Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : varkensgelatine in zalmslaatje

fat0sJj
23-04-2008, 16:42

tfoe k had er net zo'n zin in en dan zie ik dat het niet mag :jammer: k zal dus verder moeten zoeken naar eten::( (

jasmijntje21
23-04-2008, 16:44
overal zit dat wel in... er is zelfs verteld door een imam dat het toegestaan is omdat het moeilijk is te voorkomen...

Jongenman83
23-04-2008, 16:49
Ja indd... alle energydrankjes (red bull, bullit, vpower) die er op de wereld zijn bevatten ook taurine. Dat wil dus zeggen dat je dat ook niet mag, verder zit gelatine in zo goed als elk snoepgoed, kauwgum etc. Dus dan zou je niks meer mogen.

oprechtt
23-04-2008, 16:51
tfoe k had er net zo'n zin in en dan zie ik dat het niet mag :jammer: k zal dus verder moeten zoeken naar eten::( ( Je moet die van de c1000 nemen daar zit geen gelatine in, die lanwerpige bakje:)

oprechtt
23-04-2008, 16:52

tfoe k had er net zo'n zin in en dan zie ik dat het niet mag :jammer: k zal dus verder moeten zoeken naar eten::( ( ik krijg helemaal zin in alhouceima nu ik je plaatje zie:(

Jongenman83
23-04-2008, 16:54
ik krijg helemaal zin in alhouceima nu ik je plaatje zie:( 2008 aanwezig :banana:

Zonnetje_78
23-04-2008, 22:08
Ja indd... alle energydrankjes (red bull, bullit, vpower) die er op de wereld zijn bevatten ook taurine. Dat wil dus zeggen dat je dat ook niet mag, verder zit gelatine in zo goed als elk snoepgoed, kauwgum etc. Dus dan zou je niks meer mogen. Dan zou je niks meer mogen? Soebhan'Allah, het is gewoon een kwestie van een ander merk pakken en de ingredienten lezen. Van alles heb je ook soorten waar het niet in zit, zelfs drop, pudding etc. En al zouden er geen alternatieven zijn. Is snoep dan een 1e levensbehoefte waar we niet zonder kunnen? Nee, ik vind het geen geldig argument om te zeggen dat het mag omdat je anders niks meer kan eten. Ik weet dat er meningsverschillen zijn over gelatine. Volgens sommige geleerden is het toegestaan. Ik was al gestopt met gelatine voor ik daar achter kwam en ik ga gewoon zo door insha'Alah. In ieder geval mijdt ik dan het twijfelachtige. Taurine is weer een heel ander verhaal... Wassalaam, Zonnetje

Jongenman83
24-04-2008, 00:29
Dan zou je niks meer mogen? Soebhan'Allah, het is gewoon een kwestie van een ander merk pakken en de ingredienten lezen. Van alles heb je ook soorten waar het niet in zit, zelfs drop, pudding etc. En al zouden er geen alternatieven zijn. Is snoep dan een 1e levensbehoefte waar we niet zonder kunnen? Nee, ik vind het geen geldig argument om te zeggen dat het mag omdat je anders niks meer kan eten. Ik weet dat er meningsverschillen zijn over gelatine. Volgens sommige geleerden is het toegestaan. Ik was al gestopt met gelatine voor ik daar achter kwam en ik ga gewoon zo door insha'Alah. In ieder geval mijdt ik dan het twijfelachtige. Taurine is weer een heel ander verhaal... Wassalaam, Zonnetje Hoezo is taurine weer een ander verhaal :S Het dier is toch niet halal geslacht...:moe:

Rokana
24-04-2008, 03:41
Taurine is voor het eerst in 1827 door de chemici Leopold Gmelin und Friedrich Tiedemann uit de ossengal (stier|Bos taurus) geïsoleerd en aanvankelijk gal-asparagine genoemd. De naam „taurine“ is afkomstig van de latijnse benaming voor stierengal, Fel tauri, en wordt in 1838 voor het eerst in de literatuur gebruikt. Aan deze tamelijk toevallig ontstane naam heeft taurine vermoederlijk het ontstaan van talrijke legenden over zijn afkomst en werking te danken. Taurine wordt vaak een aminozuur genoemd, zelfs in de wetenschappelijke literatuur[1][2][3], maar aangezien taurine geen carboxylgroep bevat, is het in strikte zin geen aminozuur. Het bevat wel een sulfonzuurgroep en is daarom een aminosulfonzuur. Taurine wordt industrieel uit etheen, ammoniak en natriumsulfiet gesynthetiseerd.

Channelle22
24-04-2008, 06:38
lekkere bende dus

Zonnetje_78
24-04-2008, 20:56
Hoezo is taurine weer een ander verhaal :S Het dier is toch niet halal geslacht...:moe: Het is een ander verhaal omdat er voor taurine geen dier geslacht hoeft te worden.....haha! (Zie de reactie van Rokana) En zelfs al zou het van een dier afkomstig zijn, dan betekent het niet dat het automatisch onder dezelfde categorie valt als gelatine. thank you Rokana :kus: x Zonnetje