Bekijk originele versie : Het leven van een halfbloedtje???
Jemal2002
13-09-2002, 11:58
Hoe wordt je behandelt door volbloed Marokkanen?
Wordt je ook beschouwt als een Marokkaan?
Als je bijvoorbeeld zou zeggen dat je Nederlands bent, wordt je dan vreemd aangekeken, of verbannen?
Wat zijn jullie ervaringen.
Ps.
Zijn er ook andere combinaties dan alleen Marokkaans en Nederlands???
Ik hoor het graag
Ja, half Indo en half Nederlands.
GEEN Moslim Indo!!!
Never nooit problemen mee gehad.
Het is een voorrecht om van beide culturen te mogen genieten.
Het is iets om met recht trots op te zijn!
Ik ben geen halfbloedje dus ik weet t niet
maar ik heb wel halfboeldjes vriendinnen en ik ga gewoon hetzelfde met ze om als met andere maroc meiden dus voor mij maakt het niks uit wat voor bloed je allemaal hebt.
Jemal2002
13-09-2002, 13:29
bedankt voor je reactie Hind :goedzo:
Nounousa
13-09-2002, 14:28
Zeker wel graag gedaan hoor...
Jemal2002
13-09-2002, 15:15
Origineel gepost door Mounirtje
salaam broeder alles goed , maak je niet druk .
ik ben trouwens surimamer en gedeelte arabier(saoedie).
ik word gewoon normaal behandeld we zijn gewoon allemaal
broeders en zusters van elkaar.
beslama
mooi combi!
:zwaai:
Hallo allemaal,
Ik ben zelf half marokaans/ half indisch. En ik vond het toen ik jonger was ontzettend moeilijk!! Nu is het nog steeds moeilijk, maar nu weet ik hoe ik ermee omga. Maar vooral de marokanen hebben het me heel moeilijk gemaakt. En ondanks dat ik me meer marokaans voel dan indisch, omdat ik marokaans ben opgevoed, hebben de marokanen me het meest pijn gedaan! Maar ik begrijp het wel......
SmoothScorpio
13-09-2002, 16:21
ik ben nieuw hier mensen alles goed?? mooi zo!
ik ben zelf half nl half marokaans ik ben helemaal nederlands opgevoed
dus ik kan geen arabisch ik wist tot voor kort geen moer van de marokaans cultuur af ik kan niet eens met me eigen familie daar communiceren...dat is natuurlijk wel nep
k heb me vader ook vaak genoeg geschreewt dat ie me niet eens arabisch heeft geleerd haha wat is dat marokaan die niet eens marokaans spreekt je weet toch
wanneer ik in de stad loop kijken marokanen me meestal ook een beetje vreemd aan...ze zien wel dat ik marokaans ben maar toch wel iets anders al gewoonlijk
maar je moet gewoon schijt hebben weet je
ik ga me niet gedragen omdat marokanen zo of zo doen ik ben gewoon mezelf...
Nounousa
13-09-2002, 16:26
Origineel gepost door trinity
Hallo allemaal,
Ik ben zelf half marokaans/ half indisch. En ik vond het toen ik jonger was ontzettend moeilijk!! Nu is het nog steeds moeilijk, maar nu weet ik hoe ik ermee omga. Maar vooral de marokanen hebben het me heel moeilijk gemaakt. En ondanks dat ik me meer marokaans voel dan indisch, omdat ik marokaans ben opgevoed, hebben de marokanen me het meest pijn gedaan! Maar ik begrijp het wel......
Ben ik ff blij dat het bij mij wel goed gaat??
MAAR hoesow?? je begrijpt het wel??
Defineer dat eens nader??
M3ha salama
Hind:zwaai:
Hey Hindje,
Het gaat heus wel goed, maar het was gewoon moeilijk.
Nounousa
13-09-2002, 17:02
Hey Hindje,
Het gaat heus wel goed, maar het was gewoon moeilijk.
Dat vind ik echt jammer echt waar, ik gun je dat niet ik vind dat iedereen geaccepteerd moet worden waar hij ook vandaan komt of wat zijn/haar afkomst ook is , we zijn tog allemaal moslims??
broeders en zusters van elkaar???
M3ha salama
Hind
Oja als je ooit erover ietys kwijt wil ofsow of gewoon ervaringen wil uitwisselen ik ben er
Ik vind het ook jammer en ik bedoelde met ik begrijp het wel, dat ik niemand iets kwalijk neem.
Jemal2002
13-09-2002, 17:18
Hallo allemaal,
Hoi Trinity
jou verhaal klikt bekent in de oren.
dit hoor ik vaker van halfbloedtjes die ik ken.
in het algemeen maken marokkanen het moeilijk voor halfbloedtjes. Waarom ze dit doen is nog een beetje vaag, maar het fenomeen van een halfbloedtje is nog steeds vreemd voor marokkanen "je bent marokkaan" of "je bent geen marokkaan" maar "ik ben half marokaan half ....." dat is missschien moeilijk voor ze om te verwerken (verklaren).
Over 3 generaties zal het wel anders zijn denk ik, dan zijn er nog meer halfbloedtjes dan zullen ze er wel aangewend zijn....insha'allah.
Hallo Jemal,
Ja, insha' allah dat het later anders zal zijn. Vooral nu het ook vaker voorkomt. En vooral wanneer de kinderen marokaans worden opgevoed.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.