Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Geen sex op je huwelijksnacht!

Pagina's : [1] 2 3

Oujdaboy
12-09-2002, 20:31

Ik heb al lang geen topic gemaakt omdaat het bijna nooit normaal uitliep heb een andere mentalitieit dan jullie en dat weet ik, soms waren mijn uitspraaken te hard maar ik wil het toch nog eens proberen. Cultuur Oke nu eerst het gene wat ik wou vertellen over sex op het huwelijk Sex op het huwelijk maakt deel uit van een van de belangrijkste dingen die je moet doorstaan op je bruiloft, bij somige Marokkaanse cultuuren kun je er niet om heen draaien en alles moet de volgende dag openbaar worden gemaakt als de vrouw geen maagd meer is en de man wil haar toch accepteren dan kan zij het vergeten want de doek die moeten ze zien (waar het bloed opgevallen is) en niet gaan zeggen dat je je moet snijden en dat het het zelfde is want het is het niet Marokkaanen zijn er speciaal in om het bloed te onderschijden. Geen sex op je huwelijksnacht! Als jij niet onder deze boven genoemde cultuur valt dan is er niks aan de hand maar wat nou als je als vrouw precies op je huwelijksnacht ongesteld bent? wat zou je de volgende dag dan moeten zeggen? stel dat ze je niet geloven? stel dat je de volgende dag niet meer ongesteld bent en de mensen willen bewijs dat je ongesteld was? ja het zou best wel kunnen uitlopen tot een erge zaak terwijl jij als onschuldige meisje gewoon ongesteld was het klinkt allemaal gek maar het is gewoon de waarheid. Jou reaktie graag. Let niet op mijn taal fouten want daar ben ik bepaald niet goed in.

fatum
12-09-2002, 21:31
Salaam aleikoem, Voor alle duidelijkheid, verwar cultuur niet met religie. Beide zijn absoluut niet aan elkaar gelijk en het mengen van deze zorgt voor gif; zeer dodelijk. Cultuur; het liefste meteen na 'de daad' het doek tonen aan jan en alleman, in de meest bescheiden situatie wordt het getoont alleen aan familieleden. Reden; na afloop zou de echtgenoot ineens zijn kersverse bruid kunnen dumpen. In het verleden is dit meerdere keren gebeurt, dus voorkomen is beter dan genezen. Geen bloed, dan heeft de bruid een probleem, wel bloed is ze gezegend. Religie; zeker niet met een doek tonen aan jan en alleman. Dit is erg genant voor zowel de bruid als haar familie. Als een vrouw niet bloed, is er ook nog zoiets als haar woord als moslima. Helaas zijn er verschillen qua opvattingen omtrent het laatste, waardoor het hier en daar anders aangepakt wordt.

MrEsco
13-09-2002, 13:31
Heb nog nooit gehoord dat je de lakens moet tonen aan mensen. Ik denk dat dat maar een cultureel aspect is... dus maak wel een verschil tussen cultuur en geloof... Allah takamel MrEsco

Oujdaboy
13-09-2002, 14:00
Salaam, Alsjeblieft mensen ik hou in deze discussie even het geloof buiten Het is puur Natuurlijk en een Logica dat de Islam niets met zulke ideen te maken heeft, ik ben niet zo geleerd dus ik wil geen discussie voeren zonder Alhilam(Kennis over de Islam) dus mensen betrek het geloof er even niet bij want dan zul je mensen erbij hebben die de Islam een andere naam geven (soort woordvoerders zonder kennis).

