webbrowser, krijg ik te staan pagina kan niet worden geopend. Beetje raar, want ik moet uiteindelijk die netgear beveiligen en niet die knp router tog?

Al_Misri
04-05-2008, 12:16
ik zal het ff uitleggen. Ik heb een router van Kpn daarnaast heb ik een acces-point(netgear) gekocht. Ik kom wel in de router van kpn maar niet in die netgear. Als ik daar die ip van intoets op de webbrowser, krijg ik te staan pagina kan niet worden geopend. Beetje raar, want ik moet uiteindelijk die netgear beveiligen en niet die knp router tog? Ok, dus je hebt nu dus eigenlijk: Modem (KPN) - Router (KPN) - Router (Netgear) ? Als je niet ook 4 PC's of meer op een kabel hebt dan is het eigenlijk onnodig om 2 routers achter elkaar te zetten. Je kunt dus misschien dan beter die KPN router er tussenuit halen, en die vervangen voor de WiFi router (dat kan gewoon). Je kunt dan WiFi gebruiken en (als het goed is) nog 4 PC's via kabel aansluiten op de Netgear. Wat je anders kunt doen, om wel in die router te komen, is even via een kabel daarmee verbinding maken in plaats van via WiFi. Dan zou je wel via dat IP erbij moeten komen. Succes! Wa'asalaam

mokro_karim
04-05-2008, 23:08
nee nee, ik heb een router avn kpn en daarnaast die netgear. die router is neit draadloss

cotedor
05-05-2008, 00:30
nee nee, ik heb een router avn kpn en daarnaast die netgear. die router is neit draadloss Schakel voor alle pc’s/ laptop’s eerst Firewall uit, doormiddel van: Start, Configuratiescherm, Beveiligingscentrum, Windows Firewall. Zet het vinkje dan bij Uitschakelen en klik op OK. Start, Configuratiescherm, Netwerk- en internet-verbindingen, Netwerkverbindingen. Er opent zich een nieuw venster, met mogelijk 2 of 3 verbindingen. Het gaat dan om de “draadloze netwerk/adapter”. (als je een kabel gebruikt voor internet, dan doe je dat bij LAN-verbinding). Klik daarop met rechtermuisknop en kies Eigenschappen. In het tabblad Algemeen kun je dan naar beneden scrollen tot je ziet: Internet-protocol (TCP/IP) klik daar 1 x op met linkermuisknop en kies dan de button Eigenschappen. Er opent zich een nieuw venster: Eigenschappen voor Internet-protocol (TCP/IP). Zet het vinkje bij: Automatisch een IP-adres laten toewijzen. Zet het vinkje bij: Automatisch DNS-serveradres laten toewijzen. Kies dan OK dan mag je nu alle pc's, laptop's, modem en router uitzetten, stroom er helemaal af Maak het kabeltje dan vanuit je modem, die naar je pc gaat (uit je pc los) en sluit die dan op de router aan. Bij de router is een extra kabel bijgeleverd. Het ene uiteinde kun je dan aansluiten op de router op poort (1 t/m 4). Het andere uiteinde kun je dan weer aansluiten op de pc, waar normaal het andere kabeltje zat. Dan mag je nu in deze volgorde alles weer aanzetten: 1. stroom op de modem (30 sec. wachten, lichtjes knipperen). 2. stroom op de draadloze router (30 sec. wachten, lichtjes knipperen). 3. alle pc’s/ laptop’s weer aanzetten Nu kun je de router gaan configureren/instellen. Open een internetsite en typ dan in de adresbalk: http://192.168.0.1 (afhankelijk van je type router, kan dit adres verschillen, check je handleiding als je niet op de site kunt komen van je router) Als het adres klopt, dan opent zich de site van je router. Meestal kun je dan inloggen met (Gebruikersnaam: admin) en (Wachtwoord: admin). Dit staat ook duidelijk in de handleiding aangegeven (ook wel te downloaden via de site van je router (bijv. www.sitecom.com, www.netgear.nl, www.linksys.nl etc.). Zorg dat je pen en papier bij de hand hebt, want als je de router gaat instellen dan moet je dat opschrijven. Anders krijg je problemen om erin te komen als je het wachtwoord verandert hebt en het niet meer weet.

