Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : je vriendin gaat een weekendje naar London....

Pagina's : [1] 2 3

LadyW
23-12-2003, 13:54

zeg eens jongens... hoe zouden jullie reageren als je vriendin een weekendje weg gaat met een vriendin.......

Lella_EL_Habiba
23-12-2003, 14:05
Wat zou daar mis mee zijn?

Najib26
23-12-2003, 14:06
Origineel gepost door LadyW zeg eens jongens... hoe zouden jullie reageren als je vriendin een weekendje weg gaat met een vriendin....... Geen idee, want ik doe niet aan haramrelaties. Als het mijn vrouw zou zijn: er is bepaalde termijn dat een vrouw alleen mag reizen zonder mahram. En het ligt eraan wat ze daar gaat doen. Maar ik denk dat het beter is om samen te gaan.

Angel_82
23-12-2003, 14:22
mijn man zou dat niet leuk vinden. Hij zou het me nooit verbieden, maar zal zeker duidelijk maken dat hij het niet leuk vind. (voor mn werk zou het een ander verhaal zijn) En als vrouw zijnde..... zou nooit met vriendinnen een weekendje naar london gaan voor fun. Heb er niet eens behoefte aan. Als ik met hun een weekendje door wil brengen komen ze maar logeren. En als ik naar london zou gaan.... dan niemand minder dan mijn mannetje!! :D :D :zwaai:

LadyW
23-12-2003, 14:24

Origineel gepost door Lella_EL_Habiba Wat zou daar mis mee zijn? dat beweer ik ook niet... vroeg me alleen af hoe de jongens erop zouden reageren....

Lady_moi
23-12-2003, 15:14
londen is een saaie stad..normaal zou ik vandaag gaan met mn broer mja ik hou nie van die stad :)

Amal112
24-12-2003, 16:38
Origineel gepost door Najib26 Geen idee, want ik doe niet aan haramrelaties. Als het mijn vrouw zou zijn: er is bepaalde termijn dat een vrouw alleen mag reizen zonder mahram. En het ligt eraan wat ze daar gaat doen. Maar ik denk dat het beter is om samen te gaan. Najib zou je misschien een stukje uit een hadith ofzo willen plaatsen waar naar voren kan komen dat een vrouw zonder mahram mag reizen.... Het is mij bekend dat dit ten boze is.... alvast bedankt

Najib26
24-12-2003, 16:44
Origineel gepost door Amal112 Najib zou je misschien een stukje uit een hadith ofzo willen plaatsen waar naar voren kan komen dat een vrouw zonder mahram mag reizen.... Het is mij bekend dat dit ten boze is.... alvast bedankt And it is narrated by way of Abu Hurairah that: “It is not permissible for a woman who believes in Allah and the Last Day to travel a distance for one day and one night without a mahram with her.” Abu Saeed narrated that the Prophet (pbuh) said: “A woman is not to travel a distance for two days without her husband or mahram with her.” And Ibn Umar narrated that: “She is not to travel for three nights, except if she has a mahram.” Apparently the differences in narrations are because of the different petitioners and questions in which answers were given to them. Abu Hanifah preferred the last Hadith of Ibn Umar and was of the opinion that a mahram is not needed except in travels in which prayers are shortened (also reported by Ahmad). These hadiths include all types of travel, whether or not it is necessary, like visiting, trading, seeking knowledge, or anything else. http://www.islamonline.net/fatwa/english/FatwaDisplay.asp?hFatwaID=6968

amiira
24-12-2003, 16:50
Origineel gepost door LadyW zeg eens jongens... hoe zouden jullie reageren als je vriendin een weekendje weg gaat met een vriendin....... wat is er mis mee?

zinalady
24-12-2003, 18:28
Ik begrijp niet waarom het niet zou mogen? En dan heb ik het nu over een getrouwd stel. Een man die zijn vrouw die ruimte geeft ...laat alleen maar zien dat hij haar in haar waarde laat en haar die vertrouwen schenkt,Wat is er mooier dan dat? :) Ik kan best begrijpen dat ik later als ik insallah getrouwd ben de behoefte heb om eens een keertje gezellig met vriendinnen,nichten ofmijn zussen een weekendje weg zou willen. Sterker nog ik heb een getrouwde zus met wie ik laatst een weekendje naar duitsland ben geweest. We hebben daar familie bezocht...zijn wezen winkelen...en zelfs naar een voorstelling over de Islam geweest. Ewa wat hebben we dan Haraam gedaan? Tuurlijk zou ik met mijn man overleggen en hem precies laten weten over wat ik ga doen enz maar waarom zou hij je dat niet mogen gunnen? Kan iemand mij een duidelijk argument geven waarom het verkeerd zou zijn??Ben erg benieuwd!! Maha Salaam :zwaai:

WieOWie
24-12-2003, 18:52
Ik ben al een paar keer met vriendinnen op vakantie geweest. Mijn vriend vindt dit heel normaal, want hij doet het zelf ook en we vertrouwen elkaar voor 100%. Trouwens ik heb zo iets van we hebben wel een relatie maar het is toch niet zo dat we getrouwd zijn. Kijk als we getrouwd zijn dan ga ik liever met hem, maar ik zal dan wel zeer zeker de behoefte hebben om met mijn vriendinnen een weekendje bijvoorbeeld weg te gaan. Dus zolang ik nog geen papiertje getekend heb kan ik gaan en staan waar ik wil.

praatjes
24-12-2003, 19:54
Origineel gepost door LadyW zeg eens jongens... hoe zouden jullie reageren als je vriendin een weekendje weg gaat met een vriendin....... Ik kan jou verzekeren dat ze niet gaat! Ik mag het wel, zij niet!

WieOWie
24-12-2003, 20:02
Origineel gepost door praatjes Ik kan jou verzekeren dat ze niet gaat! Ik mag het wel, zij niet! Tzzz waar slaat dit nou weer op zeg. Jij mag wel en zij niet!! Dus met andere woorden: jij haalt jouw vrouw uit de grotten van Marokko zodat jij de baas kan spelen!!

Amal112
24-12-2003, 22:08
Najib harstikke bedankt...mijn vraag is beantwoord...allah ie zajiek inshallah

praatjes
24-12-2003, 22:37

Origineel gepost door WieOWie Tzzz waar slaat dit nou weer op zeg. Jij mag wel en zij niet!! Dus met andere woorden: jij haalt jouw vrouw uit de grotten van Marokko zodat jij de baas kan spelen!! Je hoeft niet perse uit de grotten van Marokko te komen en ik ben jou ook de baas! :p

Pagina's : [1] 2 3