Krullebol
13-09-2002, 16:10

waarom word er gesproken over de islam??????????????? Als ik het eerste berichtje van oujdaboy lees dan kan ik het woord islam of geloof er niet uithalen hoor! Dus door sommige hier van ons word er niet echt goed gelezen. :D :D :D :D Maarre effe mijn mening over dat maagderandje (want er is geen vlies), ik vind het heel ziek dat je je moet bewijzen tegenover andere. En nog triester dat sommige meiden in marokko worden verstoten omdat ze niet hebben gebloed. Wat doet het er nou toe of je maagd of ontmaagd bent? Who cares?????? :rolleyes: Als je maar zelfrespect hebt voor je lichaam. Wie zijn sommige mensen om daarover te oordelen (Je bent wie je bent, en als je daar zelf maar vrede mee hebt dan is het goed). beslammaaaaaaaaaaaaa :zwaai:

sahira
13-09-2002, 16:18
Origineel gepost door Corrie Nog erger, wat als je niet bloed na je ontmaagding???????? Niet elke vrouw verliest bloed na de ontmaagding, sommige hebben een vrij dik maagdevlies, andere hebben alleen een dun randje. Ook hebben vele vrouwen geen maagdevlies meer terwijl ze nog maagd zijn. Paardrijden, turnen, fietsen een keer als kind zijnde een foutje maken tijdens een spel waardoor je op je venusheuvel terrecht komt(auw)(denk aan spelen op rekken enzo, koppetje duikelen bv), gebruik van tampons. Allemaal dingen waardoor je je maagdenvlies kan verliezen en dit zijn maar enkele voorbeelden. Bloed om te zien of iemand maagd was is verschrikkelijk onbetrouwbaar. Inderdaad Corrie..ik ben het met je eens...het is een fabel al die verhaaltjes over bloed verlies enz...het hoeft niet, je KAN gaan bloeden.. je kan zelfs geboren worden zonder maagdenvlies...en dan?? Ik ben niet met dit soort culture tradities opgegroeid...gelukkig maar...want het heeft ook niet bij mij gebloed de eerste....ik denk dan de moeders van tegenwoordig daar openlijker met hun dochters en zonen moet over praten.....hun er over inlichten...ipv op de huwelijksnacht alllerlei capriolen uit te halen...e.d.

jimpie
13-09-2002, 16:21
Origineel gepost door Krullebol Wie zijn sommige mensen om daarover te oordelen (Je bent wie je bent, en als je daar zelf maar vrede mee hebt dan is het goed). Ik kan ook iedereen neer gaan schieten..en ben dan trots op mij zelf..(dan is het toch ook goed?) :D Dus niet....je kan van alles gaan uitvreten...maar je hebt bepaalde grenzen die je niet moet overschrijden...Als je dat wel doet dan doe je bepaalde mensen pijn..en die gaan jou beoordelen..(hoe heb je dat ons aan kunnen doen?)...

fatum
13-09-2002, 17:30
Salaam aleikoem, Misschien, heel misschien wordt religie erbij gehaald omdat het behouden van de maagdelijkheid religieus gebonden is. Of zit ik er nu naast. Menige Marokkaanse meiden behouden hun maagdelijkheid voornamelijk omdat het tegen de regels van de islam druist. Van overige redenen is er natuurlijk ook sprake.

Krullebol
13-09-2002, 18:49
Origineel gepost door jimpie Ik kan ook iedereen neer gaan schieten..en ben dan trots op mij zelf..(dan is het toch ook goed?) :D Dus niet....je kan van alles gaan uitvreten...maar je hebt bepaalde grenzen die je niet moet overschrijden...Als je dat wel doet dan doe je bepaalde mensen pijn..en die gaan jou beoordelen..(hoe heb je dat ons aan kunnen doen?)... Ik heb het ook niet over mensen vermoorden of pijn doen. :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: Een mens heeft ook iets als normen en waarden. Ik heb het gewoon over als je maar vrede met jezelf hebt, dat je geen shit met andere mensen te maken hebt die over je roddelen. Astabalft mijn mening. :zwaai:

jimpie
13-09-2002, 18:56
Origineel gepost door Krullebol Ik heb het ook niet over mensen vermoorden of pijn doen. Bij wijze van spreken...gaf ik dat voorbeeld :rolleyes: Je kan iemand pijn doen zonder degene Fysiek te raken hoor....zoals je ouders als je niet maagd bent... Niet te makkelijk over zulke dingen. denken.....Als we maar alleen ons zelf denken....dan weet ik niet waar we allemaal toe in staat zijn... Dus ook rekening houden met anderen zou ik zeggen!!!

