Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : irritante marokaantjes

Pagina's : [1] 2

lady_arabia
21-12-2003, 20:07

(Bericht #) Je kent ze wel die hangjongeren die iedereen lastig vallen geen respect meer, fluiten naar je etc.... Er valt te twijfelen of ze nog iets weten van de islam. Er zijn 2 manieren hoe je met ze om kunt gaan. 1e manier: Je scheld ze uit, indien je sterker bent kun je ze nog een klap geven. Je kunt jezelf beter voelen dan hun omdat jij als moslim met kennis wel weet hoe het moet. 2e manier: Je blijft kalm, benaderd ze met respect. En legt voozichtig uit wat de gewoontes van de profeet mohammed (vzmh) waren. Indien je die kennis niet hebt kun je met je wijsheid hun benaderen. Het jammeren van die jongeren is namelijk dat ze naar de influisteringen van de shitan luisteren. Is het dan niet beter om de shitan als vijand te nemen ipv van die jongeren die gekweld worden. Die jongeren worden door de volgende dingen gekweld: * vaak genieten ze door het gehang een lage onderwijs dit weer betekent dat ze een moeilijke en harde toekomst tegemoet zullen komen * niemand heeft meer respect voor ze ook hun ouders niet * helaas worden ze opgepakt door de politie door hun gedrag wat weer als gevolg een strafblad heeft. Verder hebben ze vaak thuis problemen of hebben ze aandacht nodig. In Nederland is het helaas zo dat die jongeren vaak in de media voorkomen en het bijkomende nadeel is dat vele nederlanders zonder kennis van de islam denken dat die jongeren de islam vertegenwoordigen. Begrijpen jullie nu waarom de kennis van islam nodig is? Wij hebben de taak om zowel die jongeren te helpen maar ook een goed beeld te geven over islam. Ik geef toe dat het moeilijk is om die jongens te benaderen. Maar geloof me als je 99 keer afgewezen bent door zelf uitgescheld te worden en daar naast 1 jongen op het goede pad hebt gewezen geeft dat al genoeg voldoening. Want jij hebt de oema vergroot. Stel je voor dat als je broertje de foute pad opgaat en 1 van de moslims hier zet hem op de juiste pad zul je hem dan niet dankbaar zijn? Ik hoop in het gevolg dat zodra wij weer een `irritante´marokaantje zien we hem zullen zien als een broertje. En proberen hem op de juiste pad te zetten. Want het is ons plicht om elkaar te zien als broeders en zusters van de islam. Ik hoop dat wij moslims op de recht pad blijven. Ik heb gehoord dat er organisaties zijn die de jongens op de recht pad zetten. Ik ken die organisaties helaas niet mocht 1 van jullie dat wel weten hoor ik het graag. Ik ben verder benieuwd naar jullie reacties. Salam alikom, Moslima

samia15
21-12-2003, 20:11
NOU IK HANG OOK VAAK ROND EN JE HEBT GELIJK MEESTE JONGEREN DIE GEEN RESPECT TONEN HEBBEN ECHT VEEL PROBLEMEN DAT IS EEN KREET OM HULP!!!!

Lady_moi
21-12-2003, 20:12
inshallah rabi yehdiehoum amien ..echt waar mooie tekst tbarakallah maar schelden doe je nie da mag ook nie eh :)

AlHoceima_Leila
21-12-2003, 20:12
ik weet wel dat er een coaching programma is waarbij je de jongeren helpt met hun huiswerk maar meer niet

littlegirl
21-12-2003, 20:15

weet je hoe moeilijk die gasten op het rechte pad te zetten is...?? en hoeveel wil je erop het rechte pad zetten..?? het zijn er echt veel hoor.. en sowieso het zijn niet alleen de jongens.. de meisjes ook het is wel goed van je dat je dit hier neer zet enzo.. maar k denk niet dat jer veel mee bereikt... en die jongens een klap geven he.. dan heb je gewoon een hele club op je af.. die gasten zijn niet tevertrouwen je kunt ze het beste negeren en dan zeggen ardoebilahi miena shytani arazjiem (kweenie hoe k ut moe schrijven...) en de opvoeding van die jongeren ligt ook aan de ouders.. of ja ook niet helemaal als ze het willen doen ze het toch... als je nou 1 zo'n jongen van zo'n club trug op het rechte pad zet.. dan denk k dat hij meer kan dan wij.. want het zijn zijn vrienden.. ja toch...?? :zwaai:

lady_arabia
21-12-2003, 20:29
Origineel gepost door AlHoceima_Leila ik weet wel dat er een coaching programma is waarbij je de jongeren helpt met hun huiswerk maar meer niet Als je me kunt vertellen waar die coaching programma wordt gehouden zou ik het zeer op prijs stellen.

sneakynawal
21-12-2003, 20:38
Ik hang altijd thuis rond...