mokro_karim
05-05-2008, 11:07
Schakel voor alle pc’s/ laptop’s eerst Firewall uit, doormiddel van: Start, Configuratiescherm, Beveiligingscentrum, Windows Firewall. Zet het vinkje dan bij Uitschakelen en klik op OK. Start, Configuratiescherm, Netwerk- en internet-verbindingen, Netwerkverbindingen. Er opent zich een nieuw venster, met mogelijk 2 of 3 verbindingen. Het gaat dan om de “draadloze netwerk/adapter”. (als je een kabel gebruikt voor internet, dan doe je dat bij LAN-verbinding). Klik daarop met rechtermuisknop en kies Eigenschappen. In het tabblad Algemeen kun je dan naar beneden scrollen tot je ziet: Internet-protocol (TCP/IP) klik daar 1 x op met linkermuisknop en kies dan de button Eigenschappen. Er opent zich een nieuw venster: Eigenschappen voor Internet-protocol (TCP/IP). Zet het vinkje bij: Automatisch een IP-adres laten toewijzen. ps. je hebt een groene puntje van mij gekregen... Zet het vinkje bij: Automatisch DNS-serveradres laten toewijzen. Kies dan OK dan mag je nu alle pc's, laptop's, modem en router uitzetten, stroom er helemaal af Maak het kabeltje dan vanuit je modem, die naar je pc gaat (uit je pc los) en sluit die dan op de router aan. Bij de router is een extra kabel bijgeleverd. Het ene uiteinde kun je dan aansluiten op de router op poort (1 t/m 4). Het andere uiteinde kun je dan weer aansluiten op de pc, waar normaal het andere kabeltje zat. Dan mag je nu in deze volgorde alles weer aanzetten: 1. stroom op de modem (30 sec. wachten, lichtjes knipperen). 2. stroom op de draadloze router (30 sec. wachten, lichtjes knipperen). 3. alle pc’s/ laptop’s weer aanzetten Nu kun je de router gaan configureren/instellen. Open een internetsite en typ dan in de adresbalk: http://192.168.0.1 (afhankelijk van je type router, kan dit adres verschillen, check je handleiding als je niet op de site kunt komen van je router) Als het adres klopt, dan opent zich de site van je router. Meestal kun je dan inloggen met (Gebruikersnaam: admin) en (Wachtwoord: admin). Dit staat ook duidelijk in de handleiding aangegeven (ook wel te downloaden via de site van je router (bijv. www.sitecom.com, www.netgear.nl, www.linksys.nl etc.). Zorg dat je pen en papier bij de hand hebt, want als je de router gaat instellen dan moet je dat opschrijven. Anders krijg je problemen om erin te komen als je het wachtwoord verandert hebt en het niet meer weet. shokran ik ga zo proberen (K) ps. Je hebt een groene puntje van mij gekregen...

Nadia91
05-05-2008, 11:14
Als je je ip wilt weten, kun je gwn naar start-> bureau-accesoires -> opdrachtprompt -> dan krijg je een zwarte scherm, en vul daarin 'ipconfig en druk op enter. Dan zie je je ip adres.'

mokro_karim
05-05-2008, 11:34
ik heb geprobeerd. Ik kom wel in die van speedtouch. Maar ik kom niet in die van netgear. Beetje raar. Heb alle ip's geprobeerd, maar kom alleen in die van speedtouch wie heeft nog meer oplossingen.

