Bekijk originele versie : Jonge A'damse Marokkaan voelt zich thuis
AlHoceima_Leila
20-12-2003, 16:29
Jonge A'damse Marokkaan voelt zich thuis
Marokkaanse jongeren in Amsterdam hebben een positief beeld van hun toekomst en zijn in het algemeen tevreden over hun school. Ook voelen ze zich goed thuis in de hoofdstad, zo valt te lezen in het Parool. De krant publiceert vandaag de resultaten van een omvangrijk onderzoek door onderzoeksbureau O + S en het Parool onder Marokkaanse jongeren tussen 12 en 18 jaar. In de hoofdstad wonen nu circa 8.800 Marokkaanse jongeren in deze leeftijdscategorie, acht keer zoveel als in 1993.
Marokkaanse jonger willen een vak leren, carrière maken en geld verdienen. Wél blijven ze zich nadrukkelijk Marokkaan voelen, in bijna 50% van de gevallen méér Marokkaans dan Nederlands. De meisjes willen werken als ze getrouwd zijn, en van de jongens mogen zij dat ook.
Marokkaanse meisjes moeten niets weten van Nederlandse jongens. Ruim 70% van alle jongeren wil trouwen met een Marokkaanse partner.
Bij het onderzoek is de specifieke groep hardekernjongeren, die verantwoordelijk zijn voor het negatieve beeld van jonge Marokkanen, niet meegenomen. ''Wie niet participeert in de maatschappij, participeert ook niet in onderzoeken,'' luidt het commentaar van de onderzoekers.
De overgrote meerderheid van de jongeren beschuldigt de media ervan dat die een verkeerd beeld schilderen van de Marokkanen. Zij herkennen zich niet in de probleemgroep. De onderzoekers waarschuwen dat ''we'' nog verder van huis zijn als het merendeel van de jonge Marokkanen, omdat zij het gevoel hebben verward te worden met de kleine groep raddraaiers, zich gaat gedragen naar de verwachting die anderen van hen hebben.
Zie je en sommige blijven maar beweren dat marokkanen niets doen om te willen "integreren" ookal zijn ze hiero geboren
Ik ben Trots op de Amsterdammers !!!!!!
GeenLeven
20-12-2003, 17:02
Ook al zijn het Amsterdammers :goedzo:
Ik als Rotterdammer :wijs: kan hun natuurlijk niet teveel complimenten geven :hihi:
:D
Ik dacht dat er zoveel marokkanen in Amsterdam woonde dat die harde kern toch niet meetelt in de statastiek.
Maar ja der is altijd wel iemand te vinden die de harde kern overlast jongeren van marokkaanse afkomst belangrijker vindt dan de grootte massa.
Misschien moet je eens bij de VVD soliciteren, Hirshi vindt de criminelen en de orthodoxen ook belangrijker dan iedereen die het wel goed doet....
Enne ik ben ook blij datik Amsterdammer ben :boogie: de liefste stad van Nederland
AlHoceima_Leila
20-12-2003, 18:35
Origineel gepost door GeenLeven
Ook al zijn het Amsterdammers :goedzo:
Ik als Rotterdammer :wijs: kan hun natuurlijk niet teveel complimenten geven :hihi:
:D
oke dan
AlHoceima_Leila
20-12-2003, 18:37
Origineel gepost door JamalZegt
Bij het onderzoek is de specifieke groep hardekernjongeren, die verantwoordelijk zijn voor het negatieve beeld van jonge Marokkanen, niet meegenomen. ''Wie niet participeert in de maatschappij, participeert ook niet in onderzoeken,'' luidt het commentaar van de onderzoekers.
Laat ik hen als eerst vragen hoe ze weten wie er wel en niet crimineel is. Bovendien, als het BEKEND is wie die criminelen dan zijn, is het onzin om hen uit te sluiten van onderzoeken, daarmee blokkeer je ze de toegang tot de maatschappij. Immers, als je ook hen ondervraagt zul je erachter komen wat ze dwars zit, hoe het komt dat ze zulk gedrag vertonen, waarna er maatregelen genomen kunnen worden.
Dat zouden die amateuristische ' onderzoekers' moeten weten.
jah goeie vraag maar jah
het is niet mijn onderzoek dusssssss
thalla frasekoum :zwaai:
AlHoceima_Leila
20-12-2003, 18:38
Origineel gepost door rnaj
Misschien moet je eens bij de VVD soliciteren, Hirshi vindt de criminelen en de orthodoxen ook belangrijker dan iedereen die het wel goed doet....
