Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : wanneer moet je hoofdoek dragen ???

Miss_Najoua_4
15-12-2003, 18:57

ik zit al lang met deze vraag ik hoor veel zoals op je 7 de en dan zegt de andere wanneer je wilt en dan zegt er een als je gaat trouwen maar ik wil nu eindelijk de waarheid weten !!!! :confused:

alhoceimachaima
15-12-2003, 19:12
als je voor het eerst een vrouw word duzz ongestelt

Miss_Najoua_4
15-12-2003, 19:28
OOO oke dankje wel !!! :)

alhoceimachaima
15-12-2003, 20:25
graag gedaan:D:D

MiSsOuJDiA
15-12-2003, 20:41

yupzz..als je voor ut eerst ongesteld wordt

aliyaah
15-12-2003, 20:44
Klopt voor 100%. Maar echter als je er zelf niet 100% achter staat zou ik het niet doen. Want als je eenmaal hebt toegegeven om de hoofddoek te dragen, is het niet de bedoeling om hem weer af te doen als het je niet uitkomt. Denk dus goed na, voordat je deze grote stap onderneemt. :)

imzouren21
15-12-2003, 23:06
En als je nou pas op je twintigste ongesteld wordt of als je helemaal niet ongesteld wordt, wat dan. Ik zou deze vraag stellen aan de Cyberimaam als ik jou was.

oem_roekaya
16-12-2003, 03:44
Origineel gepost door aliyaah Klopt voor 100%. Maar echter als je er zelf niet 100% achter staat zou ik het niet doen. Want als je eenmaal hebt toegegeven om de hoofddoek te dragen, is het niet de bedoeling om hem weer af te doen als het je niet uitkomt. Denk dus goed na, voordat je deze grote stap onderneemt. :) subban Allah...hoe kan je nou niet achter de wet van Allah swt staan? of er niet klaar voor zijn?

aliyaah
16-12-2003, 08:46
Je moet weten dat het in deze tijd, maatschappij heel moeilijk is voor een jonge meid om een hoofddoek te dragen. Je weet toch ook wel dat ze dan veel meer moeite heeft om een degelijke baan te vinden, geaccepteerd te worden door o.a. klasgenootjes. En weet je ook dat dan hiermee meestal de zelfvertrouwen van zo'n meid vermindert? Hoe vaak zie ik wel niet dat meiden die opgelegd wordt om een hoofddoek te dragen, deze na dat ze van huis vertrokken zijn, deze zo snel mogelijk afdoen? Is dit de bedoeling van de hijab, ik dacht het niet. Ik vind dat je de hijab moet dragen als je er zelf 100% achter staat. En zeker als je er klaar voor bent. :zwaai:

misstomaatje
16-12-2003, 10:59
Origineel gepost door aliyaah Klopt voor 100%. Maar echter als je er zelf niet 100% achter staat zou ik het niet doen. Want als je eenmaal hebt toegegeven om de hoofddoek te dragen, is het niet de bedoeling om hem weer af te doen als het je niet uitkomt. Denk dus goed na, voordat je deze grote stap onderneemt. :) hoe kan je nou er nou niet voor klaar zijn.

eldjabaar
16-12-2003, 12:48
Sorry dat ik dit moet zeggen m aar je moet je niet schuilen achter de meisjes die hem om de hoek af doen omdat ze de hoofddoek met tegenzin dragen. Ik ben getogen in nederland en heb een perfekte baan en ben hoofddoek dragend , als je werk gaat zoeken nemen ze je aan voor je kwaliteiten en niet voor je hoofddoek, en als moslima zet je jezelf daar gewoon boven, allah helpt je wel als je tenminste in hem geloofd. Je kan ook moeilijk een baan vinden als je kwaliteiten die je hebt aan te bieden minder zijn en daar heeft de hoofddoek helemaal niks mee te maken. Kijk ze blijven ons discrimineren op onze hoofddoek maar ik vind het dan een taak van ons om dat tegendeel te bewijzen. als je dat eenmaal voor jezelf gedaan hebt dan sta je er wel achter.

oem_roekaya
16-12-2003, 15:42
Origineel gepost door aliyaah Je moet weten dat het in deze tijd, maatschappij heel moeilijk is voor een jonge meid om een hoofddoek te dragen. Je weet toch ook wel dat ze dan veel meer moeite heeft om een degelijke baan te vinden, geaccepteerd te worden door o.a. klasgenootjes. En weet je ook dat dan hiermee meestal de zelfvertrouwen van zo'n meid vermindert? Hoe vaak zie ik wel niet dat meiden die opgelegd wordt om een hoofddoek te dragen, deze na dat ze van huis vertrokken zijn, deze zo snel mogelijk afdoen? Is dit de bedoeling van de hijab, ik dacht het niet. Ik vind dat je de hijab moet dragen als je er zelf 100% achter staat. En zeker als je er klaar voor bent. :zwaai: salaam eleykoem subban Allah dus al dit vind jij belangrijker dan aan de wetten van Allah te houden en hoezo moeiijk? heb je iets over voor allah of niet? en in de tijd van de profeet vrede zei met hem dat was pas moeilijk...wij worden niet in elkaar geslagen wij worden niet op straat lastig gevallen en dat ze onze hoofddoek er van af trekken dit alles hebben zusters voor ons wel moeten doorstaan dus wat zeur je nou over de maatschapij? er zijn zusters die het doen en die ouders zijn kafier en die ouders willen niks meer met hun dochter te maken hebben ze hebben geen woning niks meer en als je hen vraagt vind je het niet moeilijk zeggen ze...ach moeilijk ik hou me alleen aan de wetten van Allah en alles wat daar bij hoort ook als het even niet makkelijk gaat dat is juist de islam volhouden en liefde voor Allah en zjin profeten hebben

Miss_Najoua_4
17-12-2003, 21:35
Heey lieverds Bedankt allemaal ik zat egt in De shit weet je al die verhalen van ja als je 7 ebnt enz jullie worden egt bedankt wolllah allah gadie galaskom oke doeiiii :zwaai:

ChOcOtOfFfF
17-12-2003, 22:28
Origineel gepost door Miss_Najoua_4 Heey lieverds Bedankt allemaal ik zat egt in De shit weet je al die verhalen van ja als je 7 ebnt enz jullie worden egt bedankt wolllah allah gadie galaskom oke doeiiii :zwaai: Als je ongesteld wordt is het verplicht, maar je kan een jong kind beter vroeg stimuleren(dus niet verplichten) zo wordt het al snel een onderdeel van haar, dus bijv 7/8 jaar zo.

ChOcOtOfFfF
17-12-2003, 22:30

Origineel gepost door imzouren21 En als je nou pas op je twintigste ongesteld wordt of als je helemaal niet ongesteld wordt, wat dan. Ik zou deze vraag stellen aan de Cyberimaam als ik jou was. Dan zou je de gemiddelde leeftijd dat meisjes ongesteld worden kunnen nemen Insha Allah, Wa Allahu A`lem. Dat je niet ongesteld wordt betekent niet dat je niet over schoonheid beschikt die niet bedekt dient te horen.