Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Mijn verhaal, mijn visie en MIJN MENING

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8

mtalsia2
15-12-2003, 20:26

Wanna share my story with you girls and boys! So read if you wanna ;) Mijn verhaal, mijn visie en MIJN MENING 20 jaar geleden in Utrecht begon mijn leven, mijn leven als Moslima. Mijn vader werd naar Nederland gehaald om hard te werken aan de Nederlandse economie, hij werd een gastarbeider genoemd. In het kader van gezinshereniging kwam wat later mijn moeder 8 maanden zwanger van mij en de rest van mijn familie volgde. Mijn ouders zijn afkomstig uit het rif-gebergte in Marokko. Ik was klaar met de basisschool en zou naar de zomervakantie naar de middelbare school gaan. Ik werd die zomer 12 jaar. Ik nam een beslissing die mijn hele leven zou veranderen. Ik zou een hoofddoek gaan dragen, hoezo? Ik vond het normaal, ik kende een meisje die ook een hoofddoek droeg, dus dacht ik waarom zou ik dat niet kunnen. Tenslotte het is verplicht voor een moslima om de hijaab te dragen wanneer zij menstrueerde. Voor mij was het allemaal wel leuk en aardig. Terwijl mijn leeftijdgenootjes allerlei staartjes in hun haar zetten, ging ik te werk met mijn hoofddoek. Ik droeg hem heel simpel, gewoon in een knoop. Mijn omgeving was wel verbaasd en mijn familie vond mij jong, ik was dan ook de enige in mijn familie die op zo’n vroege leeftijd een hoofddoek droeg. Het was mijn eigen keuze, en daar ben ik blij om. Mijn hoofddoek had geen enkele invloed gehad op mijn opleiding, althans dat denk ik want dat neem ik ook aan. Op mijn middelbare school ging alles goed, ik deed de mavo. Maar daarna moest ik naar het beroeps onderwijs. In de tussentijd had ik mijn hoofddoek in allerlei vormen gedragen. Van de knothoofddoek ook wel de piratenstyle genoemd tot aan de hijaab die ik nu draag. Nu pas ik mijn kleding aan op mijn hoofddoek een verschil met in het begin toen paste ik namelijk mijn hoofddoek aan op mijn kleding. Ik hebsinds kort dan ook voor de hijaab gekozen, deze draag je niet alleen om je haar, hals, nek en oren te bedekken te bedekken, maar ook je boezem. In de koran staat dan ook letterlijk in de 31e vers van de 24e soerat in de koran: “ En zeg tot de gelovige vrouwen dat zij ook haar ogen neergeslagen houden en hun passies beheersen, en dat zij haar schoonheid niet tonen dan hetgeen ervan zichtbaar moet zijn, en dat zij haar hoofddoeken over haar boezem laten hangen, en dat zij haar schoonheid niet tonen” Het voelt dan ook heerlijk. Ik kan buitenshuis tevreden lopen in kleding waarin mijn lichaamsvormen niet te zien zijn. Zo voorkom je dan ook beledigingen van het andere geslacht. JA, ik ben Moslima. JA, ik ben van Marokkaanse komaf. JA, ik ben trots op wat en wie ik ben. JA, ik draag een hijaab en NEE, het belemmert niet de ‘integratie’ ik zet het maar tussen aanhalingstekens, want ik vind het zo een uitgekauwd woord. Het woord wordt dan ook gebruikt als opvulling, omdat er geen ander woord te vinden is zoals de smurfen het woord ‘smurfen’ als werkwoord gebruiken. Als men een euro zou betalen voor elke keer dat het woord wordt gebruikt dan had Nederland al haar staatsschuld afgelost. Ik bedoel maar, je zet het verkeerde been neer en je hebt meteen een integratieprobleem. Ik begrijp het niet ik ben in Nederland geboren, ik draag dan ook de Nederlandse nationaliteit. Ik ben net als elke andere Nederlandse burger gelijk volgens de wet! Ik zit op school, ik doe wat van mij verwacht wordt, zo draag ik dus mijn steente bij aan de maatschappij. En dan nu de vraag belemmert mijn hijaab de integratie? Mensen, waar hebben we het over? Het gaat hier om in een Nederland geboren Nederlandse van Marokkaanse origine. EN spreken we dan nog over integratie?? Moet ik dan op konninginendag bitter ballen eten, bier zuipen, een oranje hoofddoek dragen, de polonaise doen en naar Frans Bauer luisteren. Ben ik dan geintegreerd. Of moet ik beter mijn hoofddoek af doen en en mijn geloof links laten liggen omdat ik erg onderdrukt ben door een stel mannen die niet eens weten wat het woord islam inhoud en bij Hirshi Ali aansluiten. Dat is ook een optie toch? Lekker een bounty® (wit van binnen en bruin van buiten). Nee joh waar hebben we het over. Voor de 3e keer in ben in Nederland geboren, ik hoef mij helemaal niet te integreren. Ik moet gewoon net als de rest met de maatschappij meedraaien. En dat is iets wat we toch allemaal automatisch doen, dus waar komt dat woord ‘integratie’toch vandaan? En ja ik doe mijn best, ja ik wil studeren, ja, ik wil werken, maar wat willen zij? Willen zij dat wel? Natuurlijk willen zij dat ook....toch? Ik bedoel maar ik kan geen stageplek vinden omdat ze opeens geen plek en begeleiding meer hebben of ze sturen mij door naar een ander bedrijf omdat ze daar met Marokkaanse klanten werken. Zodat ik met hen kan communiceren, huh, hoe hebben ze daar dan gecommuniceerd voor mij. En wanneer ik op mijn 19e solliciteer voor een bijbaantje in een schoenenzaak nemen ze mij niet aan omdat ik wel ervaring heb opgedaan in een andere winkel maar geen ervaring heb in een schoenenzaak. Raar, want er wordt wel een week later een 15 jarig niet hoofddoek dragen meisje aangenomen. Hmm WTA VOOR ERVARING HEEFT EEN 15 -JARIG MEISJE VRAAG IK MIJ DAN AF! Ach ja dan ligt de fout bij mij de integratie is mislukt want ik doe niet mee, ik ben onderdrukt.