Enne ik ben ook blij datik Amsterdammer ben :boogie: de liefste stad van Nederland
ik heb die onderzoek niet gedaan maar jah
enne goede zo amsterdammerje
Ik bedoelde dan ook dat Jamel moest solliciteren als persoonlijk assistent van Hirshi
AlHoceima_Leila
20-12-2003, 21:03
oh oke dan
Nabila20
20-12-2003, 22:50
Assalamoe alaikoem,
Eindelijk even iets anders....:)
Origineel gepost door JamalZegt
Laat ik hen als eerst vragen hoe ze weten wie er wel en niet crimineel is. Bovendien, als het BEKEND is wie die criminelen dan zijn, is het onzin om hen uit te sluiten van onderzoeken, daarmee blokkeer je ze de toegang tot de maatschappij. Immers, als je ook hen ondervraagt zul je erachter komen wat ze dwars zit, hoe het komt dat ze zulk gedrag vertonen, waarna er maatregelen genomen kunnen worden.
Dat zouden die amateuristische ' onderzoekers' moeten weten.
In plaats van dat je zit onderzoek gaat afkraken zou je blij moeten zijn dat nu ook eens één (er zijn er ongetwijfeld meer) van de positieve kanten van de Marokkaanse jeugd in Amsterdam wordt belicht.
Jij bent volgens mij echt zo'n radicale zwartkijker die alles alleen maar negatief wil zien en die achter iedere boom een anti-Marokkaans/anit-Islamitisch spook ziet.
Het is helemaal niet zo dat de onderzoekers de criminele Marokkaanse jongeren buiten de maatschappij willen zetten.
Dat kan dat tuig zelf goed genoeg.
En als men het onderzoek bijvoorbeeld heeft uitgevoerd onder Marokkaanse jeugd op scholen weet men meteen zeker dat men geen criminele Marokkaantjes heeft geïnterviewd. want dat tuig is al lang van school weggelopen.
Ik ben in ieder geval blij met deze positieve berichten.
lela_Hanan
21-12-2003, 16:25
Salaam Beste Broeders en Zusters,
Ik denk zelf ook dat de gemiddelde marokaan zich in Nederland thuis voelt...en zich zelf ook als Marokaans-Nederlands beschouwt!
De media geeft een slecht beeld vant het kleine aantal jongeren dat zich misdraagt!Want de meeste leiden hun eigen leven...en letten daar helemaal niet op...hebben een baan, opleiding, toekomst etc..
Wa salamoe 3alaikoem!
AlHoceima_Leila
21-12-2003, 16:45
Origineel gepost door papa
Natuurlijk doen marokkaanse jongeren hun best, dat is niet meer dan normaal. En die paar die raar doen heb je altijd want afwijkend gedrag is iets menselijks en heeft niks te maken met je afkomst. Als mensen dat vaker beseften in plaats van te geloven wat de media berichten zouden dergelijke onderzoeken niet eens nodig zijn.
juist jahhhhhhhhhhhhh
AlHoceima_Leila
21-12-2003, 16:47
Origineel gepost door Nabila20
Assalamoe alaikoem,
Eindelijk even iets anders....:)
Mijn GedachTe
AlHoceima_Leila
21-12-2003, 16:49
Origineel gepost door Peej
In plaats van dat je zit onderzoek gaat afkraken zou je blij moeten zijn dat nu ook eens één (er zijn er ongetwijfeld meer) van de positieve kanten van de Marokkaanse jeugd in Amsterdam wordt belicht.
Jij bent volgens mij echt zo'n radicale zwartkijker die alles alleen maar negatief wil zien en die achter iedere boom een anti-Marokkaans/anit-Islamitisch spook ziet.
Het is helemaal niet zo dat de onderzoekers de criminele Marokkaanse jongeren buiten de maatschappij willen zetten.
Dat kan dat tuig zelf goed genoeg.
En als men het onderzoek bijvoorbeeld heeft uitgevoerd onder Marokkaanse jeugd op scholen weet men meteen zeker dat men geen criminele Marokkaantjes heeft geïnterviewd. want dat tuig is al lang van school weggelopen.
Ik ben in ieder geval blij met deze positieve berichten.
je hebt gelijk
AlHoceima_Leila
21-12-2003, 16:50
Origineel gepost door tetouani1984
ik ben in amsterdam geboren en getogen maar ik voel me helemaal niet thuis in amsterdam ik ben liefer in men vaderland maroikko ..
wat houdt je dan tegen als ik vragen mag ?
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.