Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Is de islamitische vrouw onderdrukt???

Pagina's : [1] 2

lady_arabia
20-12-2003, 18:42

Is de islamatische vrouw geimancipeert? (Bericht #) Nou om die vraag te beantwoorden wil ik 2 vrouwen met elkaar vergelijken namelijk de islamitische vrouw en de westerse vrouw. Laten we beginnen met de westerse carriere vrouw. Laten we haar voor het gemak Linda noemen Linda heeft naar mijn mening een moeilijk leven vaak heb ik ook medelijden met ze. Vanaf haar 18e jaar moet ze in staat zijn om voor zich zelf te zorgen en leven in een armzalige studentenflatje. Verder is ze geimancipeert en kleed ze zich zo als zij wil. Korte rokjes zijn helemaal geen probleem het wordt namelijk gedragen omdat zij het zelf mooi vinden en niet om de mannen te behagen. Verder is carriere heel erg belangrijk zo belangrijk dat haar kinderen worden opgevoed in een kinderdagverblijf. En nu komt het op haar 50e verjaardag is ze van plan om te stoppen met werk. Maar met wie moet ze omgaan, haar kinderen hebben het te druk immers zij had het ook te druk met carriere. Zoals we hebben gelezen in polls van krantenkoppen zijn er vele scheidingen. Haar man is inmiddels van haar gescheiden ze is niet meer zo mooi als vroeger en had immers ook nooit tijd voor hem. Op haar 65e is ze rijp voor een bejaardenhuis. Laten we nu overgaan naar de moslim vrouw in Nederland die door vele rechtse partijen en media wordt beschreven als de onderdrukte vrouw. Haar leven ziet er zo uit. Laten we haar voor het gemak Fatima noemen. Fatima is opgegroeid in een familie waarbij familiebanden erg belangrijk zijn. Na haar studie is ze getrouwd met Ali. De verhoudingen in hun relatie zijn gelijkwaardig maar er is toch een verschil tussen man en vrouw. De mannen zijn namelijk sterker gebouwd en de vrouwen zijn emotioneler. Vanwege deze verschillen zijn de verhoudingen in het gezin ook anders. In het gezin staat voor Fatima de opvoeding van haar kinderen en zorg voor haar man op nummer 1. Daarnaast heeft ze nog een parttime baan omdat het in de islam niet verboden is te werken. Immers Khadija de vrouw van de profeet mohammaed (vzmh) was een zakenvrouw. Dit zijn de eigenschappen van Fatima; Ze is goed opgeleid ze heeft een wo studie afgerond omdat in de Koran is vermeld dat zowel mannen als vrouwen de wetenschap moeten uitoefenen. Verder is ze gesluierd ze wil alleen dat haar man haar schoonheid ziet. Ze geeft zowel haar man en haar kinderen veel liefde. Dit zijn de eigenschappen van Ali. Ali is ook een goedopgeleide man hij verdient zijn brood op een eerlijke manier. Geeft veel liefde aan zijn vrouw en kinderen. Dit omdat de profeet mohammed (vzmh) deze gewoontes ook had. De profeet (vzmh) is de voorbeeld van Ali. Inmiddels is Fatima 65 jaar. Zij en Ali kunnen niet meer voor zich zelf zorgen en worden opgevangen door hun kinderen. Hun kinderen kunnen het niet verdragen dat hun ouders worden opgevangen in een bejaardenhuis. Het is immers in de Islam verboden om je ouders aan hun lot over te laten. Fatima heeft ook een hoge positie in de familie, iedereen heeft respect voor haar en steunt haar. Dus wat ik me afvraag wie is er nu onderdrukt Fatima of Linda?

Lady_moi
20-12-2003, 18:48
linda meskiena zo zielig in een bejaardentehuis ..

