Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : een blgrijk vraag

labello
15-04-2008, 15:15

vanochtend nam ik de telefoon op ( op mijn werk ) een begoen een client te vloeken .. ik kon niets zeggen terwijl ik op dat mement heel erg boos was op die persoon .. en niet kunnen reageren, ik had raar gevoel man , want dat ben ik niet gewint ... als dat bij is gebeurt wat ga je dan hem beantwoorden dat hij zijn bek tegen houd .. maar dat is alleenmaar op je werk naast de collegas en so groetjes ,

labello
15-04-2008, 15:26
uuuuuuuupppppppppp

Keyma
15-04-2008, 16:05
Wat!!!!

Machi_Hs0ma
15-04-2008, 16:08
Niks van aantrekken.. Als het een klant is dan moet je die maar laten gaan, doen alsof je niks hoort! Als het een collega van je is, hem even netjes op z'n plekje zetten en weinig aandacht aan geven..

LadyRabat
15-04-2008, 19:13

Als een klant vloekt is dat niet persoonlijk tegen jou (althans 9 van de 10 keer dan) maar tegen het bedrijf of instantie waar je bij werkt.. Jij bent op dat moment even zijn aanspreekpunt. Als je collega had opgenomen had de klant wellicht hetzelfde gedaan maar dan bij die collega. Het verstandigste wat je op dat moment kunt doen zijn 2 dingen: 1. de klant een minuutje geven om even te tieren en vervolgens het gesprek overnemen en aangeven dat je niet van dat soort taal gediend bent maar dat je alsnog bereid bent om het probleem aan te horen en daarna een oplossing te zoeken/bieden. Onder de voorwaarde dat de klant kalmeert en je verder netjes te woord staat. Indien nodig kan de klant op een later tijdstip terugbellen. Vaak (niet altijd !) krijg je dan gelijk excuses of de klant hangt op en belt later terug en bied dan alsnog excuses aan.. 2. het gesprek (al dan niet na het uit laten tieren van de klant) overnemen en zeggen dat je niet van dat soort taal gediend bent en daardoor genoodzaakt bent het gesprek te beeindigen. Netjes ´goedendag´zeggen en direct ophangen, een notitie ervan maken of het melden bij je directe collega´s/ leidinggevende. Wat je vooral niet moet doen: 1. het persoonlijk opvatten 2. terug gaan schelden 3. direct ophangen (tenzij dat bedrijfspolicy is) 4. boos worden Nergens voor nodig, HIJ heeft een probleem en HIJ is verantwoordelijk voor zijn gedrag en hoe hij met dat probleem omgaat. Wie of wat ook de oorzaak is van het probleem, de klant heeft het recht niet om dat op JOU af te reageren. Doet hij dat wel, dan dient hij de consequenties te ondervinden van zijn gedrag... Groetjes LR