Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Hoeveel zijn we waard? Weet jij het?

Pagina's : [1] 2

LZN
12-09-2002, 13:20

Een tijdje geleden zat ik zo met m´n vader te kletsen..... en we kwamen op het onderwerp....... BRUIDSCHAT, ik vroeg aan m´n vader hoeveel hij voor mij zou vragen als ik zou gaan trouwen (ik weet het klinkt raar, maar jullie weten wat ik bedoel).... Op een gegeven moment zegt ie; ´al mijn dochters geef ik weg voor een symbolische bedrag en voor hetzelfde bedrag`. Ik heb namelijk al 3 zussen die getrouwd zijn..... Nou mijn reactie was dit..... echt niet Pa! Naima (m´n oudste zus) is al 15 jaar getrouwd, kom op zeg we moeten meegaan met de inflatie.... doe maar een aantal indexeringen erbij, ik zat meer te denken aan 25% stijging.... Waarop mijn vader antwoordde; ´jullie zijn niet te koop, en zeker niet voor de hoogste bieder´..... Nou heb ik geen slimme vader? :) :) Je hoort de laatse tijd van die rare verhalen, ik heb zelf gehoord..... dat iemand 20 duizend gulden moest dokken, anders kon ie echt niet met dat meisje trouwen. Hij heeft het uiteindelijk toch gedaan....... Mijn vraag aan alle jongens en meisjes wat vinden jullie normaal....... aan de andere kant, kan het natuurlijk ook anders. Bij de Hindoestanen is het namelijk de gewoonte dat de vrouw moet dokken, ben ik even blij dat ik Marokkaans ben :D :D :D Ó´ja die gewoonte om suiker mee te nemen bij een aanzoek, kan voor mij part afgeschaft worden... ik heb liever chocolade voor in de plaats ;) sorry ik ben vandaag in een lollige bui (teveel koffie gedronken)......

Igwana20
12-09-2002, 13:35
Sallaam alikoem Warhamtoe Allah, Volgens mij is er een islamitische regeling hoeveel de bruidschat moet zijn. Althans een minimum. Ik weet het niet zo uit mijn hoofd, ik zal het opzoeken en hier op terugkomen. Ma'sallamaaa Malika :zwaai: ;)

jay
12-09-2002, 14:12
Als het meisje slim is gaan ze met een gedeeldte van die bruidschat hun huis in richten dat lijkt me verstandig maar dat is mijn mening :D :D

LieveMeisje
12-09-2002, 14:22
pffffff... de meeste meiden denken alleen aan GOUDEN SIERADEN.... is dat wel zo. mijn oudste zus, kost niet mijn 2e zus, kost 2000 goelden, mijn 3e zus kost 10.000goelden zie je groot verschil... mijn zussen zijn ieder verschil mening over en mijn vader beslist dat niet!!!!!! als ooit een man om mijn hand vragen dan... hoeveel gaat hij mij te betalaen whoehahahaha ik ben geen UITVERKOOP hoorz :D maar ff serieus als hij vraagt hoeveel moet betalen dan zou ik E 3000 euro/E2800euro... te veel heb ik niet nodig...... maar ik vraag me af waarom moet BETALEN aan zijn dochter???? ik snap het niet hoorz

Nounousa
12-09-2002, 15:15

Ik droom al van kleins af aan over trouwen en hoe mijn bruiloft zou zijn, maar ik heb eigenlijk nooit over de bruidsschat naged8... denken jullie daar dan wel zo veel aan?? Oja mij maak niej uit hoe hoog of laag hij zal zijn hoor.... Groetjes Hind

Frejolito
12-09-2002, 15:45
Salaam, De meeste van jullie zijn te materialistisch. (niet iedereen dus voel je niet aangesproken als je weet dat het niet zo is). Zou het niet mooier zijn als de man een swat anders gaf dan geld. Als mijn (toekomstige) vrouw het inshaa allah zal accepteren zal ik haar een HAdj aanbieden als mahr/huwelijksreis want ik wil zo jong mogelijk daar naartoe Wat is jullie mening daarover?? zouden jullie dat wel accepteren of moet het toch echt materialistisch zijn?? salaam

Igwana20
12-09-2002, 15:52
Origineel gepost door Mustapha A Salaam, De meeste van jullie zijn te materialistisch. (niet iedereen dus voel je niet aangesproken als je weet dat het niet zo is). Zou het niet mooier zijn als de man een swat anders gaf dan geld. Als mijn (toekomstige) vrouw het inshaa allah zal accepteren zal ik haar een HAdj aanbieden als mahr/huwelijksreis want ik wil zo jong mogelijk daar naartoe Wat is jullie mening daarover?? zouden jullie dat wel accepteren of moet het toch echt materialistisch zijn?? salaam Sallaam ya agi, Als je mijn man de Hadj geeft als bruidschat, dan neem ik dat zeker aan. Misschien ben ik een uitzondering maar ik hoe echt geen goud!! Groet, Malika

MeHayat
12-09-2002, 15:58
Ik wil wat de man kwijt kan....en mijn pa denk ik ook hayat

azina17
12-09-2002, 16:14
Ikzelf ben verloofd en mijn bruidschat is 5000 euro ze hebben hetzelf aangeboden en mijn vader was het er mee eens dus.. en voor mij hoeft het ook niet hoor maar het hoort er bij

jimpie
12-09-2002, 16:19
Origineel gepost door Hindje Oja mij maak niej uit hoe hoog of laag hij zal zijn hoor.... Mij ook niet..............Ben bruidschat is als hij mijn droomjongen is!

jay
12-09-2002, 18:13
Origineel gepost door Hindje Ik droom al van kleins af aan over trouwen en hoe mijn bruiloft zou zijn, maar ik heb eigenlijk nooit over de bruidsschat naged8... denken jullie daar dan wel zo veel aan?? Oja mij maak niej uit hoe hoog of laag hij zal zijn hoor.... Groetjes Hind mooi zo dan kom ik je de hand vragen als je niet te veel vraagt :D

Jemal2002
12-09-2002, 18:27
ik zou Max 10000 geven meer niet......... misschien gooi ik nog een schaap bij maar dan houdt het echt op!

MueZli
12-09-2002, 18:39
Creatief met bruidschat. Cursusgeld: gratis Nodig: Veel fantasie :D Mijn bruidschat, In n zweefvliegtuigje, een mooie toepasselijke aya, gods eeuwige woord schrijvend, in kleurige wolkjes, in de blauwe heldere hemel, met een parachute belandend in ons ( rommelige :D dus knie beschermers aan ja!..:D) tuin, op 1 knie ala shakespeares vertellingen, met een witte! roos met doorns tussen zn tanden schadeloos!, willst du mir trauen? in onvervalst en accentloos duits vragend aan de persoon in kwestie ( vraag me niet waarom..over andere talen is wel te onderhandelen :D ..Lolz).. Pats deed luchbel..

TonyM
12-09-2002, 18:45
Ik zoek een 'waardeloze' vrouw ... :rolleyes:

MueZli
12-09-2002, 18:51

Betekent dat ze geen bruidschat vraagt..? of dat ze echt worthless is.. TonyM verras ons jongen..

Pagina's : [1] 2