Bekijk originele versie : Hoofddoek &Werk
Houbi_hind
24-04-2008, 16:49
Salaam broeders en zusters,
Ik zit met een dilemma ,het zit als volgt,ik wil heel graag inschallah hoofddoek dragen,maar ik zit in een tijdelijke belangrijke functie,waar ik nu bang voor ben is dat mijn aanstelling nooit voor onbepaalde wordt, als ik ineens een hoofddoek ga dragen.
Want moet ik doen,even afwachten tot ik een vaste aanstelling krijg of iets anders.
Madame_G
24-04-2008, 17:11
Lieverd, denk goed na!
Wie garandeert je dat er een morgen is;)?
Wat gaat er vóór, het wereldse leven of je religie?
geer insjaAllah..
ideale_meid
24-04-2008, 17:21
Ik zit met een dilemma ,het zit als volgt,ik wil heel graag inschallah hoofddoek dragen,maar ik zit in een tijdelijke belangrijke functie,waar ik nu bang voor ben is dat mijn aanstelling nooit voor onbepaalde wordt, als ik ineens een hoofddoek ga dragen.
Want moet ik doen,even afwachten tot ik een vaste aanstelling krijg of iets anders.
DUS jij vindt je werk belangrijker dan je geloof en Allah(swt).
Vrees voorhem niemand kan jou garanderen dat je de volgende dag nog leeft, Als jij van allah(swt) houdt dan zal hij ook van jou houden en zal hij jou ook gedenken en steunen in elke situatie dat je wend of keerd. Hij zal jou Insha'allah een beter baan geven ......Amien
:traan1:
ideale_meid
24-04-2008, 17:22
DUS jij vindt je werk belangrijker dan je geloof en Allah(swt).
Vrees voorhem niemand kan jou garanderen dat je de volgende dag nog leeft, Als jij van allah(swt) houdt dan zal hij ook van jou houden en zal hij jou ook gedenken en steunen in elke situatie dat je wend of keerd. Hij zal jou Insha'allah een beter baan geven ......Amien
:traan1:
Werk voor de agira en niet voor nu.... dit is allemaal tijdelijk!
Ik denk dat ze zelf wel door heeft hoe belangrijk het is. Haar vraag was dan ook niet of ze wel of geen hoofddoek op moet doen, maar meer hoe ze dit moet aanpakken.
Ik persoonlijk zou het vragen. Ik zou niet van de ene dag op de ander met een hoofddoek komen als ik weet dat ze er tegen zijn. Zou het zelf namelijk niet prettig vinden om scheef door mijn collega's aangekeken te worden. Zou dan liever zelf de stap nemen om zelf weg te gaan.
-Tehendesht-
25-04-2008, 00:34
Als je ontslagen wordt zul je dan geen brood meer op de plank hebben?
Je hebt de intentie om een hoofddoek te dragen. Het is heel belangrijk om je intenties zo gauw mogelijk in daden om te zetten. Want wie garandeert je dat je morgen nog je bedje uitstapt en naar je werk gaat?
Mijn naseeha (advies) aan jou beste zuster:
Toon vandaag nog berouw aan Allah (swt) voor al die tijd dat je geen hoofddoek hebt gedragen. Beloof Allah (swt) dat je de hoofddoek nooit meer af zal doen. Doe vervolgens een doe3a waarin je Allah (swt) smeekt je te helpen. Draag je hoofddoek dan morgen naar je werk. (Graag op de correcte wijze, anders hoef je hem niet eens aan te doen).
En vertrouw op Allah (swt).
Weet dat; soms vinden wij iets slecht, terwijl dat goed/positief voor ons kan zijn. En soms vinden wij iets goed, terwijl dat slecht/negatief voor ons kan zijn. Allah (swt) heeft Kennis over alles. Smeek daarom Allah (swt) je te helpen en je bij te staan.
lenalena
27-04-2008, 16:19
Salaamoualaykoum
Ik studeer dit jaar af, en ik ben opzoek naar vast werk. Ondanks ik tot nu toe goeie aanbiedingen krijg, ik aanvaard geen job indien ik mijn hoofddoek moet uitdoen. In u geval, ookal wordt je ontslaan, of je krijgt negatieve reacties, who cares. Je doet het voor je eigen en inderdaad als je morgen niet meer leeft, was die werk het niet waard, maar je hoofddoek wel.
