Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Islamitische Kerstgroet

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14

A_Haselhoef
19-12-2003, 01:06

Voorzeker, God is mijn Heer en uw Heer; aanbidt Hem daarom." (de profeet Jezus in de Koran 3.52) Vrede, In deze maand herdenken Christenen de geboorte van Jezus (Vrede zij met hem) en vieren veel andere landgenoten kerst. In deze periode worden ruzies bijgelegd, de familiebanden aangehaald en cadeautjes voor elkaar gekocht. De gezelligheid en warmte, het familiegevoel en het feestgevoel zijn herkenbaar voor moslims die immers het soortgelijke ervaren wanneer de vastenmaand Ramadan is aangebroken en deze afgesloten wordt met het Suikerfeest. Tijdens deze momenten van feest en bezinning is het daarom goed om samen met elkaar stil te staan over de belangrijkheid van Vrede. Vrede in de samenleving hangt immers nauw samen met de Vrede in ons zelf. Hoewel Christenen geen Suikerfeest vieren en Moslims geen Kerst vieren herdenken beiden geloofsgemeenschappen elk jaar tijdens deze feesten opnieuw in essentie de overwinning van het kwade in de mens door het Goede in de mens. Vanuit dit gemeenschappelijk streven naar een Vredige en een Liefdevolle Wereld wat gebaseerd is op wederzijds respect, mededogen en compassie wensen wij u al het Goede en de zegeningen van de Eeuwige toe. -------------------------------------------------------------------------------- Toen zeiden de engelen: "O, Maria, God heeft u uitverkoren en u gereinigd en u boven de vrouwen aller volkeren uitverkoren." Toen de engelen zeiden: "O, Maria, waarlijk, God geeft u blijde tijding door Zijn woord: Zijn naam zal zijn: de Messias, Jezus, zoon van Maria, geëerd in deze wereld en in de volgende en hij zal tot hen behoren die in Gods nabijheid zijn. En hij zal tot het volk spreken in de wieg en op middelbare leeftijd en hij zal één der rechtvaardigen zijn. Zij (Maria) zei: "Heer, hoe zal ik een zoon hebben, daar geen man mij heeft benaderd?" Hij zei(de engel) : "Zo schept God, wat Hij wil. Wanneer Hij iets beslist, zegt Hij daartoe slechts: "Wees" en het wordt. "En Hij zal hem het Boek (de goddelijke Wet) en de Wijsheid en de Torah en het Evangelie onderwijzen." En hij zal een boodschapper voor de kinderen Israëls zijn. (Jezus): "Ik kom tot u met een teken van uw Heer; ik zal u uit klei de vorm van een vogel maken, dan adem ik daarin en hij zal een vogel worden, door God's gebod. En ik genees de blinden en de melaatsen en doe de doden herleven” [..] Koran 3.42 t/m3.52

MuzzyAA
19-12-2003, 01:09
ik ben het niet met je eens, je ziet juist dat tijdens zulke feesten zoals kerst oude familie ruzies worden opgehaalt en aangewakkert. hier is ook onder zoek na gedaan, je kan dit niet met de moslims vergelijken immers hun geloof is onzin en de islaam is de waarheid. maw jou stukje slaat nergens op.

roebla
19-12-2003, 01:13
U weet toch dat deze dagen niet de geboortedagen van Jezus zijn ? (waarom die Koran passages ? )

roebla
19-12-2003, 01:15
Origineel gepost door MuzzyAA ik ben het niet met je eens, je ziet juist dat tijdens zulke feesten zoals kerst oude familie ruzies worden opgehaalt en aangewakkert. hier is ook onder zoek na gedaan, je kan dit niet met de moslims vergelijken immers hun geloof is onzin en de islaam is de waarheid. maw jou stukje slaat nergens op. Jij praat nu onzin ! niet hun geloof is onzin ! Ik begrijp Haselhoeff zijn goede bedoelingen alleen vind ik het een beetje verkeerd om min of meer te erkennen dat het de geboorte dagen van Jezus zijn Terwijl dit de feest van het licht is (de korste dagen van het jaar werd voor het christendom gevierd en is nu met elkaar vermengd) En in de Islam zijn er geen herdenkingen van geboortes en / of Doden ! Kortom die Koran passages een beetje verkeerd

Peridot
19-12-2003, 01:41

Mooie boodschap van dhr. Haselhoef. Ik wens hem en de zijnen een heel goed 2004 toe en hoop dat we dan weer meer van hem mogen horen, het is de laatste tijd te stil geweest (vind ik dan).

