Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : positieve discriminatie....??

Pagina's : [1] 2

NADORGEKK
20-12-2003, 15:23

DE STELLING LUID: ''marokkanen hebben positieve disciminatie nodig'' wat vinden jullie ervan??? ja..... ik zelf denk dat het makelijker voor ons zou zijn om ons te bewijzen in de nerderlandse samenleving wanneer we wat meer positieve discriminatie krijgen.. de 22 jarige bouchra el ghachie zegt ; nee.....marokkanen moeten ophouden met zelfmedelijden hebben , want we zijn zelfschuld aan het negatieve beeld dat de maatschappij heeft over ons. hier ben ik het dus absoluut niet mee eens...ik bedoel het moet maar eens ophouden met alle marokkanen over 1 kam te scheren een marokkaan is een individueel!!!

henray
20-12-2003, 15:59
Wat bedoel je precies?? Positieve discriminatie op de arbeidsmarkt??

NADORGEKK
20-12-2003, 16:16
hahaha in de nerlandse samenleving sukkel

henray
20-12-2003, 17:12
He sukkelientje; posititieve discriminatie betekent dat je de ene groep bevooroordeeld op een andere ! bijvoorbeeld in werk: bij gelijke geschiktheid de voorkeur geven aan een vrouwelijke kandidaat is positieve discriminatie. In de samenleving? Wat in de samenleving? Het totale aanzien van de Marokkaanse bevolkingsgroep? Meer positieve Public relations dus. De maatschappij dat ben JIJ: Je bent zelf ook verantwoordelijk voor het aanzien van: het feit dat je op een normale vraag direct sukkel in het antwoord schrijft raakt A. kant nog wal en B. draagt zeker niet bij tot een positief beeld.

sahira
20-12-2003, 17:19

Origineel gepost door henray De maatschappij dat ben JIJ: Je bent zelf ook verantwoordelijk voor het aanzien van: het feit dat je op een normale vraag direct sukkel in het antwoord schrijft raakt A. kant nog wal en B. draagt zeker niet bij tot een positief beeld.

grendel
20-12-2003, 17:25
Origineel gepost door NADORGEKK hahaha in de nerlandse samenleving sukkel P D in de Nederlandse samenleving: NEE P D op de arbeidsmarkt: als door ontwikkelingen in de NEDERLANDSE SAMENLEVING dit noodzakelijk is: JA (tevens voor vrouwen, gehandicapten)

sahira
20-12-2003, 17:38
Maar zou het helpen, positieve discriminatie? Ik heb liever dat men me aanneemt voor mijn kwaliteiten, dat ik én vrouw én allochtoon ben moet toch niet uitmaken? Sowieso...geen discriminatie, zowel negatief als positief...straks roepen de autochtonen over 10 jaar ook om positieve discriminatie.. :D

rnaj
20-12-2003, 18:37
PD zal geen positieve invloed hebben op het negative stigma van de marok-gemeenschap. Sterker het zal zeer veel negatieve sentimenten oproepen bij anti marok/islam groepen PD voor groepen die minder kans maken is ok, maar dan heb ik het net zoals Grendel over vrouwen, gehandicapten en migranten in het algemeen. Ik denk dat alleen de marok-gemeenschap zelf, het negatieve beeld zou kunnen veranderen de goeden zullen hun stem meer moeten laten horen. En daar mogen ze best wel wat hulp bij krijgen. :D

Mo_ReSpEcT
20-12-2003, 18:39
ik denk dat het wel nodig is natuurlijk is het steeds minder nodig opleidingsniveau gaat omhoog maar er zijn vast veel onder ons die het nodig hebben anders maken zij minder kans