Amanatallah
14-09-2002, 15:46
Hahaha maar ff iets tussen door, het gaat toch alleen om je man en jou, niemand hoeft te weten of je de daad hebt verricht en of je hebt gebloed of niet. Dat is iets persoonlijks wat niemand anders aangaat.

jimpie
14-09-2002, 16:10
Origineel gepost door Amanatallah Hahaha maar ff iets tussen door, het gaat toch alleen om je man en jou, niemand hoeft te weten of je de daad hebt verricht en of je hebt gebloed of niet. Dat is iets persoonlijks wat niemand anders aangaat. Helemaal mee eens..... Ik denk dat het zo wiezo hier in Nederland geen punt er over wordt gemaakt......Maar in Marokko vinden sommige vrouwen(het zijn alleen de vrouwen die zo nieuwsgierig zijn! ) zeer belangrijk...Ik hoop dat het daar ook minder wordt...Want het is bijna onmenselijk dan hoe zo een ze3ma romantische huwelijksnacht aan toe gaat.Je moet binnen 5 minuten klaar zijn!

Maraccino
14-09-2002, 16:53
Het maagd het huwelijk in gaan is iets religieus (Islamitisch) daar twijfelt volgens mij niemand over. Dus MAAGD zijn is iets wat de ISLAM voorschrijft. Als je je eraan houdt dan heb je niks te vrezen en al helemaal niks met anderen te maken. En als je je er niet aan houd dan is het iets tussen jou en ALLAH (swt). Heel veel mensen vergeten dat het geloven in de Islam iets is tussen jou en ALLAH (swt) en je het totaal niet voor andere mensen doet. Met andere woorden als je 'plooitjes' of bloed pakketjes wil inplanteren e.d. dan kun je wel je man en vele anderen om de tuin leiden maar waarvoor je het gedaan hebt is toch uiteindelijk voor het 'islamitisch huwelijk' en heb je daarmee dan ook ALLAH (swt) in de maling genomen? (denk bv. ook aan Rammadan (eten zonder dat anderen het merken), Bidden (5 minuten op een achteraf kamertje zitten en dan zeggen dat je gebeden hebt). Kortom het gaat erom dat je er met je hart achter staat anders neem je alleen jezelf en anderen in de maling. Wat ik denk dat het belangrijkste is, is vertrouwen, het woord (geloofwaardigheid) van de vrouw. Hoe je wil bewijzen dat je maagd bent is totaal niet religieus gebonden, dus met dat bloed bullshit aan Jan en alleman laten zien is al helemaal niets Islamitisch meer. Want ik zie alweer dat NLse mensen geïntegreerde vragen stellen (vragen die onbewust gedeeltelijk de religie en gedeeltelijk de cultuur raken). En dit soort dingen maken de Islam nou kapot! Ohja Oujdaboy over dat ongesteld zijn, de vrouw is meestal ook ongeveer 3 weken van de maand niet ongesteld en dan plan je je bruiloft toch lekker in die 3 weken ;)

Zaraa
14-09-2002, 17:36
'Ohja Oujdaboy over dat ongesteld zijn, de vrouw is meestal ook ongeveer 3 weken van de maand niet ongesteld en dan plan je je bruiloft toch lekker in die 3 weken '..... Misschien is dit ook een optie: DE pil doorblijven slikken, geen stopweek nemen...???!!! Maar oujdaboy waar maak jij in godsnaam druk om :confused: ??

Maraccino
14-09-2002, 17:53

Hé Zaraa, DE PIL hè, ik dacht dat die meestal alleen geslikt werd wanneer je sex hebt met iemand en niet zwanger wil raken??????? Maar ik herriner me wel iets dat ook vrouwen die maagd zijn de pil slikken om "ongesteldheidsredenen". (is dit waar want dan hoop ik dat je deze groep bedoelt) ;)

Pagina's : [1] 2 3