lady_arabia
21-12-2003, 21:04
Origineel gepost door littlegirl weet je hoe moeilijk die gasten op het rechte pad te zetten is...?? en hoeveel wil je erop het rechte pad zetten..?? het zijn er echt veel hoor.. en sowieso het zijn niet alleen de jongens.. de meisjes ook het is wel goed van je dat je dit hier neer zet enzo.. maar k denk niet dat jer veel mee bereikt... en die jongens een klap geven he.. dan heb je gewoon een hele club op je af.. die gasten zijn niet tevertrouwen je kunt ze het beste negeren en dan zeggen ardoebilahi miena shytani arazjiem (kweenie hoe k ut moe schrijven...) en de opvoeding van die jongeren ligt ook aan de ouders.. of ja ook niet helemaal als ze het willen doen ze het toch... als je nou 1 zo'n jongen van zo'n club trug op het rechte pad zet.. dan denk k dat hij meer kan dan wij.. want het zijn zijn vrienden.. ja toch...?? :zwaai: Je kan ook niet iedereen op het rechte pad zetten. Wel gaat het gemakkelijker als iedereen een handje mee helpt. Niet altijd ligt het aan de opvoeding van de ouders hoe vaak heb ik het wel niet gezien dat er in een gezin de 1 studeert en de andere op straat hangt

lady_arabia
21-12-2003, 21:15
Origineel gepost door rabie eyy jullie prate bull shit wat zegge julie allemaal hang jongere doen nix a jazar. als je normaal doet doen ze normaal terug ze respectere mensen die ze moeten respecteren k maak het elke dag mee en we fluiten egt niet of doen iets anders tege meisjes die hoofddoekken dragen maar wel tegen die kanker hoeren met hun strakke broeken en topjes die verdiene meer dan alleen woorden Salam alikom, Beste rabie helaas begrijp je niet veel met wat ik bedoelde. Het is in de islam niet tegestaan om iemand uit te schelden. Inshallah zullen die vrouwen met strakke broeken en topjes de juiste weg zien. Het schiet niet op om zo uit te schelden. De islam vertegenwoordigd geen scheldwoorden.......

miss_saliha
21-12-2003, 21:30
Origineel gepost door rabie inshallah zullen die jongens ook stoppen met schelden, cdan zie ik de probleem niet zitten dus zoals ik begrijp doen jullie dat alleen bij meisje zonder hoofddoek..? ik ken zat meiden die nog erger zijn met hoofddoek...en heb zelf gemerkt dat jongens daar ook hun aandacht neeer zetten...dus het is niet alleen die meiden met de strakke broeken het is andersom ook...maar goed allah o3lam

lady_arabia
21-12-2003, 21:35
Origineel gepost door miss_saliha dus zoals ik begrijp doen jullie dat alleen bij meisje zonder hoofddoek..? ik ken zat meiden die nog erger zijn met hoofddoek...en heb zelf gemerkt dat jongens daar ook hun aandacht neeer zetten...dus het is niet alleen die meiden met de strakke broeken het is andersom ook...maar goed allah o3lam Je hebt gelijk en als een meisje geen hoofddoek aan heeft wil dat per definitie niet zeggen dat ze een slechte moslima is.

lady_arabia
21-12-2003, 21:36
Origineel gepost door rabie juist allah o3lam dus jullie moete niet iedereen over 1 kant schere nu is iedereen die buiten rondhangt een slechte jongen maar dat is niet zo majah denk wat jullie wille want ik zit er niet mee Ik heb het over het gedrag als ik van de bios kom en praat met een vriendin buiten wil dat niet zeggen dat ik een hangjongere ben....

miss_saliha
21-12-2003, 21:40
we hoeven niemand aan 1 kam te scheren...het enige wat helpt is elkaar helpen en steunen...elkaar laten zien waar de fout ligt of wat de fout is...zo komt alles insha allah goed en nog ietss we zijn allemaal moslims wij moeten elkaar helpen!

lady_arabia
21-12-2003, 21:41
Origineel gepost door rabie nou als je een strakke broekje een topje een navelpiercing geen hoofddoek blond geverft haar en dan nog sigaretje in de hand geen slechte moslima noemt ja wie is dan wel slechte moslima Rabie ik heb het alleen over hoofddoek ik heb al die andere zaken er niet bij opgenoemd. En mijn betoog ging er over dat je elkaar helpt en elkaar op de juiste pad te zetten ipv te oordelen en jezelf beter voelen dan de ander.....

miss_saliha
21-12-2003, 21:44

Origineel gepost door rabie ja nou een egte moslima moet wel een hoofddoek om hoor er is geen excuus om dat niet te doen dus.... hier heb je wel gelijk in maar ja niet iedereen denkt er zo over...

Pagina's : [1] 2