Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : De Nderlandse media worden propagandamiddel van Amerika

Pagina's : [1] 2

Imane802
23-12-2003, 18:47

De Dreigende oorlog tussen Irak en de VS ontpopte zich uiteindelijk in een echte oorlog. Maar het werd niet alleen een oorlog tussen twee personen of twee landen. Het werd tevens een media oorlog. Aan de ene kant stond CNN en in tegenstelling tot eerste golfoorlog was er ook een andere kant, namelijk Al Jazeera. Hoe staat het eigenlijk met de Nederlandse media in deze oorlog en wat vindt de gewone burger ervan? :rolleyes:

Perez
23-12-2003, 19:47
Helemaal objectief zal het misschien niet zijn. Dat is ook moeilijk te beoordelen, omdat (bijna) niemand helemaal objectief is. Maar als je de nederlandse media zet naast de arabische media (bijvoorbeeld Al Jazeera) dan weet ik wel zeker dat de nederlandse media stukken objectiever is.

Perez
24-12-2003, 09:35
Origineel gepost door Amazoeloe Van wie heb je dat hé onnozele Kaaskoppin ? Van Colin Powell ? Als je het aan westerlingen vraagt is zijn hun media de beste ter wereld terwijl er in feite niet meer als stereotypes uitkomen. Tot meer zijn ze niet toe in staat. Kaaskopmedia objectiever dan Al Jazeera ? In je dromen. Heb je soms de nieuwsberichten van Al Jazeera gevolgd Kaaskoppin ? Of kijk je naar de anekdotes die enkele keren per jaar uit hun context zijn gerukt en met vertaling door Kaaskoppen worden gepresenteer ? Kaaskoppen slikken nogal wat. En wat zei de Kaaskopmedia over de gevangenneming van Saddam ? Ben benieuwd wat je als Kaaskop van de o zo objectieve Kaaskopmedia te horen hebt gekregen. Heel toevallig is mijn man marokkaans en daarom heb ik heel wat naar de zender Al Jazeera gekeken. De laatste tijd heb ik niet zoveel gekeken, dus ook de arrestatie van Saddam Houssein heb ik niet op de televisie gevolgd, maar in de krant. Maar zeg niet dat ik de zender Al Jazeera niet ken. Te vroeg conclusies getrokken.

babyvanbelisma
24-12-2003, 09:38
Ik denk niet dat er één zender is, arabisch, nederlands of amerikaans die voor 100% objectief is. Dat is ook wel heel moeilijk hoor, want hoe kom je als journalist achter de volledige waarheid???

Perez
24-12-2003, 09:43

Dat klopt volledige objectiviteit is heel moeilijk. Zelf vind ik daarom een krant fijner. Voor mijn gevoel is dat breder. En beelden beinvloeden heel sterk. Maar dan moet je geen Telegraaf nemen. Die is puur op de sensatie gericht.

hafiberber
09-01-2004, 14:11
westerse media is voor groot deel in zionistische handen,dus veel geloof ik niet wat er gezegd word in nederlandse journaals.ik kijk wel naar de belgische journaal die zijn iets eerlijker.

arabchrstn
12-01-2004, 12:35
Origineel gepost door hafiberber westerse media is voor groot deel in zionistische handen,dus veel geloof ik niet wat er gezegd word in nederlandse journaals.ik kijk wel naar de belgische journaal die zijn iets eerlijker. 'Westerse media', kijk dat is lekker duidelijk. Waar ligt voor jou het 'westen?' Fantastisch dat we eindelijk een expert hebben zoals jij. Kan je ook wat namen noemen? Welke zionist is er bijvoorbeeld verantwoordelijk voor de Nederlandse media? Namen graag, dat is wat duidelijker...

Danielle2
12-01-2004, 16:56
Origineel gepost door Amazoeloe Van wie heb je dat hé onnozele Kaaskoppin ? Van Colin Powell ? Als je het aan westerlingen vraagt is zijn hun media de beste ter wereld terwijl er in feite niet meer als stereotypes uitkomen. Tot meer zijn ze niet toe in staat. Kaaskopmedia objectiever dan Al Jazeera ? In je dromen. Heb je soms de nieuwsberichten van Al Jazeera gevolgd Kaaskoppin ? Of kijk je naar de anekdotes die enkele keren per jaar uit hun context zijn gerukt en met vertaling door Kaaskoppen worden gepresenteer ? Kaaskoppen slikken nogal wat. En wat zei de Kaaskopmedia over de gevangenneming van Saddam ? Ben benieuwd wat je als Kaaskop van de o zo objectieve Kaaskopmedia te horen hebt gekregen. Lieve Geitenkazer, Ik heb gedurende een half jaar elke dag een palestijnse krant met een israelische vergeleken. Nu lees ik regelmatig Al Jazeera naast CNN op internet. Het gaat niet om objectief of niet objectief, dat is niets en niemand. Maar een feit is, dat in de arabische pers 1. niet of nauwelijks kritiek wordt geleverd op de eigen leiders en/of regering 2. niet of nauwelijks aandacht is voor het leed van de tegenpartij. In een palestijnse krant zul je nooit een interview vinden met een israelische vader die zijn zoon is verloren bij een aanslag. In israelische en westerse media is zeer veel kritiek mogelijk op de eigen leiders. Bovendien is er altijd oog voor het leed van de tegenpartij, al gebeurt dat nooit genoeg. Dat maakt dat ik uiteindelijk meer vertrouwen heb in deze berichtgeving. Maar goed, dat zal je wel niet boeien. Als je zelf zo'n vergelijkbaar onderzoekje hebt gedaan praten we verder. Ik kan je de israelische krant "ha Aretz" van harte aanbevelen als uitgangspunt.

Pagina's : [1] 2