Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Meiden opgelet!........

sherine18
16-12-2003, 18:18

Nou ik heb dus een vraagje "aan alle meisjes"............... met een vriend. wat ik heel erg graag wil weten is: -hoe komen de ouders van je vriend en die van jou uiteindelijk in contact? -en wie zorgt ervoor dat ze uberhaupt in contact komen? -zeg je (nadat hij je hand heeft gevraagd)gelijk "ja ik wil"? natuurlijk denk ik niet dat je ouders erg onwetend zijn, en ook zij zullen denken "waar kent ze m van">ga je je dan niet schamen, hoe voel je je dan? Ik zie heel erg graag uit naar jullie reacties :rolleyes: thanks lievies

queenfunky
16-12-2003, 18:30
ik zou het aan me moeder vertellen en zij dan aan me pa

sherine18
16-12-2003, 18:35
ok ,maar....... schaam je je dan niet? en wat vertel je precies?ma ik wil trouwen met die en die? en zeg je dan ook precies waar je m van kent? ik vraag veel he? sorry but I just have to know.....

eyes_of_maroc
16-12-2003, 18:47
je moet naar je moeder gaan en zeggen dat je een leuke jongen bent tegen gekomen en dat je hem goed hebt leren kennen... Jullie hebben weleens afgesproken neem ik aan... je moet gewoon alles tegen je moeder zeggen en dat hij je nu om je hand komt vragen... en je moeder zal wel vragen hoe goed je hem kent.. hoe vaak je met hem hebt afgesproken.. maar wel eerlijk tegen je moeder zeggen.. en zij zal dan het goeie woordje doen voor jou aan je pa... .. en de jongen moet het dus ook doen.. zijn vader of moeder belt een van jou ouders op.. bespreekt met hun wanneer ze kunnen komen... en als het goed gaat en je wilt hem echt dan ja...

CatherinaZjones
16-12-2003, 18:48

ik denk dat het aan de band ligt die je met je moeder hebt.. Ik heb juist een hele goede band met mn moeder en zou haar zoiets makkelijk kunnen vertellen.. Ik denk dat als ze in ieder geval bij mij de hand zouden vragen... zou ik het mn moeder zeggen.. de jongen zal het zijn moeder vertellen.. Moeder van de jongen belt moeder van het meisje en zij zullen praten (ondertussen hebben ze al overlegd met de pappies ofcourse :rolleyes: ) Uhm ik geloof dat ze dan een afspraak zullen maken om langs te komen... en er komt niet zo maar een wildvreemde aan de deur dus ik denk dat die 'ja ik wil' al is geweest ;) Maar goed vervolgens zullen zij het meteen hebben over de bruidschat of dat komt op de 2 afspraak.. en tsja wat ga je zeggen.. dat je met zn nichtje op school zit of werkt of zn zusje in ieder geval iets in de familie of van jou kant dan weer.. ik geloof dat het zo in elkaar zit.. Heb geen ervaring hoor ;) maar genoeg mensen in mijn omgeving die zijn gaan trouwen ;) Ik hoop je in ieder geval iets te hebben geinformeerd.. why ga je trouwen?

eyes_of_maroc
16-12-2003, 18:49
en je vraagt niet veel hoor... :goedzo:

sherine18
16-12-2003, 18:58
Origineel gepost door CatherinaZjones ik denk dat het aan de band ligt die je met je moeder hebt.. Ik heb juist een hele goede band met mn moeder en zou haar zoiets makkelijk kunnen vertellen.. Ik denk dat als ze in ieder geval bij mij de hand zouden vragen... zou ik het mn moeder zeggen.. de jongen zal het zijn moeder vertellen.. Moeder van de jongen belt moeder van het meisje en zij zullen praten (ondertussen hebben ze al overlegd met de pappies ofcourse :rolleyes: ) Uhm ik geloof dat ze dan een afspraak zullen maken om langs te komen... en er komt niet zo maar een wildvreemde aan de deur dus ik denk dat die 'ja ik wil' al is geweest ;) Maar goed vervolgens zullen zij het meteen hebben over de bruidschat of dat komt op de 2 afspraak.. en tsja wat ga je zeggen.. dat je met zn nichtje op school zit of werkt of zn zusje in ieder geval iets in de familie of van jou kant dan weer.. ik geloof dat het zo in elkaar zit.. Heb geen ervaring hoor ;) maar genoeg mensen in mijn omgeving die zijn gaan trouwen ;) Ik hoop je in ieder geval iets te hebben geinformeerd.. why ga je trouwen? weet je wat t is lievie, heb donders veel respect voor mn ouders, en zij vertrouwen mij ook volkomen(en heb dat nooit geschaden tot ik "hem zag"). ze hebben nogal hoge verwachtingen van me, ik ga inchallah naar t erasmus,en ze willen dat ik iets bereik.en dat doe ik niet door te trouwen op jonge leeftijd (terwijl ik daarna verder kan studeren :confused: ) stel dat ik t zou zeggen.........ik zou t niet eens kunnen :( ...snap je me een beetje. of moet ik een famillielid inschakelen? :confused:

CatherinaZjones
16-12-2003, 19:03
hey meissie.. wat zijn jullie plannen dan? Heeft hij je ten huwelijk gevraagd? Of bereid je jezelf voor? Ik snap het iedereen heeft veel respect tegenover zijn of haar ouders maar toch.. moet je eerlijk blijven tegenover hun.... En kijk naar de toekomst.. je studie.. kun jij straks verder studeren als je getrouwd bent? Vind hij het ok? Zullen jullie het reden met 1 inkomen en wat studiefinanciering ;) hehe Nee maar ik bedoel wat zijn de plannen want misschien kan ik dan wat beter op je vragen in gaan..