A_Haselhoef
19-12-2003, 01:49
Origineel gepost door roebla Jij praat nu onzin ! niet hun geloof is onzin ! Ik begrijp Haselhoeff zijn goede bedoelingen alleen vind ik het een beetje verkeerd om min of meer te erkennen dat het de geboorte dagen van Jezus zijn 1x in de 35 jaar valt Kerst samen met de geboortedag van de profeet Jezus vzmh. De profeet Jezus vzmh is mogelijkerwijze in September geboren met net als de Ramadan verplaatst de Ramadan zich door het gehele zonnenjaar. Moslims rekenen immers dan ook met maanjaren En in de Islam zijn er geen herdenkingen van geboortes en / of Doden ! In heel veel Islamitische landen wordt de geboortedag van de profeet Muhammad gevierd. De Salafi zijn hierop tegen maar door alle Islamitische landen in alle tijden is herdacht dat de profeet op die dag als Genade der Werelden aan ons werd gestuurd. Kortom die Koran passages een beetje verkeerd Koran passages die verkeerd zijn????? Moge Allah ons vergeven dat wij ons aanmatigen iets over de Koran te vertellen. Veel Christenen weten niet eens dat de profeet Jezus vzmh een geeerde profeet is in de Islam. Voor Christenen is het een mogelijke eyeopener om te lezen hoe er in de Quran op respectvolle manier over Jezus en zijn moeder wordt gesproken. Binnen het Jodendom worden Jezus en zijn Moeder namelijk bespot en belachelijk gemaakt. Op een waardevolle dag voor Christenen is het een teken van begrip en belangstelling dat men hen het goede toewenst. Het goede toewensen kan op elke dag gebeuren. Maar wij moslims hebben meer liefde en recht op Jezus dan Christenen die Jezus vzmh proberen te monopoliseren. Daarom is het niet juist om te veronderstellen dat Koranpassages verkeerd zijn. Vooral om dat dit bericht naar enige duizenden niet moslims verstuurd wordt. Niet moslims die nog nooit eerder gehoord hebben dat Jezus een profeet is van de Islam. Overigens 1/3 van de Nederlandse bevolking weet niet meer wat gevierd wordt tijdens het kerstfeest. Abdullah Haselhoef

Najib26
19-12-2003, 02:15
Origineel gepost door A_Haselhoef In heel veel Islamitische landen wordt de geboortedag van de profeet Muhammad gevierd. De Salafi zijn hierop tegen maar door alle Islamitische landen in alle tijden is herdacht dat de profeet op die dag als Genade der Werelden aan ons werd gestuurd. Niet alleen bij Selafis hoor. In de islam zijn er maar twee feesten toegestaan: Eid al fitr en Eid al adha.

Najib26
19-12-2003, 02:16
Ik vind het overigens onzin om kerst met Eid al fitr te vergelijken. Er is echter niets mis mee om Nederlanders fijne feestdagen te wensen.

MuzzyAA
19-12-2003, 02:59
Origineel gepost door roebla Jij praat nu onzin ! niet hun geloof is onzin ! als moslim zijnde weet je dat er maar 1 waarheid is, de rest is dus onzin. het is onmogelijk om een religie als de islaam te vergelijken met valse religies. daarvoor is de islaam veelste verheven. wat haselhoef beodelt is onder een soufies kapje dat we hetzelfde zijn en dat we liefde en genegheid naar elkaar moeten tonen. dit zeker maar in bepaalde mate, wij als moslims zijnde erkennen dat hun geloof leid naar de hel. draai daar niet omheen

Khanoussi
19-12-2003, 04:56
Origineel gepost door MuzzyAA als moslim zijnde weet je dat er maar 1 waarheid is, de rest is dus onzin. het is onmogelijk om een religie als de islaam te vergelijken met valse religies. daarvoor is de islaam veelste verheven. wat haselhoef beodelt is onder een soufies kapje dat we hetzelfde zijn en dat we liefde en genegheid naar elkaar moeten tonen. dit zeker maar in bepaalde mate, wij als moslims zijnde erkennen dat hun geloof leid naar de hel. draai daar niet omheen In principe is het christendom voor moslims onzin , in 't algemeen is elke religie onzin , maar dat terzijde. Ik vond 't wel een aardig stukkie van onze vriend Hazelhoef Vrolijk kerstfeest http://******************/neutebeut/us4all/kerst2/1dans.gif

Peridot
19-12-2003, 06:57
Origineel gepost door achmad kerst is op 25 december volgens de WESTERSE kalender. die datum is ingesteld ter vervanging van het (veelgoden) feest: "midwinter-zonnewende". het word steeds gekker met jou haselhoef, waarom neem je een christelijke feestdag om op een marokkaanse site een groet van vrade te brengen? Daar moet dhr. Haselhoef zelf maar op antwoorden maar volgens mij heeft het met respect voor andersgelovigen te maken. Iets wat vaak zeldzamer is dan goud. Wat dat betreft kunnen velen van hem leren.

Magyar
19-12-2003, 08:13
Wat weer een gezanik over of het gepast is of niet. Waarom niet gewoon bedanken? Bedankt Abdullah! :) Respect! Nou weet ik niet zo goed wat ik terug kan zeggen. Vrolijk kerstfeest? Gelukkig nieuw jaar? In ieder geval fijne feestdagen.... ook voor 2004 :) Vrede.

Peej
19-12-2003, 08:35
Laat ik mij als overtuigd Atheïst aansluiten bij dhr. Haselhoef en iedereen hier prettige feestdagen en vooral een vredig 2004 toewensen. In de hoop dat de polarisatie op dit forum wat mag verdwijnen en dat we ons verstand gaan gebruiken om wat dichter tot elkaar te komen.

roebla
19-12-2003, 11:12
Origineel gepost door A_Haselhoef 1x in de 35 jaar valt Kerst samen met de geboortedag van de profeet Jezus vzmh. De profeet Jezus vzmh is mogelijkerwijze in September geboren met net als de Ramadan verplaatst de Ramadan zich door het gehele zonnenjaar. Moslims rekenen immers dan ook met maanjaren ik zei jij praat onzin tegen MuzzyAA :) niet tegen Haselhoef ;) het is trouwens geen sterk argument wat u hier plaatst 1 x in de zoveel tijd valt eid ul fitr ook samen met kerst ! tja zo kan ik 1000 vergelijkingen maken In heel veel Islamitische landen wordt de geboortedag van de profeet Muhammad gevierd. De Salafi zijn hierop tegen maar door alle Islamitische landen in alle tijden is herdacht dat de profeet op die dag als Genade der Werelden aan ons werd gestuurd. Ik heb het niet over wat mensen doen maar wat wel en niet is toegestaan in de Islam dat mensen het vieren is een feit maar of het goed is ? en volgens mij weet men toch niet precies wanneer de profeet geboren is ? (ergens in 3am el fiel) (hierbij speelt je intentie een grote rol natuurlijk) Koran passages die verkeerd zijn????? Moge Allah ons vergeven dat wij ons aanmatigen iets over de Koran te vertellen. Veel Christenen weten niet eens dat de profeet Jezus vzmh een geeerde profeet is in de Islam. Voor Christenen is het een mogelijke eyeopener om te lezen hoe er in de Quran op respectvolle manier over Jezus en zijn moeder wordt gesproken. Binnen het Jodendom worden Jezus en zijn Moeder namelijk bespot en belachelijk gemaakt. Op een waardevolle dag voor Christenen is het een teken van begrip en belangstelling dat men hen het goede toewenst. Het goede toewensen kan op elke dag gebeuren. Maar wij moslims hebben meer liefde en recht op Jezus dan Christenen die Jezus vzmh proberen te monopoliseren. Daarom is het niet juist om te veronderstellen dat Koranpassages verkeerd zijn. Vooral om dat dit bericht naar enige duizenden niet moslims verstuurd wordt. Niet moslims die nog nooit eerder gehoord hebben dat Jezus een profeet is van de Islam. Overigens 1/3 van de Nederlandse bevolking weet niet meer wat gevierd wordt tijdens het kerstfeest. Abdullah Haselhoef Zoals ik al eerder zei ik begrijp u goede bedoelingen ! Maar als u stukjes uit de Koran hier neerzet ! met de vergelijking dat het de geboortedag van Jezus is vind ik het krom, omdat het niet de geboortedag van jezus is Verder wens ik voor diegene die het vieren fijne feestdagen !

MaRouaN
19-12-2003, 12:27

Mohammed vzmh en Allah's zegeningen vierde nooit zijn verjaardag. Hij is trouwens op dezelfde dag gestorven als ik het goed heb. Dus men twijfelt of zij de geboorte vieren of de dood. Verbeter me maar als ik het fout heb. Allah Weet het Beter. Wa salammm

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14