Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Annan tegen doodstraf Saddam!

Pagina's : [1] 2

sword
16-12-2003, 09:37

09:02:08 NEW YORK -- Secretaris-generaal Kofi Annan van de Verenigde Naties vindt dat Saddam Hoessein niet de doodstraf mag krijgen. Saddam moet humaan worden behandeld, ook al heeft hij ,,degenen die in zijn handen kwamen'' inhumaan behandeld, zei Annan gisteren. De Iraakse bestuursraad heeft plannen voor een tribunaal dat Saddam en andere figuren uit zijn bewind moet berechten. Annan zei het niet te hebben bestudeerd en wilde er geen uitspraken over doen. De VN zijn tegen de doodstraf. Annan zei verder te hopen dat de arrestatie van Saddam de onderlinge verzoening van de Irakezen en de vorming van een overgangsregering zal bespoedigen. Vandaag vergadert de Veiligheidsraad over de plannen voor het herstel van de soevereiniteit van Irak. In juni moet er een voorlopige regering zijn en eind 2005 moeten er verkiezingen worden gehouden. en zoals ik gisteren vreesde....... :rolleyes: :zwaai: Sword

babyvanbelisma
16-12-2003, 09:45
Tja, het is een vredig en humaan standpunt maar ik denk dat veel mensen daar geen genoegen mee zullen nemen...

Jupiter
16-12-2003, 09:51
Zoals ik gisteren al zei: Saddam heeft geluk dat hij niet door Irakezen ontdekt was. Ze hadden hem aan een touw Bagdad binnengesleurd terwijl ze ondertussen alvast wat stukjes vlees van hem afsnijden voor hun honden. Hij wordt nu berecht en kan hoogstens de kogel krijgen. Ondertussen krijgt hij voldoende te eten en kan hij net zo lang slapen als hij wil. Hij wordt goed bewaakt door zijn ergste vijand en hoeft niet bang te zijn dat het Iraakse volk hem letterlijk in handen krijgt. Ook nu kan hij nog alles onder controle houden. Hij kan zelfs de show stelen tijdens het proces en zullen vele Arabieren weer slaafs achter hem aanlopen en hem weer verheerlijken. Net als sommigen hier op dit forum. Dat komt omdat sommigen nu eenmaal blind achter iemand aan willen lopen. Dat zit in hun bloed. De wereld is het beste af als een van zijn bewakers zijn geweer aan het schoonmaken is en per ongeluk een kogel recht op Saddam afvuurt.

babyvanbelisma
16-12-2003, 09:58
Ja dat zou een goede oplossing zijn. Laat het dan wel een irakese bewaker zijn. Ik vind dat hij berecht moet worden door de mensen die hij jarenlang heeft gekweld!:boos:

Jupiter
16-12-2003, 10:02

Origineel gepost door babyvanbelisma Ja dat zou een goede oplossing zijn. Laat het dan wel een irakese bewaker zijn. Ik vind dat hij berecht moet worden door de mensen die hij jarenlang heeft gekweld!:boos: Het ergste is dat ze nu nog steeds gekwelt worden omdat ze niet weten wat er met hem gaat gebeuren. Het is dat ik niet in de dag des oordeels geloof..............ik denk dat hij wel wat uit te leggen heeft...........

Isra_Girl
16-12-2003, 10:18
hij moet geen doodstraf krijgen, eigenlijk moet hij dezelfde straf krijgen als hij aan al die mensen heeft gegeven, In put stoppen zodat hij ook zal lijden zoals die mensen hebben geleden, Wat mij betreft mogen ze bush ook erbij stoppen, want een crimineel pakt een crimineel

contradiction
16-12-2003, 10:44
ik ben benieuwd wat voor straf hij krijgt, ik denk eerder dat hij verbannen wordt en dan in een of andere kerker wordt opgesloten en als een beest behandeld voor de rest van zijn leven. nou dan is hij beter af wanneer hij dood is. wat ik zelf wil weet ik niet zo goed, ik denk dat de passende straf pas op het dag des oordeels zal komen, zowel voor bush blair balkenende etc als voor saddam saddam kan nu dan wel berecht worden maar ik denk niet dat de toestand in irak er beter op wordt, het gaat de westerse wereld heus niet om die arme irakezen maar slechts om hun eigenbelang. wie er ook de macht heeft, bush of saddam ze zullen sowieso genaaid worden

Jupiter
16-12-2003, 10:46
Origineel gepost door contradiction , zowel voor bush blair balkenende etc als voor saddam :giechel: Balkenende zal trots zijn dat je hem hebt genoemd naast de groten der aarde. Volgens mij durft hij nog niet eens een fiets te stelen.

