Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Marokkaanse jongerne over het Nederlandse strafrechtssysteem

Pagina's : [1] 2

LZN
17-12-2003, 18:28

Hoi, Mijn naam is Niels Dieleman, ik studeer rechten aan de Universiteit Maastricht. Zoals jullie allemaal wel weten komen Marokkaanse jongeren keer op keer negatief in de Nederlandse media. Nederlandse journalisten, Nederlandse politici, Nederlandse criminologen, allemaal hebben ze wel een mening over die 'kutmarrokkanen'. De Marokkaanse jongeren ZELF komen echter nooit aan het woord. Niemand die HEN iets vraagt of hen in de gelegenheid stelt eens een ander geluid te laten horen. Deze eenzijdige opstelling leidt onterecht tot een negatieve beeldvorming waardoor de werkelijke kern van de problemen onderbelicht blijft. Ik vind het daarom belangrijk dat ook de Marokkaanse jongeren zelf betrokken worden in de discussies. Ik wil eraan bijdragen ze de mogelijkheid te bieden hun eigen mening te geven op de manier waarop in het Nederlandse strafrecht wordt omgegaan met Marokkaanse jongeren. Daarom schrijf ik mijn scriptie met als onderwerp "Marokkaanse jongeren over het Nederlandse strafrecht". Via enquetes met een vragenlijst wil ik de meningen van Marokkaanse jongeren over dit onderwerp in kaart brengen. De enquete bestaat uit een aantal stellingen waarover ik de deelnemers wil vragen een oordeel te geven door een cijfer te geven. Het invullen ervan duurt niet lang, hooguit 5 a 10 minuten. Ik doe dan ook bij deze de volgende oproep: Ben jij een Marokkaanse jongere in de leeftijd van 12 tot 20 jaar? Wil je graag ook JOUW mening geven over de manier waarop er met Marokkaanse jongeren wordt omgegaan in het Nederlandse strafrecht? Stuur dan een e-mail naar nielsdieleman@hotmail.com Je krijgt dan een vragenlijst toegemaild waarvan ik hoop dat je die wilt invullen. Als je zelf buiten de doelgroep valt of je hebt geen zin om mee te doen, maar je kent wel iemand die wel geintere