Bekijk originele versie : Trouwen Met Een Familielid
Salaam Alemaal..
Het overkomt vele jongens en meisjes als zij in Marokko met vakantie verblijven..het feit..dat ze vriendelijk maar zeer duidelijk te horen krijgen dat ze binnen de familie of een uitgekozen familielid moeten huwen..
Trouwens zo ver moeten we niet gaan..hier gebeurt het ook..alleen is het niet zo opvallend.
Wat denken jullie hierover..het gaat niet over uithuwelijken..maar over onbeschreven regels en afspraken om met een familielid te trouwen of in ieder geval het trouwen binnen de grote familie te houden en te stimuleren..
Het gaat altijd met wederzijdse toestemming..het meisje moet de jongen aanvaarden en andersom..
Als het niet gedwongen of geforceerd is vind ik het prima..alhoewel het meisje of jongen nog altijd het laatste woord heeft...
Stem op wat je belangrijk vind..
SweetRose
12-09-2002, 21:52
no more familia voor ons..mijn broers en zus zijn met een familielid getrouwd en geloof me >>>>>>>nix anders dan myserie...
xxx
Als je maar van elkaar houd....en vrijwillig hebt toegestemt....
Dan maakt het mij niet uit of het een familielid/kennis of iemand van buitenaf is!
denk 't ook niet om met familie te trouwen
alleen maar gezeur
jaloersheid etc
Origineel gepost door Nawera
Het heeft zn voordelen en nadelen trouwen met een familielid...Voordeel; je weet in wat voor "familie" je terecht komt, dr is dus sprake van een "vertrouwde omgeving"...Nadeel; soms kan het problemen geven in bepaalde situatie's waarbij heel de familie betrokken is...Waardoor het soms moeilijk is om neutraal te blijven....
Dat is waar..
Origineel gepost door jimpie
Als je maar van elkaar houd....en vrijwillig hebt toegestemt....
Dan maakt het mij niet uit of het een familielid/kennis of iemand van buitenaf is!
Dat is ook waar..
Ok...wie volgt de raad van zijn ouders
Origineel gepost door Mohammed Justice
Ok...wie volgt de raad van zijn ouders
ligt aan wat voor raad :)
Origineel gepost door chemie
ligt aan wat voor raad :)
De raad om met een jongen te trouwen die ze heel graag zien..en blij zijn als kindjes als die jongen langskomt.
De raad om met een jongen te trouwen die ze heel graag zien..en blij zijn als kindjes als die jongen langskomt.
nou ik zou eerst naar mijn eigen gevoel luisteren en zou hun advies daarin afwegen
maar ik zou zeker niet blindelings hun raad volgen
salaam mensen....trouwen met je familie...toen ik dat voor het eerst hoorde schrok ik hevig....trouwen met iemand die AL familie is...dezelfde genen heeft als jij...misschien wel de zelfde grootouders....
NEE....zou dat nooit doen...ook laat ik mijn kids niet met iemand van de familie trouwen...ik ben er bang voor....je verzwakt je genen en die worden alleen maar zwakker doordat je een soort inteelt krijgt....nee...trouwen met een familielid...?? geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt....
beslama...Sahira... :zwaai:
Ps: omdat het familie is en je weet uit welke familie hij/zij komt geeft geen garantie voor een goede relatie/huwelijk....
Origineel gepost door chemie
nou ik zou eerst naar mijn eigen gevoel luisteren en zou hun advies daarin afwegen
maar ik zou zeker niet blindelings hun raad volgen
Ok..niet blindelings..maar je zal het overwegen, je zal het niet zomaar afslagen..of niet.
Nounousa
12-09-2002, 22:41
ALs je een goede jongen/meisje heb gevonden op de weg van de Islam dan is het tog altijd goed?? Of hij of zij nou familie is ofniet!!
En zekerheid heb je nooit ook niet met een familielid
M3ha salama
Ok..niet blindelings..maar je zal het overwegen, je zal het niet zomaar afslagen..of niet.
tuurlijk zal ik het niet afslaan
het zijn mijn ouders en ze willen het beste met me voor
dus ik zal er overnadenken maar da zegt niet dat ik hun raad ook opvolg
het blijft nog steeds mijn leven :)
Origineel gepost door sahira
salaam mensen....trouwen met je familie...toen ik dat voor het eerst hoorde schrok ik hevig....trouwen met iemand die AL familie is...dezelfde genen heeft als jij...misschien wel de zelfde grootouders....
NEE....zou dat nooit doen...ook laat ik mijn kids niet met iemand van de familie trouwen...ik ben er bang voor....je verzwakt je genen en die worden alleen maar zwakker doordat je een soort inteelt krijgt....nee...trouwen met een familielid...?? geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt....
beslama...Sahira... :zwaai:
Ps: omdat het familie is en je weet uit welke familie hij/zij komt geeft geen garantie voor een goede relatie/huwelijk....
Salaam Sahira..
Zeg nooit..nooit..als jou dochter voor een familielid kiest en zij houdt heel veel van die jongen..wat dan..
Ga je haar voor de keuze stellen..ik of hij..of aanvaard je de beslissing van je dochter..en geeft haar het geluk waar ze recht op heeft.. die ze gevonden heeft bij die jongen van de familie.
Wat telt voor jou..de keuze of het geluk voor je dochter.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.