mtalsia2
15-12-2003, 20:33
Origineel gepost door WhAteverR Je haalt me de woorden uit de mond! Heel mooi gezegd trouwens. Jij bent snel, de 1e reactie verwachte ik met het 2e kindje van Maxima :rolleyes: jokin maar thnx meid ;)

mtalsia2
15-12-2003, 20:34
Het is 21 jaar solly :D en hebben jullie wat op of aan te merken mail (souadsouad82@hotmail.com) maar

MoDeMan
15-12-2003, 20:44
Origineel gepost door mtalsia2 Het is 21 jaar solly :D en hebben jullie wat op of aan te merken mail (souadsouad82@hotmail.com) maar je spreekt van wij en zij?

Missy_Rose
15-12-2003, 21:05

:goedzo: mtalsia2 Ik had het zlef niet beter kunnen zeggen. En Dave, zeur niet, dat de meeste Marokkaanse vrouwen een hoofddoek draagt irriteerd de Nl'ers echt wel. Vooral omdat ze (vooral de vrouwen) het zien als onderdrukking :rolleyes: Als ze zich er in zouden verdiepen, zouden ze erachter komen dat de meeste vrouwen het vrijwillig dragen. Maar ja dat is weer teveel moeite :rolleyes:

mtalsia2
15-12-2003, 21:09
Origineel gepost door MoDeMan je spreekt van wij en zij? zij die zich aangesproken voelen en wij idem

mtalsia2
15-12-2003, 21:10
Origineel gepost door Dave202 het is niet letterlijk het hoofddoek wat mij als nederlander irriteert. het is het idee dat 80% van de moslims achter bin ladens strijd staat tegen de ongelovigen en alles wat niet moslim is. Heb je onderzoek gedaan? Dan ben je toch wel een groot deel van deze gemeenschap vergeten. Ikzelf en velen anderen met mij hebben niets met BanLaden te maken en wij staan ook niet achterhem zoals vele politieke leiders!

mtalsia2
15-12-2003, 21:11
Origineel gepost door Missy_Rose :goedzo: mtalsia2 Ik had het zlef niet beter kunnen zeggen. En Dave, zeur niet, dat de meeste Marokkaanse vrouwen een hoofddoek draagt irriteerd de Nl'ers echt wel. Vooral omdat ze (vooral de vrouwen) het zien als onderdrukking :rolleyes: Als ze zich er in zouden verdiepen, zouden ze erachter komen dat de meeste vrouwen het vrijwillig dragen. Maar ja dat is weer teveel moeite :rolleyes: thnx

missmeryam
15-12-2003, 21:16
Kun jij bewijzen dat 80% van de moslims achter Bin Laden staat? Er zijn ook heel veel mensen die niet achter hem staan! Is het niet de hoofddoek? Wat is het dan? Is het niet de hoofddoek dan is het Bin Laden is het niet Bin Laden dan is het Saddam Husein.De meeste Nederlandse mensen blijven maar dingen beweren en verzinnen,omdat ze bang zijn om zich zelf tegen te spreken,Ik denk dat het dergelijk wil om de hoofddoek gaat.Kijk maar naar het verhaal van mtalsia2! Het meisje dat notabene 15 was en minder ervaring had werd toch aangenomen en weet je al waarom?? Ze droeg geen hoofddoek! Wat ik echt niet snap,waarom mogen wij niet met hoofddoek werken.Zullen wij ons werk dan slechter verrichte dan als we geen hoofddoek droegen?

