Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Marokkaanse jongerne over het Nederlandse strafrechtssysteem

Pagina's : [1] 2

LZN
17-12-2003, 18:28

Hoi, Mijn naam is Niels Dieleman, ik studeer rechten aan de Universiteit Maastricht. Zoals jullie allemaal wel weten komen Marokkaanse jongeren keer op keer negatief in de Nederlandse media. Nederlandse journalisten, Nederlandse politici, Nederlandse criminologen, allemaal hebben ze wel een mening over die 'kutmarrokkanen'. De Marokkaanse jongeren ZELF komen echter nooit aan het woord. Niemand die HEN iets vraagt of hen in de gelegenheid stelt eens een ander geluid te laten horen. Deze eenzijdige opstelling leidt onterecht tot een negatieve beeldvorming waardoor de werkelijke kern van de problemen onderbelicht blijft. Ik vind het daarom belangrijk dat ook de Marokkaanse jongeren zelf betrokken worden in de discussies. Ik wil eraan bijdragen ze de mogelijkheid te bieden hun eigen mening te geven op de manier waarop in het Nederlandse strafrecht wordt omgegaan met Marokkaanse jongeren. Daarom schrijf ik mijn scriptie met als onderwerp "Marokkaanse jongeren over het Nederlandse strafrecht". Via enquetes met een vragenlijst wil ik de meningen van Marokkaanse jongeren over dit onderwerp in kaart brengen. De enquete bestaat uit een aantal stellingen waarover ik de deelnemers wil vragen een oordeel te geven door een cijfer te geven. Het invullen ervan duurt niet lang, hooguit 5 a 10 minuten. Ik doe dan ook bij deze de volgende oproep: Ben jij een Marokkaanse jongere in de leeftijd van 12 tot 20 jaar? Wil je graag ook JOUW mening geven over de manier waarop er met Marokkaanse jongeren wordt omgegaan in het Nederlandse strafrecht? Stuur dan een e-mail naar nielsdieleman@hotmail.com Je krijgt dan een vragenlijst toegemaild waarvan ik hoop dat je die wilt invullen. Als je zelf buiten de doelgroep valt of je hebt geen zin om mee te doen, maar je kent wel iemand die wel geinteresseerd is, stuur dan dit bericht alsjeblieft door. Ook voor andere reacties kun je mij e-mailen op nielsdieleman@hotmail.com Hartelijk bedankt alvast, Niels Dieleman..

AlHoceima_Leila
17-12-2003, 18:41
lijkt me wel leuk ik stuur je een mail

amina01
17-12-2003, 20:39
Ik hoop dat je enig reactie krijgt, Gegroet, toekomstige confrator :D

roebla
17-12-2003, 22:57
Hmm zoals ik ergens anders zei, Hier vind je niet de mensen die je zoekt ! maar een paar mensen sprokkelen is ok :P Misschien kunnen ze hun mening uiten over de proefballonnen van Broodje Donner

Ghribe
18-12-2003, 13:25

Ik ben >20 mag ik ook meedoen?

mokromike
18-12-2003, 17:18
Weet je wat ik hier zo interessant aan vind ? Je bent een van de weinigen die bevestigen (welliswaar tussen neus en lippen door) dat het Nederlandse strafrecht systeem racistisch is en Marokkaanse jongeren anders behandeld dan autochtonen jongeren.

amina01
18-12-2003, 20:53
Origineel gepost door roebla Hmm zoals ik ergens anders zei, Hier vind je niet de mensen die je zoekt ! maar een paar mensen sprokkelen is ok :P Misschien kunnen ze hun mening uiten over de proefballonnen van Broodje Donner Jij bent onderzoeker ;)

mouna18
19-12-2003, 14:46
de racistische gehalte van het Nederlandse strafrecht is niet te meten, het is te voelen. Jongens die berecht worden voelen dat zij gediscrimineerd worden, zij weten wanneer zij slecht behandeld worden. En daarom vind ik jou ideeen echt goed, alleen nu nog de reacties!