imados
20-12-2003, 19:20
Op dit moment zijn er natuurlijk genoeg vooroordelen over marokkanen. Ze worden inderdaad gediscrimineerd in sommige gevallen, ze worden achtergesloten, opzij gelegd en gezien als een minderwaardig burger. Ze hebben geen gelijke kansen als een autochtoon heeft. In 34% van de gevallen heeft een marokkaan minder kans om aangenomen te worden bij een baan dan een autochtoon. Om te kunnen laten zien dat een marokkaan het ook kan, is het inderdaad noodzakelijk om positieve discriminatie toe te passen onder de marokkanen. Als dat het geval is, dan krijgen ze in ieder geval (insallah) gelijke kansen en kan men bewijzen dat marokkanen ook geintegreerd zijn in de samenleving en net zoveel, of wel meer, kunnen dan een autochtoon dat kan. Bij positieve discriminatie kun je alleen maar voordelen hebben als marokkaan. Ik begrijp best dat sommigen alles op eigen houtje willen behalen zonder een bepaalde voorkeur te hoeven/moeten krijgen. Met die mensen ben ik het ook eens. Als er geen positieve discriminatie wordt toegepast onder de marokkaanse bevolking, komen we niet veel verder om ons een 'positieve' naam te bezorgen........

Nabila20
20-12-2003, 22:59
Assalamoe alaikoem, Als we als gelijkwaardige zouden worden behandelt dan zeg ik NEE! Maar de praktijk leert ons iets anders...en blijkbaar is het nodig. Maar inderdaad...ik zou niet ergens willen worden aangenomen omdat ik Marokkaanse ben maar natuurlijk op m'n kwaliteiten (die iedereen wel heeft!). Walaikoem Salaam

Peej
21-12-2003, 12:37
Marokkanen (en welke andere groepen dan ook) moeten helemaal niet gediscrimineerd worden niet positief én niet negatief. Alleen dan komen ze bij gelijke geschiktheid vanzelf aan een baan.

Mocro4eva
21-12-2003, 16:39
Origineel gepost door NADORGEKK DE STELLING LUID: ''marokkanen hebben positieve disciminatie nodig'' wat vinden jullie ervan??? ja..... ik zelf denk dat het makelijker voor ons zou zijn om ons te bewijzen in de nerderlandse samenleving wanneer we wat meer positieve discriminatie krijgen.. de 22 jarige bouchra el ghachie zegt ; nee.....marokkanen moeten ophouden met zelfmedelijden hebben , want we zijn zelfschuld aan het negatieve beeld dat de maatschappij heeft over ons. hier ben ik het dus absoluut niet mee eens...ik bedoel het moet maar eens ophouden met alle marokkanen over 1 kam te scheren een marokkaan is een individueel!!! Ik denk persoonlijk niet dat wij, als marokkanen hier veel baat bij hebben. Ik denk dat wij ons beter moeten gaan organiseren en ons samen meer moeten inzetten en inspannen om de problematiek rond de Marokkaanse gemeenschap in Nederland aan te pakken. Door een negatieve houding aan te nemen t.a.v onze problemen en daarnaast ook nog eens te gaan eisen dat "anderen" d.m.v positieve discriminatie onze problemen moeten oplossen, vind ik maar niks.

sahira
21-12-2003, 17:28
Origineel gepost door Mocro4eva Ik denk persoonlijk niet dat wij, als marokkanen hier veel baat bij hebben. Ik denk dat wij ons beter moeten gaan organiseren en ons samen meer moeten inzetten en inspannen om de problematiek rond de Marokkaanse gemeenschap in Nederland aan te pakken. Door een negatieve houding aan te nemen t.a.v onze problemen en daarnaast ook nog eens te gaan eisen dat "anderen" d.m.v positieve discriminatie onze problemen moeten oplossen, vind ik maar niks. :goedzo:

Nabila20
21-12-2003, 21:37

Je moet goed begrijpen wat ik nu zeg: zowel die kriminaliteit, als die overdreven religieusiteit is eigenlijk een noodkreet, een noodoplossing om het individu waarde te geven en zelfrespekt. Ik stel dus niet religie gelijk aan criminaliteit, maar het psychies mechanisme wat eraan ten grondslag ligt, werkt hetzelfde, is hetzelfde. [/B] Kun je misschien even een voorbeeld geven, want ik begrijp niet zo goed wat je ermee bedoelt.

Pagina's : [1] 2