contradiction
16-12-2003, 10:50
hahaha o dat was echt een grove fout van mij

Peej
16-12-2003, 12:00
Satan Hoessein dient door de Irakezen berecht te worden voor een openbaar tribunaal. En het totale proces dient integraal te worden uitgezonden via alle Arabische media (met name de nieuwszenders). En daarbij moet alle bewijsvoering en moeten alle misdaden die Satan Hoessein begaan heeft duidelijk in beeld worden gebracht. Alleen op die manier kunnen alle Arabieren die Satan Hoessein aanbidden en blindelings volgen getuige zijn van de gruwelijke misdaden en de honderdduizenden moorden die hij op zijn geweten heeft. Alleen op die manier zullen bij deze extremisten (misschien) de schellen van de ogen vallen en zullen ze zien hoeveel moslimbroeders Satan Hoessein naar de andere wereld heeft geholpen.

Jupiter
16-12-2003, 12:15
Origineel gepost door Peej Satan Hoessein dient door de Irakezen berecht te worden voor een openbaar tribunaal. En het totale proces dient integraal te worden uitgezonden via alle Arabische media (met name de nieuwszenders). En daarbij moet alle bewijsvoering en moeten alle misdaden die Satan Hoessein begaan heeft duidelijk in beeld worden gebracht. Alleen op die manier kunnen alle Arabieren die Satan Hoessein aanbidden en blindelings volgen getuige zijn van de gruwelijke misdaden en de honderdduizenden moorden die hij op zijn geweten heeft. Alleen op die manier zullen bij deze extremisten (misschien) de schellen van de ogen vallen en zullen ze zien hoeveel moslimbroeders Satan Hoessein naar de andere wereld heeft geholpen. Dat weten zij allemaal wel. Je vergeet dat Saddam in staat is om er een spektakel van te maken en alle schuld in de voeten van Amerika schuift (CIA, handje schudden met Rumsfeld, "toestemming" inval Koeweit, wapenhandel etc. etc.) De Arabieren zullen alles geloven en hij wordt een nog grotere held. Gewoon anoniem berechten en daarna de straf uitvoeren. Net als bij de Ceaucescu's.

quaraad
16-12-2003, 12:20
GEWOON UITPRATEN DIE HANDEL....... EN ALS HIJ SPIJT HEEFT MOETEN WE HEM KUNNEN VERGEVEN...!!! ALS ALLAH (SWT) MENSEN KAN VERGEVEN DAN MOET DE MENSHEID DIT OOK KUNNEN.....!!! EN ZOALS VELEN AL ZEIDEN 'DE DAG DES OORDEELS WACHT OP HEM' EN DAN NOG HEEFT NIEMAND HET RECHT HIEROVER TE ZEGGEN WAT ZIJN STRAF DAAR ZAL ZIJN WANT ALLEEN ALLAH DE GENADEVOLLE WEET DIT.... LA ILLAHA ILLALAH!!!!!!!!!!!!!

Jupiter
16-12-2003, 12:24
Origineel gepost door quaraad GEWOON UITPRATEN DIE HANDEL....... EN ALS HIJ SPIJT HEEFT MOETEN WE HEM KUNNEN VERGEVEN...!!! Theoretisch gel.ul. Volgens mij durf je zoiets niet te beweren als jouw moeder verkracht werd terwijl jij met elektrische schokken werd bewerkt. (sorry dat ik haar erbij haal maar ik wilde je laten voelen wat zijn slachtoffers voelen)

Peej
16-12-2003, 12:25
Iemand vergeven die 1,8 miljoen doden op zijn geweten heeft? Heeft Saddam zijn vijanden ooit vergeven? Nee, hij maakte zelfs de echtgenoten van zijn eigen dochters af nadat ze berouw getoond hadden voor het feit dat ze voor hem gevlucht waren. Donder toch op man. Gewoon berechten en al zijn misdaden nog eens breed uitgemeten de revue laten passeren. De wereld MOET nog een keer zien met wat voor beest we hier te maken hebben. In dit geval ben zelfs ik voor de houding "Oog om oog, tand om tand" En datzelfde mogen ze van mij overigens ook doen met Sharon, Arafat, Bin Laden en Bush.

Aislin
16-12-2003, 13:35

En niet te vergeten de dictators en rebellen in Afrika die ook miljoenen doden op hun geweten hebben......afvoeren die handel, met zn allen in een hok en lekker de hele dag filmpjes kijken van hun slachtoffers.

Pagina's : [1] 2