Bekijk originele versie : Dit maakt me nou ECHT boos
Missy_Rose
15-12-2003, 21:31
Bij mij gebeurd. Ik zweer ik kon die tr*t neerschieten :kwaad: Ik was ziek, maar wist niet dat iemand al voor mij had gebeld, dus ik naar de concierge (voormalig KKKlid :rolleyes: ): "Ehm sorry, ik was er de afgelopen week niet. Ik was ziek"
Zij: "Ja dat weet ik al. Je zus heeft gebeld"
Ik: "O, okee bedankt. Nee wacht even, ik heb helemaal geen zus :confused: Je bedoelt zeker mijn moeder"
Zij: "Nee dat kan niet. Je moeder kan niet zo goed Nederlands praten"
Zij had me moeder nog nooit ontmoet, omdat ze werkt (iets wat ook al moeilijk te geloven is). Dus waar the f*ck slaat dit op. Ik haat het als Nederlanders zo praten over Marokkaanse vrouwen, vooral die niet hier geboren zijn. Newsflash: Marokkaanse vrouwen kunnen ook heel goed leren, niet per se de hulp van Nederlanders is daarvoor leren (Mijn moeder kan ook vloeiend Frans en Engels spreken. Ze heeft zichzelf leren schrijven en spreken met de hulp een van haar nichten uit Nederland in de zomervakanties)
asiamoslima
15-12-2003, 21:49
IK had ook zoiets. Ik wilde wat meer info over een voorschool van een Islamitische Basisschool. Nadat ze ik een paar vragen van haar had beantwoord ging ze er automatisch vanuit dat ik een nederlandse was die bekeerd was tot de Islam, ik vertel haar dat ik van marokkaanse komaf ben en dat het niet zo gek is dat je accentloos nederlands spreekt als je hier geboren bent. Afijn, iedereen maakt een foutje. Weer een paar vragen later zeg ik dat ik blij ben dat er ook islamitische basisscholen bestaan die een voorschool hebben, omdat ik liever een school heb wat aansluit bij de opvoeding die een kind thuis krijgt. Dan zegt ze tegen mij: "O, dat moet waarschijnlijk van papa". Ik zeg nee, ik ben daar nog veel strikter in. Daarna zegt ze weer, o ik dacht dat u een nederlandse was, u spreekt zo goed nederlands! En zo kan ik je tientallen verhalen vertellen. Hoe wijder je kleding en hoe groter je hoofddoek mensen die je buiten tegenkomt gaan er al bij voorbaat van uit dat je geen nederlands spreekt of heel gebrekkig.
Missy_Rose
15-12-2003, 22:03
Ik irriteer me daar echt rot aan. Alsof Marokkaanse niet kunnen nadenken of zo
RealMadridGirl
15-12-2003, 22:13
wat d8 je van mij
op MIJN sollicitatie gesprek vragen ze of mijn VADER de krant leest
toen ik antwoorde van ja bleef ie met open mond staren
slaat tog ook nergens op :kwaad:
ChOcOtOfFfF
15-12-2003, 22:27
Origineel gepost door RealMadridGirl
wat d8 je van mij
op MIJN sollicitatie gesprek vragen ze of mijn VADER de krant leest
toen ik antwoorde van ja bleef ie met open mond staren
slaat tog ook nergens op :kwaad:
:eek:
:zwaai:
asiamoslima
15-12-2003, 22:28
Zulke vooroordelen krijg je er echt niet uit. Toen ik op de middelbare school zat en dan een briefje meenam met de rede waarom ik afwezig was geweest, dachten ze altijd dat ik hetzelf had geschreven terwijl mijn moeder dat had gedaan, dan gingen ze even naar huis bellen omdat te checken. En wat waren ze genept dan, je denkt altijd van eh boer ze spreekt beter nederlands dan jou. :kwaad:
Wa salaam,
Asia moslima :zwaai:
laboudanda
15-12-2003, 22:31
Een vieze liga koekje eten dat maakt me erg boos...
Check die Evergo Liga Sinaasappel-abrikoos....blurb...ugh....*cough*...*cough* smaakt naar pickwick abrikoos theezakje...
Maar goed jullie hebben de ballen verstand van ....dus shut up!
CLICK!
NEXT!
MiSsOuJDiA
15-12-2003, 22:48
iS inDerDaad So Als Ze IemAnd met hoofddoek zien lope dan denke ze gelijk oook die spreekt geen ned oook al spreekt tie geen ned maar je hebt heeel veel marokaanse mense die vloeiend frans of engels spreken en dan denk ze dat die marokkanen achterlijk zijn ofso
tell me about it! word er zo moe van!!
Of dan krijg je van die "nuttige mededelingen" zoals, ben jij marokkaans??? waarom heb je dan geen kroeshaar, en je spreekt wel goed nederlands!! En deze spant de kroon: je bent wel modern voor een marokkaanse OF je bent wel mooi zeg voor een marokkaanse!
maar laat ze maar, met hun blonde haartjes en met hun 5 centen die ze hebben uitgeleend en terug willen,en die blonde haartjes
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.