gooja
15-12-2003, 21:52
Origineel gepost door Multikul Kijk, dat jij een hoofddoek wil dragen is jouw keus en jouw recht, maar het is niet de plicht van de Nederlanders om dat leuk te vinden. Het is niet onze plicht om jou bij een sollicitatie aan te nemen als er ook een andere kandidaat is, die voor een bedrijf representatiever is. Wij associeren een hoofddoek met achterstand (of je het leuk vind of niet het is zo), en je zult je mogelijkheden beperken op de arbeidsmarkt. Nederlanders houden niet van hoofddoekjes (of kopvodden zoals we het vaker noemen), noem het intolerantie maar het is jouw realiteit. Dus, dragen op eigen risico. Het gaat er niet op dat de "Nederlanders' (ik weet niet wat ik dan ben) het leuk vinden of niet....jouw reactie druipt van egoisme..ik vind het zo en zo en je hebt het maar te accpeteren... Waarom moet ik niet worden aangenomen met hoofddoek? Loop ik meer het risico sneller in brand te komen staan met meer textiel aan mijn lichaam? Als 'jullie' de hoofddoek associeren met achterstand, dan raad ik je aan om een keer een kijkje te nemen op Universiteiten en Hogescholen in Nederland, maar het verbaast me niets als je daar nooit rondgelopen hebt, als ik het kinderlijke niveau van je reactie bekijk...

roebla
15-12-2003, 21:53
Haha MultiKul laat de ware aard van de Nederlanders zien wolfowitz staat op Negeer ! maar die zal het wel grotendeels eens met Multikul zijn

Missy_Rose
15-12-2003, 21:56
Origineel gepost door Multikul Kijk, dat jij een hoofddoek wil dragen is jouw keus en jouw recht, maar het is niet de plicht van de Nederlanders om dat leuk te vinden. Het is inderdaad niet de plicht van de NL'er om het leuk te vinden, dat heeft ook niemand gezegd. Maar stel jij je eens voor dat je niet aangenomen wordt omdat je (bij wijze van spreke) blond haar hebt. Kijk dan kun je wel zeggen van: het is niet de plicht van die man/vrouw om het leuk te vinden. Maar het blijft wel een bittere pil of niet. Weten dat je ergens goed in bent en afgewezen vanwege je uiterlijk. Je moet kijken of jij het leuk zou vinden als jou dat zou overkomen.

Aselhiej
15-12-2003, 21:58
Origineel gepost door Multikul Kijk, dat jij een hoofddoek wil dragen is jouw keus en jouw recht, maar het is niet de plicht van de Nederlanders om dat leuk te vinden. Het is niet onze plicht om jou bij een sollicitatie aan te nemen als er ook een andere kandidaat is, die voor een bedrijf representatiever is. Wij associeren een hoofddoek met achterstand (of je het leuk vind of niet het is zo), en je zult je mogelijkheden beperken op de arbeidsmarkt. Nederlanders houden niet van hoofddoekjes (of kopvodden zoals we het vaker noemen), noem het intolerantie maar het is jouw realiteit. Dus, dragen op eigen risico. En dan vraag jij je af waarom de AEL hier in Nederland is? Heb je trouwens mijn reactie op je betoog gelezen?

Aselhiej
15-12-2003, 22:05
Origineel gepost door wolfowitz Ik geloof zeker niet, dat de gewone nederlanders het hoofddoekje identificeren met achterlijkheid, zoals die meneer zegt. het is gewoon, dat je in nederland niet praat over geloof, heel raar eigenlijk, maar het is zo. In een kroeg staat/stond vaak een bordje, met ; Hier spreekt men niet of Geloof of Politiek. In Nederland had en heb je zoveel religieuze opvattingen, dat men het onderwerp gewoon verzwijgt! Je kunt bij een sollicitatie nog wel zeggen of beter invullen, dat je een "confessie" hebt, een overtuiging, dus bijvoorbeeld RK, of Ned. Hervormd, maar het wordt al moeilijker als je het ook zegt! En dat je het belijdt!!!! oh, ga je naar de kerk?............. Niet dat ik erom heendraai, maar het is een gegeven, dus uh, gelijke monniken gelijke kappen, en het heeft niets met achterlijkheid te maken, maar meer met bescheidenheid op religieus terrein, dat is de Nederlandse cultuur, of consensus. Fijn, weten jullie dat ook weer, zeker vergeten bij de veels te oppervlakkige integratiecursus; die stomme zuurkool met worst ook, zonde van de tijd! Dagelijks praat ik met Nederlanders over geloof. Zelfs met mijn werkgever, en mijn hoogleraar. Consensus houdt in dat je op een pluralistische manier met elkaar tot overeenstemming komt. Maar ik zie geen hoofddoekjes in de Tweede Kamer der Staten Generaal. Er is voor ons moslims nog een lange weg te gaan om volledig geaccepteerd te worden in Nederland. Beetje bij beetje zullen wij ons ook institutioneren in de Nederlandse samenleving. Jij noemt het islamisering, ik noem het emancipatie. Aselhiej

Aselhiej
15-12-2003, 22:13

Origineel gepost door Multikul Omdat we nu eenmaal in de echte wereld leven. Geen enkel bedrijf zal iemand voor een functie als verantwoordiger aannemen die een doekie draagt. Je neemt ook geen blinde aan voor een functie als buschaufeur. Jij komt met je hoofdoek binne in een bedrijf en IEDEREEN vraagt zich af waarom jij het nodig vind om je religie uit te dragen. Ik kom zelf uit de personeelswerving, en met een hoofddoek, vergeet het maar. Ik zeg niet dat het goed is maar het is zo. dat handel jij en velen anderen in strijd met het gelijkheidsbeginsel.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8