Narkotic
20-12-2003, 18:49
vergeet niet af te sluiten door "DIT WAS LADY_ARABIA ALJAZEERA VANUIT FORUM"

lady_arabia
20-12-2003, 18:51
Origineel gepost door Narkotic vergeet niet af te sluiten door "DIT WAS LADY_ARABIA ALJAZEERA VANUIT FORUM" Dit was lady arabia aljazeera vanuit forum ik ga nu over naar narkotic

lady_arabia
20-12-2003, 18:53

Origineel gepost door Blijf_lachen Niemand, alleen bij Fatima is er sprake van "elbaraka"Ze leeft volgens de koran en kijk hoe het is gegaan> perfect.Ze heeft hier goed geleefd en is haar na de dood insallah ook ook een leuke leven op te wachten in de hemel. Linda is naar mijn idee ook niet onderdrukt, alleen ze heeft zowel hier geen leuk leventje als na de dood. Dit allemaal omdat ze niet volgens de koran leeft. Wordt je niet onderdrukt als het volgende met je gebeurd: Je carriere is belangrijker dan de kids je wordt onderdrukt in de bejaardenhuis niemand vind je belangrijk. Dankzij de media verwacht de maatschappij dat je er goed uit moet zien.

Lady_moi
20-12-2003, 18:58
Origineel gepost door lady_arabia Dit was lady arabia aljazeera vanuit forum ik ga nu over naar narkotic :confused: ... :melig:

lady_arabia
20-12-2003, 19:04
Origineel gepost door Blijf_lachen Je hebt gedeeltelijkgelijk, maar feit blijft dat je zelf er voor kiest, toch? Tuurlijk net zo vrijwillig als de moslims voor de islam kiezen.

Narkotic
20-12-2003, 19:13
Origineel gepost door lady_arabia Dit was lady arabia aljazeera vanuit forum ik ga nu over naar narkotic Dit was het dan voor vandaag beste kijkers Tot morgen SAME TIME SAME CHANNEL

Lady_moi
20-12-2003, 19:15
Origineel gepost door Narkotic Dit was het dan voor vandaag beste kijkers Tot morgen SAME TIME SAME CHANNEL :zwaai:

lady_arabia
20-12-2003, 19:17
Origineel gepost door Narkotic Dit was het dan voor vandaag beste kijkers Tot morgen SAME TIME SAME CHANNEL :zwaai:

Lampjuh
20-12-2003, 19:31
Origineel gepost door lady_arabia Is de islamatische vrouw geimancipeert? (Bericht #) Dus wat ik me afvraag wie is er nu onderdrukt Fatima of Linda? Beide zijn niet onderdrukt, maar er zijn andere gevallen. Waarbij de mannen die jammer genoeg niet goed opgeleid zijn en het geloof ook niet helemaal goed begrijpen en misbruik van maken. Bij deze gevallen wordt de vrouw wel onderdrukt door bijvoorbeeld niet te mogen werken, het huis niet uit mogen komen en sommige vrouwen krijgen ook de klappen, maar dat komt denk ik meer voor bij de oude generaties

Lampjuh
20-12-2003, 19:32
Origineel gepost door lady_arabia Dit was lady arabia aljazeera vanuit forum ik ga nu over naar narkotic hahahahaha en nu krijgt Lampjuh het woord :D

Lampjuh
20-12-2003, 19:35
Origineel gepost door lady_arabia Wordt je niet onderdrukt als het volgende met je gebeurd: Je carriere is belangrijker dan de kids je wordt onderdrukt in de bejaardenhuis niemand vind je belangrijk. Dankzij de media verwacht de maatschappij dat je er goed uit moet zien. Linda had zichzelf onderdrukt en ik zou het geen onderdrukken vinden, ze ging voor wat ze zelf wilde doen dat wat zei deed vond ze een leuk leven, dan spreken we niet over onderdrukken vind ik

Lampjuh
20-12-2003, 19:37
Origineel gepost door Narkotic Dit was het dan voor vandaag beste kijkers Tot morgen SAME TIME SAME CHANNEL Hey hallooooo ik wil ook opname doen en mn mening uiten :ego:

lady_arabia
20-12-2003, 19:37

Origineel gepost door Lampjuh hahahahaha en nu krijgt Lampjuh het woord :D Haha ok als je het zo ziet is het geen ondrukking je hebt gelijk

Pagina's : [1] 2