Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Alle Hollanders verzamelen willen jullie S.V.P op deze topic jullie mening geven over

Pagina's : [1] 2 3

Masriya
23-12-2003, 14:51

Ik heb een vraagje aan jullie. Mijn moeder is NL, en ja door de meeste wordt ik gezien als een vieze buitenlander maar zodra ze horen van je hebt een NL ma dan heb je hun zo van huhhhhhh neeeeee dat kan niet, en dan doen ze aardiger. Komt natuurlijk door mijn uiterlijk (hoofddoek) dat ze me als een buitenlander zien want heb niks NL, dus nu aan jullie de vraag: Als wat zien jullie de halfbloedjes zoals mij, als zo een vieze buitenlander of naaah zo een Hollander of gewoon als beiden? Ik voel me zelf helemaal GEEN NL, want zie de NL als allemaal rasicten nou je hebt goede ertussen zitten maar helaas ken ik de rasicten. Want vind je het niet rasictisch dat ze eerst zo vies doen voorbeeld in de winkel: Een vrouw dringt voor ik zeg je moet achteraan aansluiten, zeg ze ja zie je zo halen de Marokkanen hun slechte naam. Ik zo:WAAT mijn moeder is nl en toen deed ze aardig (ben zelf geeneens een Marokkaan) dus zo zie je maar weer, elke keer als ze het ergens niet mee eens zijn, gelijk halen ze de Marokkanen. Er zijn genoeg die op Marokkanen lijken, Algerijnen/Tunesiërs/Egyptenaren etc.. etc.. Dus Hollanders hebben ook vaak een vooroordeel.

Masriya
23-12-2003, 15:05
Origineel gepost door Saima12 Luister zuster, Doe je eigen ding en maak je niet druk over die kanker Hollanders. Projecteer en richt je op je eigen groep. Roze varkens is niet het enige ras die hier in Holland woont. Ik maak me niet druk, maar wil hun mening horen gewoon nieuwschierigheid. Enne ik kan geeeneens met ze opschieten, ik ga alleen met Mocro's om. :D

Elberfeld
23-12-2003, 15:13
Moslima’s dragen, als ik het goed heb begrepen, vaak een hoofddoek, zodat ze ‘niet worden beoordeeld op hun uiterlijk’. Hoewel dit in principe een mooi streven is, wordt in Nederland het omgekeerde bereikt. Mensen zien eerst een hoofddoek, en gaan pas daarna kijken wat eronder zit. En dat terwijl ik bij een onbedekt marokkaans meisje op mijn werk een paar weken gedacht heb dat ze antilliaans was of zo. Kan mij het schelen. Maar over halfbloedjes… in mijn familie zijn in de loop der jaren zat Indonesiërs, Surinamers, Mexicanen, Ghanezen, Marokkanen, Indiërs, Canadezen en Fransen opgenomen. Ik heb daar geen problemen mee, en met hun kinderen (voor zover aanwezig) ook niet. En als ik er bij mijn familie geen problemen mee heb, waarom zou ik dan problemen met de halfbloed-in-de-straat moeten hebben?

Masriya
23-12-2003, 15:16
Origineel gepost door Elberfeld Moslima’s dragen, als ik het goed heb begrepen, vaak een hoofddoek, zodat ze ‘niet worden beoordeeld op hun uiterlijk’. Hoewel dit in principe een mooi streven is, wordt in Nederland het omgekeerde bereikt. Mensen zien eerst een hoofddoek, en gaan pas daarna kijken wat eronder zit. En dat terwijl ik bij een onbedekt marokkaans meisje op mijn werk een paar weken gedacht heb dat ze antilliaans was of zo. Kan mij het schelen. Maar over halfbloedjes… in mijn familie zijn in de loop der jaren zat Indonesiërs, Surinamers, Mexicanen, Ghanezen, Marokkanen, Indiërs, Canadezen en Fransen opgenomen. Ik heb daar geen problemen mee, en met hun kinderen (voor zover aanwezig) ook niet. En als ik er bij mijn familie geen problemen mee heb, waarom zou ik dan problemen met de halfbloed-in-de-straat moeten hebben? Oke, je hebt min of meer een beetje mijn vraag beantwoord. Maar wat ik het belangrijkste vond is, als wat zie je hun???

Peridot
23-12-2003, 15:28

Mijn mening is dat discriminatie in beide richtingen plaats vindt. Ja, er zijn autochtonen die allochtonen discrimineren. Andersom komt net zo goed voor. Ik beoordeel een mens op zijn intenties, of een mens goed of slecht is. De verpakking interesseert me niet.

Masriya
23-12-2003, 15:31
Origineel gepost door Peridot Mijn mening is dat discriminatie in beide richtingen plaats vindt. Ja, er zijn autochtonen die allochtonen discrimineren. Andersom komt net zo goed voor. Ik beoordeel een mens op zijn intenties, of een mens goed of slecht is. De verpakking interesseert me niet. Mooi zo. :goedzo:

madv
23-12-2003, 15:32
iedereen zit vol met vooroordelen. vooroordelen maakt het makkelijker zodat je niet te veel hoeft na te denken. zonder vooroordelen zou iedereen in deze wereld helemaal gek worden :D mensen gebruiken ze zodat ze niet onvoorbereid een situatie in gaan. maar vooroordelen over mensen zijn sowieso dom. want aan de buitenkant kan je niet zien wat er van binnen zit.

