Bekijk originele versie : Steun uit onverwachte hoek voor Hirsi Ali
arabchrstn
23-12-2003, 17:00
Steun uit onverwachte hoek voor Hirsi Ali
Uitgegeven: 23 december 2003 16:19
Laatst gewijzigd: 23 december 2003 16:19
DEN HAAG - De moslimorganisatie AAII(L)N is het eens met VVD-Tweede-Kamerlid Hirsi Ali dat moslims kritischer naar zichzelf moeten kijken. Voorzitter H. Mahawat Khan van de organisatie van ahmadiyya-moslims is het niet met haar negatieve opvattingen over de islam eens, maar vindt dat ze ‘terecht problemen rond allochtonen en moslims’ aan de orde stelt.
”Het vermogen tot reflectie is totaal afwezig”, zei Hirsi Ali zaterdag in de Volkskrant over de islam. Mahawat Khan kan zich daar ten dele in vinden, zei hij dinsdag. Zelf riep hij zijn geloofsgenoten vorige maand bij het einde van de vastenmaand ramadan tot kritische zelfreflectie op.
Hmm... Ik weet niet wat ik er van moet denken...
Wat vinden jullie ervan? (zonder meteen hem in de grond te boren omdat hij ahmadiyya is)
Ja, daar kan ik me ook wel in vinden, als moslims kritiek kunnen ontvangen dan zou de hele discussie al een stuk makkelijker gaan. Enige zelfkennis is geen overbodige luxe...
Maar dat wil nog niet zeggen, dat moslims ALLE kritiek voor lief moeten nemen.
Die organisatie waar jij het over hebt ken ik te weinig om daar een goed oordeel over te hebben, maar juig het wel toe dat er eindelijk een organisatie zich met de publieke discussie bemoeit, al vind ik steun voor Hirsi een beetje te veel van het goede.. :rolleyes:
arabchrstn
23-12-2003, 17:33
Gefeliciteerd, je hebt je gal gespuuwd over de ahmaddiya...
en nu verder naar de inhoud...
AlHoceima_Leila
23-12-2003, 17:42
ik mag die mens egt niet
ze is egt viessss
Sberdila
23-12-2003, 18:22
moet hij tegen de indiers zeggen en niet tegen ons.
driek_piek
23-12-2003, 18:38
Uit de reacties blijkt dat zelfkennis en het incasseren van kritiek niet echt de sterkste kanten zijn van de Moslims in Nederland.
Velen hier doen het af als onzin of zeggen: 'ja maar zij dan'. Dit getuigt van weinig inlevingsvermogen in andere ideeën. Ik wil zelfs zo ver gaan dat het getuigt van een gebrek aan kennis in het algemeen.
:hihi: Zelfreflectie :hihi:
Zou de Ahmadiya beweging als zij in de spiegel kijken kunnen zien dat ze verkeerd met de Islam bezig zijn :)
Stel het was wel een moslim-organisatie, bijv. Milli Görus die zijn steun betuigd aan Hirsi Ali...hoe reageren we dan?
Of is Milli Görus ook geen goede vertegenwoordiger van moslims?
Wie is het dan wel? :confused:
Origineel gepost door roebla
:hihi: Zelfreflectie :hihi:
Zou de Ahmadiya beweging als zij in de spiegel kijken kunnen zien dat ze verkeerd met de Islam bezig zijn :)
De beste stuurlui staan altijd aan wal.
Aan jou ook de vraag: welke organisatie is goed bezig met de Islam en zou ons moslims kunnen vertegenwoordigen in publieke discussies?
Origineel gepost door driek_piek
Uit de reacties blijkt dat zelfkennis en het incasseren van kritiek niet echt de sterkste kanten zijn van de Moslims in Nederland.
Velen hier doen het af als onzin of zeggen: 'ja maar zij dan'. Dit getuigt van weinig inlevingsvermogen in andere ideeën. Ik wil zelfs zo ver gaan dat het getuigt van een gebrek aan kennis in het algemeen.
De Ahmadiya beweging wil zich maar al te graag profileren als een liberale beweging die heel erg voor de democratie is en heel duidelijk anders is dan andere Moslims, vooral dat laatste stoort mij aan deze Losers !
Ik wil niet eens ingaan op de theologische kant van deze beweging :)
Origineel gepost door sahira
De beste stuurlui staan altijd aan wal.
Aan jou ook de vraag: welke organisatie is goed bezig met de Islam en zou ons moslims kunnen vertegenwoordigen in publieke discussies?
Ik heb het over HUN geloof aangezien zij in de hele Islamitische wereld als ketters worden beschouwd
Heb ik toch een paar honderd miljoen goede stuurlui ;)
Ik heb het over HUN geloof aangezien zij in de hele Islamitische wereld als ketters worden beschouwd
Heb ik toch een paar honderd miljoen goede stuurlui ;)
en juist dat laatste is in mijn ogen HET probleem..
omdat velen iets goed vinden hoeft het nog niet goed te zijn.. :rolleyes:
maar een antwoord op mijn vraag: wie dan wel? heb je nog niet gegeven... ;)
By the way Moslims hebben geen algemene spreekbuis !
Het leuke is dat er bij moslims veel verschillende meningen zijn :)
dan moet je 100.000 meningen hebben :)
En dat gaat heel goed samen met de Islam !
arabchrstn
23-12-2003, 18:48
En zo is er weer een topic verkracht. Praten over iets of iemand is blijkbaar belangrijker dan wat diegene zegt...
Al is die Ahmaddya een exotische parenclub in Bussum-Zuid of die Khan een poo'ier van lager allooi, dan nog gaat het erom wat hij zegt. En of je het er wel of niet mee eens bent...
By the way Moslims hebben geen algemene spreekbuis !
Het leuke is dat er bij moslims veel verschillende meningen zijn :)
dan moet je 100.000 meningen hebben :)
En dat gaat heel goed samen met de Islam !
Tegenwoordig hebben moslims ook een spreekbuis nodig, gezien de vele debatten omtrent moslims en de islam.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.