Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Stelling: Moslim Directeur op een katholieke basisschool

stardust
22-12-2003, 13:40

Hello! Ik had laatst een interessante discussie met een kennis van mij. Het ging over het volgende: Hij was ervan overtuigd dat er sprake is van rascisme in Nl. Uiteindelijk vroeg hij mij of ik denk dat het mogelijk is om een islamitische directeur (m/v) te plaatsen in een katholieke basisschool. Ik ben zelf van mening dat dit niet mogelijk is. Wat denken jullie? Kan dit?En zou nee, Zou dit moeten kunnen?

Peej
22-12-2003, 13:43
Wat heeft die vraag te maken met rascisme of discriminatie (ik denk dat je doelt op dat laatste? Dan kun je net zo groed vragen of het mogelijk is dat een islamitische basisschool een katholieke directeur krijgt of nog erger, een homofiele katholieke directeur.

stardust
22-12-2003, 13:46
Hij gaf mij dit als voorbeeld....Hij vertelde mij echter dat er wel ontwikkelingen zijn op dit gebied..

Jupiter
22-12-2003, 13:52
Origineel gepost door stardust Hello! Ik had laatst een interessante discussie met een kennis van mij. Het ging over het volgende: Hij was ervan overtuigd dat er sprake is van rascisme in Nl. Uiteindelijk vroeg hij mij of ik denk dat het mogelijk is om een islamitische directeur (m/v) te plaatsen in een katholieke basisschool. Ik ben zelf van mening dat dit niet mogelijk is. Wat denken jullie? Kan dit?En zou nee, Zou dit moeten kunnen? Als de islamitisch directeur gewoon gezellig mee doet met Sinterklaas en Kerstmis en zich tijdens de Carnaval als piraat verkleedt, mag hij zeker directeur worden. Zo niet, dan heeft hij er niets te zoeken.

Elberfeld
22-12-2003, 14:56

Als iemand directeur wil worden van een katholieke basisschool, en zich vervolgens ook gaat gedragen als een directeur van een katholieke basisschool, mag wat mij betreft iedereen directeur worden. Ik sluit me dus bij Jupiter aan.

AlHoceima_Leila
22-12-2003, 15:27
Origineel gepost door stardust Hello! Ik had laatst een interessante discussie met een kennis van mij. Het ging over het volgende: Hij was ervan overtuigd dat er sprake is van rascisme in Nl. Uiteindelijk vroeg hij mij of ik denk dat het mogelijk is om een islamitische directeur (m/v) te plaatsen in een katholieke basisschool. Ik ben zelf van mening dat dit niet mogelijk is. Wat denken jullie? Kan dit?En zou nee, Zou dit moeten kunnen? ik vind van wel :D

MoUnIa_MiSs_Me
22-12-2003, 16:11
Origineel gepost door Jupiter Als de islamitisch directeur gewoon gezellig mee doet met Sinterklaas en Kerstmis en zich tijdens de Carnaval als piraat verkleedt, mag hij zeker directeur worden. Zo niet, dan heeft hij er niets te zoeken. precies ja:goedzo:

babyvanbelisma
22-12-2003, 16:12
Als je dan als moslim jezelf ertoe kunt zetten die kinderen iets te leren waar je niet achter staat, dan wel, maar ik denk dat dat heel moeilijk is...

stardust
22-12-2003, 20:18
Origineel gepost door babyvanbelisma Als je dan als moslim jezelf ertoe kunt zetten die kinderen iets te leren waar je niet achter staat, dan wel, maar ik denk dat dat heel moeilijk is... PRECIES!! Het lijkt mij dus ook een beetje hypocriet om kinderen iets te leren over Jezus, God etc..terwijl jezelf iets heel anders gelooft..het is tegenstrijdig. Hoe kan je kinderen nu leren bidden..(want dat is dus een katholieke school, iedere keer voordat de les begint, etenstijd en sluitingstijd, terwijl jezelf er niet achterstaat? Tuurlijk je kan het overbrengen, maar uiteraard niet de juiste of volledige overtuiging.

arabchrstn
23-12-2003, 07:53
Tjah...kan een pastoor in de moskee gaan preken... Niet echt denk ik...

babyvanbelisma
23-12-2003, 08:54
Nou, dit is een discussie waar we het tenminste allemaal mee eens zijn..:D

roebla
23-12-2003, 16:45
Origineel gepost door Peej Wat heeft die vraag te maken met rascisme of discriminatie (ik denk dat je doelt op dat laatste? Dan kun je net zo groed vragen of het mogelijk is dat een islamitische basisschool een katholieke directeur krijgt of nog erger, een homofiele katholieke directeur. Het leuke is dat er Islamitische basisscholen zijn met Katholieke directeuren Nog bij Nova geweest :zwaai: een homofiele Katholiek ? de paus zou een hartberoerte krijgen :hihi: