Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Koran van Saddam dilemma voor Iraki's

Pagina's : [1] 2 3

Ezzedine
18-12-2003, 16:41

Koran van Saddam dilemma voor Iraki's - Bron: @ Home (ANP) Een fraai geïllustreerde Koran die met het bloed van Saddam Hussein is geschreven, plaatst de Iraki's voor een dillema. Het probleem voor het comité van 25 wijzen dat over de toekomst van deze Koran moet beslissen, zit hem in Saddams bloed. Moslims beschouwen het als ketters om het heilige schrift in bloed op te tekenen. Maar aan de andere kant is de tekst zo heilig, dat het boek onmogelijk kan worden vernietigd. Met de in bloed geschreven Koran probeerde Hussein kennelijk de nabijheid te zoeken van de profeet Mohammed, meldt de Australische krant The Sydney Morning Herald. De Koran lag tijdens Saddams bewind tentoongesteld in een speciaal paviljoen op een eiland bij de Moeder van alle veldslagen-moskee. Saddam doneerde in de loop van enkele maanden 24 liter bloed om als inkt te dienen voor de Koran. Volgens professor al-Any, van de universiteit in Bagdad, is Saddam geen heilige, dus is zijn bloed onrein: ''Maar er zijn geen regels. Wie van de wijzen sinds de profeet had gedacht dat het nodig was voor iets dergelijks regels op te stellen?''

Ezzedine
18-12-2003, 16:49
Nee idioot de woorden zijn van Allah swt dus mogen zowiezo niet worden aangeraakt. En de vraag of het mag is nog controversioneel

sahira
18-12-2003, 16:55
Origineel gepost door Ezzedine Koran van Saddam dilemma voor Iraki's - Bron: @ Home (ANP) Een fraai geïllustreerde Koran die met het bloed van Saddam Hussein is geschreven, plaatst de Iraki's voor een dillema. Het probleem voor het comité van 25 wijzen dat over de toekomst van deze Koran moet beslissen, zit hem in Saddams bloed. Moslims beschouwen het als ketters om het heilige schrift in bloed op te tekenen. Maar aan de andere kant is de tekst zo heilig, dat het boek onmogelijk kan worden vernietigd. Met de in bloed geschreven Koran probeerde Hussein kennelijk de nabijheid te zoeken van de profeet Mohammed, meldt de Australische krant The Sydney Morning Herald. De Koran lag tijdens Saddams bewind tentoongesteld in een speciaal paviljoen op een eiland bij de Moeder van alle veldslagen-moskee. Saddam doneerde in de loop van enkele maanden 24 liter bloed om als inkt te dienen voor de Koran. Volgens professor al-Any, van de universiteit in Bagdad, is Saddam geen heilige, dus is zijn bloed onrein: ''Maar er zijn geen regels. Wie van de wijzen sinds de profeet had gedacht dat het nodig was voor iets dergelijks regels op te stellen?'' Was die man nog gekker dan ik dacht...tjeetje, ik begrijp het probleem, laat het maar mooi intakt als herinnering aan hem die zichzelf zo vereerde.... :rolleyes:

roebla
19-12-2003, 01:08
Origineel gepost door Ezzedine Nee idioot de woorden zijn van Allah swt dus mogen zowiezo niet worden aangeraakt. En de vraag of het mag is nog controversioneel Klopt niet helemaal Ik denk dat de discussie wel wat complexer ligt dan wat hier staat ! Maar Koran mag je zelfs verbranden als het Bijv. op een verkeerde plek zit of niet goed wordt onderhouden of wordt verwaarloosd

arabchrstn
19-12-2003, 11:29

Ach...alles wat ooit van Saddam was, moet zoveel mogelijk in stand gehouden worden. Jammer dat zijn paleizen bijna geheel leeggeplunderd zijn. Ik zou ervoor zijn al zijn pracht en praal in stand te houden, om de bevolking de tegenstelling te laten zien. Saddams' geld en paleizen - versus de straatarme bevolking.

Ezzedine
19-12-2003, 11:32
Maar mag je een perfecte Koran zomaar verbranden;Nee

Peej
19-12-2003, 11:39
Ik vraag mij sowieso af wat de echte moslims er van vinden dat iemand een Koran laat schrijven met zijn eigen bloed. En al zeker wat ze er van vinden als die iemand een massamoordenaar is die vele moslimbroeders de dood in heeft gejaagd.

arabchrstn
19-12-2003, 11:42
Origineel gepost door Ezzedine Maar mag je een perfecte Koran zomaar verbranden;Nee De perfectie van de Koran ligt toch in de woorden, niet in het papier? Papier is een vergankelijk materiaal, maar de woorden van de Koran toch niet? En je moet je afvragen of een in bloed geschreven Koran wel zo perfect is. De woorden misschien wel, maar het tastbare is fout...

Ezzedine
19-12-2003, 11:43
De vraag is wat was reden van saddam dan mag er worden geoordeeld. En de koran is intact en er is niks mee gebeurt daarom mag hij niet worden verbrandt

arabchrstn
19-12-2003, 11:59
Origineel gepost door Ezzedine De vraag is wat was reden van saddam dan mag er worden geoordeeld. En de koran is intact en er is niks mee gebeurt daarom mag hij niet worden verbrandt De perfectie van de Koran ligt toch in de woorden, niet in het papier? Papier is een vergankelijk materiaal, maar de woorden van de Koran toch niet?

sahira
19-12-2003, 12:09
Origineel gepost door Ezzedine Maar mag je een perfecte Koran zomaar verbranden;Nee Een perfecte Koran? Het is toch geschreven met het bloed van Saddam, dan kan ie nooit perfect zijn...de woorden misschien maar de uitvoering niet! Ik kan me nog de discussie herinneren over de Koran gemaakt van chocolade door een moslim banketbakker uit Indonesïe..niks perfecte Koran, het was haraam zelfs volgens menigeen hier! De intentie's van die man waren perfect en rein, toch werd het als een schenning van de Koran gezien..nou, ik vond hem prachtig...deze Koran geschreven met bloed is in mijn ogen meer een heilig schenning dan de chocolade Koran..meten met twee maten noem ik dat!

sahira
19-12-2003, 12:11
Origineel gepost door Ezzedine De vraag is wat was reden van saddam dan mag er worden geoordeeld. En de koran is intact en er is niks mee gebeurt daarom mag hij niet worden verbrandt De reden van het schrijven zal mij een worst wezen..(wel een halal worstje natuurlijk.. ;) ) hij wilde zichzelf verheerlijken zoals hij dat met alles deed...overal hingen zijn portretten, scholen en wegen waren allen naar hem vernoemd...hij zal zichzelf als koning en heer en meester, dat was de reden!

Ezzedine
19-12-2003, 12:29
Ja tuurlijk sahira jij kende saddam zo goed jullie gingen samen golfen en zo. En natuurlijk je beste vriend is een CIA offcier. Sorry mijn fout

sahira
19-12-2003, 13:10
Origineel gepost door Ezzedine Ja tuurlijk sahira jij kende saddam zo goed jullie gingen samen golfen en zo. En natuurlijk je beste vriend is een CIA offcier. Sorry mijn fout Nee, ik heb wel met hem gevoetbald... :D Blijkbaar ken jij Saddam beter dan mij, want je ontkent dat hij zichzelf verheerlijkte..(overigens heb ik deze informatie van Irakezen die naar Nederland zijn gevlucht, alles werd vernoemd naar die man, hoe wil je dat verklaren?) Vind je het niet vreemd dat Saddam liters bloed heeft gegeven voor het schrijven van een Koran ipv aan zijn mensen te geven die het bloed nodig hadden voor bijv. een operatie? De Koran was al geschreven, daarvoor hoefde hij zijn bloed niet voor af te staan...een pen en een stukje papier waren genoeg geweest... :rolleyes:

Ezzedine
19-12-2003, 13:21

Ik heb ook vrienden van irakeze afkomst 5 mannen die bij mij in de burt woonde en allemaal zeggen ze de enige reden dat ze hier zijn omdat er geen werk was door de sancties en ze geld nodig hadden voor de familie Zij hadden geen last van Saddam twee van hen zijn zelf hardcore baathisten als je het mij vraagt

Pagina's : [1] 2 3