Masriya
23-12-2003, 15:38
Origineel gepost door madv iedereen zit vol met vooroordelen. vooroordelen maakt het makkelijker zodat je niet te veel hoeft na te denken. zonder vooroordelen zou iedereen in deze wereld helemaal gek worden :D mensen gebruiken ze zodat ze niet onvoorbereid een situatie in gaan. maar vooroordelen over mensen zijn sowieso dom. want aan de buitenkant kan je niet zien wat er van binnen zit. Ja uiterlijk zegt nog niks over het innerlijke.

Elberfeld
23-12-2003, 15:41
Als mensen, natuurlijk. Als rijke tantes waar ik altijd geld van kreeg, toen ik klein was. Als neefjes waarmee ik leuk monopoly kan spelen op de computer. Als nichtjes die stukken beter kunnen line-dancen dan ik (dat zijn de Mexicanen ;) ). Verder vind ik dat iedereen vriendelijk behandeld moet worden, ongeacht ras, afkomst of huidskleur. En zolang ik niet in elkaar geslagen door een zootje tuig met een ‘ik ben halfbloed’-t-shirt, zou ik niet weten waarom ik tegen een halfbloed anders moet kijken dan tegen ieder ander.

Jupiter
23-12-2003, 15:43
Origineel gepost door madv iedereen zit vol met vooroordelen. vooroordelen maakt het makkelijker zodat je niet te veel hoeft na te denken. zonder vooroordelen zou iedereen in deze wereld helemaal gek worden :D mensen gebruiken ze zodat ze niet onvoorbereid een situatie in gaan. maar vooroordelen over mensen zijn sowieso dom. want aan de buitenkant kan je niet zien wat er van binnen zit. Dat klopt wel maar je vergeet dat vooroordelen in stand worden gehouden doordat deze af en toe worden bevestigd. Als je een bepaalde mening of idee over Marokkanen of Nederlanders hebt en deze vind je af en toe terug dan is het moeilijk om deze vooroordeel kwijt te raken. Uit pure luiheid blijf je dan toch aan die vooroordeel vast houden. Maar je hebt niet alleen negatieve vooroordelen. Sommige zijn juist overdreven positief: zwarte mensen zijn goed in sport en dansen of Nederlanders zeggen altijd wat ze denken.

Masriya
23-12-2003, 15:44
Origineel gepost door Elberfeld Als mensen, natuurlijk. Als rijke tantes waar ik altijd geld van kreeg, toen ik klein was. Als neefjes waarmee ik leuk monopoly kan spelen op de computer. Als nichtjes die stukken beter kunnen line-dancen dan ik (dat zijn de Mexicanen ;) ). Verder vind ik dat iedereen vriendelijk behandeld moet worden, ongeacht ras, afkomst of huidskleur. En zolang ik niet in elkaar geslagen door een zootje tuig met een ‘ik ben halfbloed’-t-shirt, zou ik niet weten waarom ik tegen een halfbloed anders moet kijken dan tegen ieder ander. Ik wou maar dat alle mensen daar zo over dachten. :goedzo:

Masriya
23-12-2003, 15:57
Origineel gepost door Multikul Saima let op je taalgebruik, ik heb meerdere mensen aan die ziekte verloren. En aan de starter van dit topic, je bent wie je bent. Het is niet mijn werk dat te beoordelen. Ik ben echter wel tegen interaciale huwelijken, omdat de kinderen vaak in een identiteitscrisis komen en dit soort vragen gaan stellen. Hahaha gelukkig dat ik geen identiteitscrisis heb.

madv
23-12-2003, 15:59
Origineel gepost door Jupiter Dat klopt wel maar je vergeet dat vooroordelen in stand worden gehouden doordat deze af en toe worden bevestigd. ja en op die manier worden ze ook eerst gevormd(ervaringen). als je het echt goed wil uitleggen moet je wel een paar a4tjes voltypen. maar daar ben ik te lui voor :D

sahira
23-12-2003, 16:35
Origineel gepost door Multikul Ik ben echter wel tegen interaciale huwelijken, omdat de kinderen vaak in een identiteitscrisis komen en dit soort vragen gaan stellen. Kinderen komen sowieso wel in een crisis, zeker als ze gaan puberen, dat hoeft niet perse door het interraciale huwelijk van hun ouders te komen.

ZiLaaL
23-12-2003, 19:58

Origineel gepost door Saima12 Luister zuster, Doe je eigen ding en maak je niet druk over die kanker Hollanders. Projecteer en richt je op je eigen groep. Roze varkens is niet het enige ras die hier in Holland woont. Hoezo RAS en hoezo VARKENS?? Je begaat zo al twee aanspreekfouten. Bedenk goed eer u spreekt de volgende keer inshallah.

Pagina's : [1] 2 3