House
19-12-2003, 17:01
Origineel gepost door NielsDieleman Hoi, Mijn naam is Niels Dieleman, ik studeer rechten aan de Universiteit Maastricht. Zoals jullie allemaal wel weten komen Marokkaanse jongeren keer op keer negatief in de Nederlandse media. Nederlandse journalisten, Nederlandse politici, Nederlandse criminologen, allemaal hebben ze wel een mening over die 'kutmarrokkanen'. De Marokkaanse jongeren ZELF komen echter nooit aan het woord. Niemand die HEN iets vraagt of hen in de gelegenheid stelt eens een ander geluid te laten horen. Deze eenzijdige opstelling leidt onterecht tot een negatieve beeldvorming waardoor de werkelijke kern van de problemen onderbelicht blijft. Ik vind het daarom belangrijk dat ook de Marokkaanse jongeren zelf betrokken worden in de discussies. Ik wil eraan bijdragen ze de mogelijkheid te bieden hun eigen mening te geven op de manier waarop in het Nederlandse strafrecht wordt omgegaan met Marokkaanse jongeren. Daarom schrijf ik mijn scriptie met als onderwerp "Marokkaanse jongeren over het Nederlandse strafrecht". Via enquetes met een vragenlijst wil ik de meningen van Marokkaanse jongeren over dit onderwerp in kaart brengen. De enquete bestaat uit een aantal stellingen waarover ik de deelnemers wil vragen een oordeel te geven door een cijfer te geven. Het invullen ervan duurt niet lang, hooguit 5 a 10 minuten. Ik doe dan ook bij deze de volgende oproep: Ben jij een Marokkaanse jongere in de leeftijd van 12 tot 20 jaar? Wil je graag ook JOUW mening geven over de manier waarop er met Marokkaanse jongeren wordt omgegaan in het Nederlandse strafrecht? Stuur dan een e-mail naar nielsdieleman@hotmail.com Je krijgt dan een vragenlijst toegemaild waarvan ik hoop dat je die wilt invullen. Als je zelf buiten de doelgroep valt of je hebt geen zin om mee te doen, maar je kent wel iemand die wel geinteresseerd is, stuur dan dit bericht alsjeblieft door. Ook voor andere reacties kun je mij e-mailen op nielsdieleman@hotmail.com Hartelijk bedankt alvast, Niels Dieleman. A. Waarom niet een leeftijd van 12 tot 25? B. Is dit een eenmans onderzoek of doen er nog meer mede rechten-studenten? C. Waarom een hotmail adres en niet je eigen adres van het universiteit?

Sberdila
19-12-2003, 20:39
Origineel gepost door Multikul nee hoor het nederlands rechtsysteem is verre van racistisch, en dat is juist wat ik ze kwalijk neem. Marrokaanse jongeren zorgen voor de meeste problemen, en niemand wil het zeggen . ik kan uit deze uitspraak afleiden dat je nooit verder dan de MAVO bent gekomen . hou je daarom niet met wetenschap bezig want dat is niet weg gelegd voor je. Multikul praat Flauwekul

amina01
19-12-2003, 20:46
Origineel gepost door Multikul nee hoor het nederlands rechtsysteem is verre van racistisch, en dat is juist wat ik ze kwalijk neem. Marrokaanse jongeren zorgen voor de meeste problemen, en niemand wil het zeggen. Nu heb jij het gezegd, WoW, klapklap in de handjes... Het gaat niet om het rechtsysteem, maar de manier waarop en hoe het wordt toegepast, ongeacht wie je bent. Multikul, :zwaai: je heb het gezegd, nu je volgende zinnetje

KouZiNaFeMaLe
19-12-2003, 22:35
Origineel gepost door Multikul nee hoor het nederlands rechtsysteem is verre van racistisch, en dat is juist wat ik ze kwalijk neem. Marrokaanse jongeren zorgen voor de meeste problemen, en niemand wil het zeggen. Inderdaad het Nederlandse rechtsysteem is verre van racistisch, daar geef ik je gelijk in. Wanneer je in wetboeken bladert staat er natuurlijk niet dat de Nederlanders goed behandelt moeten worden en de buitenlanders slecht.. Maar dat is THEORIE.. Het is de praktijk die het anders maakt.. Merendeel vriendjespolitiek, agenten die elkaar het hand boven het hoofd aan en tja de Nederlanders tegenover de Marokkaan. Hoe komt dat? Heel makkelijk uit te leggen, Marokkanen worden altijd in een slecht daglicht gezet. Als 1 Marokkaan een misstap zet, staan de kranten vol, maar wat als een Nederlander hetzelfde doet? Dan wordt het voor het gemak even verzwegen. Tja dan kan iedereen zeggen dat Marokkaanse jongeren voor de meeste problemen zorgen.. Dat lijkt me wel logisch als dat wel ALTIJD vermeld moet worden, terwijl een Nederlander mag doen en laten wat ze willen, zonder dat er 1 letter over geschreven wordt..

Pagina's : [1] 2