Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : De opbouw van Irak.

Scottie
15-12-2003, 19:11

Nou, wie helpt Irak op te bouwen? Islamitisch Perspectief? Marokko? We wachten het maar af. Frankrijk en Rusland niet, en Nederland ook niet, de miljoenen worden al uit de kelders van de Nederlands Bank naar boven gehaald. Voor transport naar dat getroffen land. Scottie. Parijs en Moskou schelden Iraakse schulden kwijt PARIJS/MOSKOU - Parijs en Moskou zijn bereid Iraakse schulden kwijt te schelden. Bewindslieden uit beide landen lieten maandag vrijwel gelijktijdig doorschemeren een dergelijke stap te overwegen. De Fransen denken aan een geleidelijke kwijtschelding vanaf 2004 als andere schuldeisers daarmee akkoord gaan. Volgens waarnemers kunnen de aankondigingen leiden tot een ontspanning in de relatie met de Verenigde Staten. Washington wil dat onder meer Frankrijk en Rusland meer doen voor de wederopbouw van Irak. De melding uit Parijs komt op de dag van het vertrek van de speciale Amerikaanse gezant James Baker naar Europa. Baker moet de Europese landen er toe zien te bewegen hun Iraakse schulden kwijt te schelden. Irak staat voor naar schatting 100 miljard euro in het krijt, wat een ernstige belemmering voor het herstel van het land vormt. Baker spreekt dinsdag met de Franse president Chirac. Frankrijk en Rusland reageerden vorige week nog woedend op het Amerikaanse besluit hen uit te sluiten van lucratieve wederopbouwcontracten voor Irak. Washington vindt dat de opdrachten uitsluitend naar landen moeten gaan die de Amerikanen in Irak steunen. maandag 15 december 2003

Peej
15-12-2003, 19:25
Ik vraag me af wat voor schulden dat trouwens zijn die ze hebben bij de Fransen en de Russen. Het zou me niet verbazen als het voor een groot deel gaat om wapentuig wat Satan Hoessein en de zijnen tegen hun eigen volk en tegen andere moslim broeders in de regio hebben ingezet. Een bitter goedmakertje voor de families van de mensen die onder het terror-regime van Satan Hoessein zijn omgebracht.

Mr_Achie
15-12-2003, 20:26
waarom zou marokko en het Islamitisch Perspectief helpen bij de opbouw? zijn zij de oorlog begonnen?????? Het is tog se Vs die democratie wilde 'met de steun van balkenende". De Vs weet dat democratie heel veel centen kost!!!

Scottie
15-12-2003, 20:32
Nou, Archie, waarom niet? Het zijn toch ook mensen en wil Marokko ook niet een bijdrage leveren aan een betere wereld, om te beginnen in Irak? Democratie kost veel geld, ook in Nederland. Daarom kun jij schrijven wat je schrijft zonder daarvoor tegen een muur geplaatst te worden en je ouders de rekening krijgen van de kogels. Saddam is begonnen. Niemand vroeg hem Koerden te vergassen en de Irakezen aan zijn moordlust en die van zijn enge zonen op te offereren. De zogenaamde Arabische staten hebben Saddam ook gewoon z'n gang laten gaan. Mogen zij nu niet helpen om de schade enigszins te herstellen? Hebben sommige Arabieren dan geen geweten? Scottie/

Mr_Achie
15-12-2003, 20:43

ja maar het is wel hypocriet van de vs dat ze zonder toestemming een oorlog zijn begonnen tegen irak. Hun doel was democratie, ik geloof dat echt niet en meer mensen met mij ook niet. De ware motieve voor de oorlog zijn macht en olie. Daarom moet de vs voor deze kosten opdraaien want andere landen zoals Marokko worden er niet beter van.

loner
15-12-2003, 20:45
[QUOTE]Origineel gepost door Scottie [B]Nou, wie helpt Irak op te bouwen? Islamitisch Perspectief? Marokko? Hoezo, heeft Marokko of het Islamitisch Perspectief het land richting de Middeleeuwen gebombardeerd..??!! Was er een VN mandaat om een oorlog te beginnen..? Ken je het spreekwoord wat tegenwoordig in de Nederlandse (milieu)wetgeving vaak wordt toegepast : de vervuiler betaalt !

roebla
15-12-2003, 21:01
Hmm Parijs en Moskou schelden niet zomaar kwijt ! Misschien voor een paar Lucratieve contracten !