Al_Misri
05-05-2008, 13:08
Heb je al geprobeerd als je met je PC rechtsreeks aan de netgear bent verbonden met een UTP in plaats van draadloos? Anders even de router van KPN ertussenuit halen. Dan de Netgear even alleen aan je Modem aansluiten en dan nogmaals proberen. Als je er dan wel in komt kun je de naam van het netwerk aanpassen (zodat je hem makkelijk kunt herkennen in de lijst met beschikbare netwerken) en een wachtwoord toewijzen. Daarna koppel je hem weer los, sluit je de KPN router aan, en daarop de Netgear. Maar nogmaals: is het niet slimmer om de KPN router weg te laten? Dan kun je met die Netgear alsnog 4 PC's aan UTP aansluiten en je Wifi gebruiken. Wa'asalaam

cotedor
06-05-2008, 00:48
Heb je al geprobeerd als je met je PC rechtsreeks aan de netgear bent verbonden met een UTP in plaats van draadloos? Anders even de router van KPN ertussenuit halen. Dan de Netgear even alleen aan je Modem aansluiten en dan nogmaals proberen. Als je er dan wel in komt kun je de naam van het netwerk aanpassen (zodat je hem makkelijk kunt herkennen in de lijst met beschikbare netwerken) en een wachtwoord toewijzen. Daarna koppel je hem weer los, sluit je de KPN router aan, en daarop de Netgear. Maar nogmaals: is het niet slimmer om de KPN router weg te laten? Dan kun je met die Netgear alsnog 4 PC's aan UTP aansluiten en je Wifi gebruiken. Wa'asalaam dat is beter ja..want je hebt ADSL en geen KABEL..bij Kabel dan had je persé eerst de modem en dan de router pas nodig. gewoon telefoonlijntje vanuit je splitter uit je Speedtouch halen en rechtstreeks in de Netgear aansluiten en je bent klaar. nog wel even beveiligen uiteraard. (maar je moet dan die handelingen opnieuw doen, zonder de Speedtouch)

ILI_Amazigh
06-05-2008, 00:50
ik zal het ff uitleggen. Ik heb een router van Kpn daarnaast heb ik een acces-point(netgear) gekocht. Ik kom wel in de router van kpn maar niet in die netgear. Als ik daar die ip van intoets op de webbrowser, krijg ik te staan pagina kan niet worden geopend. Beetje raar, want ik moet uiteindelijk die netgear beveiligen en niet die knp router tog? Uh je moet je router beveiligen. Je kunt alleen inloggen op een router of router/modem combi. Op een modem niet. Je moet dus ook je draadloze router beveiligen aangezien je connecties met die router wilt verbieden voor derden. Sommige routers werken niet op ip adres intikken. Meestal staat er in de handleiding een link die je moet intikken om in te kunnen loggen op je router.

Jabir_A
06-05-2008, 08:21

Heb je al geprobeerd als je met je PC rechtsreeks aan de netgear bent verbonden met een UTP in plaats van draadloos? Anders even de router van KPN ertussenuit halen. Dan de Netgear even alleen aan je Modem aansluiten en dan nogmaals proberen. Als je er dan wel in komt kun je de naam van het netwerk aanpassen (zodat je hem makkelijk kunt herkennen in de lijst met beschikbare netwerken) en een wachtwoord toewijzen. Daarna koppel je hem weer los, sluit je de KPN router aan, en daarop de Netgear. Maar nogmaals: is het niet slimmer om de KPN router weg te laten? Dan kun je met die Netgear alsnog 4 PC's aan UTP aansluiten en je Wifi gebruiken. Wa'asalaam Nee dat gaat niet, hij heeft namelijk een Modem en Router in een. Die is van de kpn. Die pakt alleen UTP en heeft geen WIFI. Vandaar dat hij een router heeft gekocht. Dat is dus geen modem, hij kan die niet standalone gebruiken. @ TOpicstarter: Als je naar Start> COnfiguratiescherm> Netwerkverbindingen> en dan dubbelklikt op je LAN verbinding. Krijg je de status te zien. Ga dan naar het tabje 'ondersteuning'. Druk op daar op het knopje 'Details' Dan krijg je het volgende te zien http://i31.tinypic.com/6h8aw6.jpg De cijfers die achter de DNS Server staan, dat is het IP-adres van je router. Daarmee moet je erin komen

Pagina's : [1] 2