Draag je hoofddoek en inchAllah zal je kracht en steun krijgen van Allah soubhanah wa tahalah.
elhobgataar
27-04-2008, 22:52
ik begrijp best wel dat je ff twee keer moet nadenken voordat je een hoofddoek wilt aan doen.
als ik jou was zou ik niet doen TOTDAT JE VASTIGHEID hebt! maar dat is mijn mening!
laat zien dat je een marokkaanse vrouw bent met brains.. en als ze je eenmaal een contract geven, dan kan je een hoofddoek nog altijd opdoen! ze gaan je toch niet ontslaan! mag niet, kan niet! en vooral niet om die reden!
als k jou was zou ik er ook nog niks over zeggen!
miss_anonymous
27-04-2008, 22:57
Dat is een afweging dat jij moet maken; is je geloof belangrijk of dat baantje? Ik zou al snel een keuze hebben gemaakt!
elgair insha Allah
dat was het tussen die markouch de hond en imam fawaz.......(^-^!)
markouch de hond zegt....als j wilt werke moet je hoofddoek af doen......
imam fawaz zegt hoofddoek moet kunne ook al als j gaat werke is je recht......kan niet afwijze om een hoofddoek.....
markouch is een hond....(^_^!)....praat altijd over gellijke rechte bla bla bla en over homos en gelijkheid.......
imam fawaz zegt je praat over gelijk behandelen en homo rechten...maar je bent nooit bezig voor de moslims die moeite aan werk kome met een baard of mense die hoofddoek drage........
en nu zegge markouch de hond dat ie excusses moet krijge....en aboutaleb de anus likker........zegt dat ie moet ontslage worde....
begrijp je.....(^_^)
deze is voor markouch en aboutaleb (^_^)
http://gregoriusnekschot.nl/mans/media/fuck-you-002.jpg
Zonnetje_78
28-04-2008, 00:21
Assalamoe aleikoum,
Ik vind het een beetje makkelijk om te zeggen dat deze zuster haar werk dus belangrijker vindt dan haar geloof.
Misschien moet zij wel werken om de rekeningen te betalen.
Dan kan zij ook niet op deze manier haar baan riskeren.
Ik zou het gewoon bespreken met mn werkgever. En dan niet dat je toestemming gaat vragen aan je baas maar gewoon jezelf sterk opstellen en uitleggen dat je er aan toe bent om deze stap te gaan nemen en dat het verder geen invloed zal hebben op je werkzaamheden.
Mochten ze het toch verbieden (wat bijna niet meer kan tegenwoordig) dan kan je zelf alvast gaan solliciteren voor iets anders insha'Allah.
Vertrouw erop dat Allah (swt) degene is die jou rizq geeft en dat Hij je zeker iets beters ervoor teruggeeft, mocht je toch deze baan verliezen.
Wassalaam,
Zonnetje
lina2003
28-04-2008, 09:00
Gewoon er open over praten met je teamleider, vaak wordt er gedacht dat het niet geaccepteerd gaat worden. Je kwaliteiten verwijderen niet als je een hoofddoek gaat dragen, je krijgt de functie op basis van je kwaliteten als werknemer.
Magrabiatje
28-04-2008, 15:03
dat was het tussen die markouch de hond en imam fawaz.......(^-^!)
markouch de hond zegt....als j wilt werke moet je hoofddoek af doen......
imam fawaz zegt hoofddoek moet kunne ook al als j gaat werke is je recht......kan niet afwijze om een hoofddoek.....
markouch is een hond....(^_^!)....praat altijd over gellijke rechte bla bla bla en over homos en gelijkheid.......
imam fawaz zegt je praat over gelijk behandelen en homo rechten...maar je bent nooit bezig voor de moslims die moeite aan werk kome met een baard of mense die hoofddoek drage........
en nu zegge markouch de hond dat ie excusses moet krijge....en aboutaleb de anus likker........zegt dat ie moet ontslage worde....
begrijp je.....(^_^)
deze is voor markouch en aboutaleb (^_^)
http://gregoriusnekschot.nl/mans/media/fuck-you-002.jpg
whahahahaahahaahahahhaahahahahahahahahahhaahahahah hahahahah
wollah je hebt helemaal gelijk whahahahahaahahha
BoraSita
28-04-2008, 15:48
Bespreek het eerst met je werk. :)
benii_nasira
28-04-2008, 15:59
je moet kiezen voor je geloof en leven kies wat het beste voor je is
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.